  • 21. Data: 2010-02-21 12:15:47
    Temat: Re: Podwójne wykroczenie?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    news:hlq1bd$58t$1@inews.gazeta.pl...
    > Zygmunt wrote:

    > Myślenie nie jest wykroczeniem.

    Nie wiem, jak z wykroczeniem, ale jesli chodzi o przestepstwa, to czasem
    jest i wplywa, czesto znaczaco (zwykle na korzysc oskarzonego), na
    odpowiedzialnosc karna..
    Jesli ze z gory powzietym zamiarem popelnisz w krotkich odstepach czasu
    kilka czynow zabronionych, to na mocy art 12 kk. bedzie to policzone jako
    JEDNO przestepstwo.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 22. Data: 2010-02-21 12:24:23
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Policjant liczy osobno ,,jazda na wprost z pasa do prawoskrętu'' i
    > osobno ,,jazda pasem tylko dla busów''. Sęk w tym, że pas ten był do

    Policjanci sumuja, jak wiadomo.
    A jaka jest praktyka sadow w tym zakresie?
    Bo moze w przypadku takiej kumulacji oplaci sie odmowic przyjecia mandatu?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 23. Data: 2010-02-21 18:07:47
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Nie.
    > Pierwsze wykroczenie to niezastosowanie sie do nakazu skrętu w prawo.
    > ZA SKRZYZOWANIEM ten pas był przeznaczony TYLKO dla busów, a ona
    > ciągle nim jechała. I za to zarobiła drugi mandat.

    Znaczy - skret w ulice jednokierunkowa pod prad to dla ciebie tez sa
    dwa wykroczenia na dwa mandaty? (Pierwsze - bo przed skrzyzowaniem
    stal znak zakazu skretu, a drugie, bo za skrzyzowaniem stal znak
    zakazu wjazdu?)

    MJ

  • 24. Data: 2010-02-21 19:12:24
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> wrote in message

    > No to jest właśnie inna sprawa.

    dlaczego inna?
    zlamal ograniczenia wynikajace z trzech kolejnych znakow, jezeli jedzie
    za nim radiowoz z kamera to kazde osobno, jezeli stoi policjant z suszarka
    to moze mu udowodnic tylko jedno - w momencie pomiaru

  • 25. Data: 2010-02-21 21:25:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal Jankowski wrote:

> [...]
    > dwa wykroczenia na dwa mandaty? (Pierwsze - bo przed skrzyzowaniem
    > stal znak zakazu skretu, a drugie, bo za skrzyzowaniem stal znak

    Nie moja wina, ze nie rozumiesz.

  • 26. Data: 2010-02-21 21:51:29
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Nie moja wina, ze nie rozumiesz.

    Nie moja wina, że nie chcesz odpowiedzieć.

    MJ

  • 27. Data: 2010-02-22 04:01:12
    Temat: Re: Re: Podwójne wykroczenie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 21 Feb 2010, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > Oczywiście masz rację, tym nie mniej uważam, że na mocy art. 9 kw będzie to
    > jedno wykroczenie wyczerpujące znamiona dwóch wykroczeń. Jedna zatem kara.

    Usiłuję przeciwny p. widzenia opisać w poście do Przemysława.
    Zlikwiduj skrzyżowanie, zlikwiduj nakaz skrętu z prawo.
    Samochód ma prawo jechać "prostym pasem" do końca miejsca, w którym
    było skrzyżowanie, prawda?
    W tym miejscu "zaliczył" i "skończył" pierwsze wykroczenie.
    A *za* tym miejscem ma być na innym pasie, powinien sobie zmienić
    pas (w lewo), pasuje?

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2010-02-22 04:01:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Feb 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Nie jechać nim. I to jest jej wykroczenie. Pojechała nieswoim szlakiem.

    Ano.
    Tylko to nie ma NIC do faktu, że wcześniej nie skręciła.
    Miała skręcić, ale nie skręciła.
    I teraz ma układ: jest w miejscu w którym jeszcze NIE
    wjechała na pas "tylko dla busów"... i szybko myśli ;>
    (ta...)

    > No. I to złamała.

    Takoż.
    Zrobiła to *PÓZNIEJ*, już po zignorowaniu nakazu jazdy w prawo.

    Jakby nakazu jazdy nie było, nawet skrzyżowania by nie było,
    <mode Kononowicz> "niczego by nie było"<\mode>, a byłoby
    TYLKO oznaczenie, że na wprost jest pas *tylko* dla busów,
    to co powinien zrobić kierowca?

    No to dlaczego nie miałby tego zrobić, uzasadniając to faktem
    że wcześniej złamał *inny* przepis?
    Co nas złamanie innego przepisu obchodzi dla oceny *tego*
    zdarzenia?
    Jest odrębne zdarzenie - zaczyna się (*za* skrzyżowaniem)
    pas "tylko dla busów", jak ktos nie prowadzi busa, ma sobie
    wybrać inny pas.
    Twierdzisz inaczej?
    Jeśli nie - to dlaczego sobie nie wybrała?

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2010-02-22 07:28:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > W tym miejscu "zaliczył" i "skończył" pierwsze wykroczenie.
    > A *za* tym miejscem ma być na innym pasie, powinien sobie zmienić

    Na skrzyżowaniu zmieniać pasa nie wolno. Za skrzyżowaniem przeważnie bywa
    kawałek ciągłego pasa. Poza tym Twoja koncepcja mi się nie podoba o tyle,.
    że moim zdaniem kierujący rozpoczyna wykroczenie w chwili, gdy z zamiarem
    jazdy na wprost zajął pas dla BUS-ów i kontynuuje to wykroczenie za
    skrzyżowaniem.

  • 30. Data: 2010-02-22 08:10:17
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

> [...]
    > wybrać inny pas.
    > Twierdzisz inaczej?
    > Jeśli nie - to dlaczego sobie nie wybrała?

    A gdyby za skrzyzowaniem wjechala na lewy pas, to bys jej dal mandat
    za zmiane pasa na skrzyzowaniu.

    Czy za wyprzedzenie jednym ciagiem trzech samochodow na zakazie
    wyprzedzania jest jeden mandat czy trzy?

    Czy za jechanie ulica jednokierunkowa pod prad jest po jednym mandacie
    za kazdy mijany znak 'zakaz wjazdu'?

    MJ