  • 1. Data: 2010-02-19 13:01:49
    Temat: Mówienie na "ty" do policjanta
    Od: "Imiennika" <i...@v...pl>

    Czy za zwracanie się per "ty" do policjanta drogówki może być jakoś karane ? za
    znieslawienie itd ?

    Czy prywatnie policjanci mowią do siebie na ty ? gdy jest policjant na urlopie i
    ma sprawe do innego lokalnego policjanta

  • 2. Data: 2010-02-19 13:15:33
    Temat: Re: Mówienie na "ty" do policjanta
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Imiennika" <i...@v...pl> napisał
    > Czy za zwracanie się per "ty" do policjanta drogówki może być jakoś karane
    > ?

    Bezpośrednio raczej nie. Conajwyżej, w jakiejś sytuacji lekceważący stosunek
    do policjanta może być okolicznością obciążającą, np. gdybyś popełnił jakiś
    czyn karalny i sąd oceniał całokształt Twojego zachowania w trakcie czynu i
    bezpośrednio po. Ale to taki szczególny zbieg okoliczności.
    Pamiętaj jednak, że mimo prawa, relacje z policjantem nie są symetryczne.
    Jeśli go wkurzysz, to nie zawsze, ale dość często może zrobić Ci problem,
    korzystając z instrumentów prawnych i realnych jakie ma, zwłaszcza jeśli
    akurat występujesz w roli osoby podejrzanej o coś.

    >za
    > znieslawienie itd ?

    za zniesławienie to już nie. bardzie może zniewaga... Ale nie sądzę, aby
    interpretacja znieważenia sięgnęła az tak głęboko.

    > Czy prywatnie policjanci mowią do siebie na ty ? gdy jest policjant na
    > urlopie i
    > ma sprawe do innego lokalnego policjanta

    Mówią sobie tak jak jest to przyjęte w ich stosunkach towarzyskich,
    normalnie jak inni ludzie.
    Przez radio natomiast powinni mówić sobie per Ty, bez względu na to z kim
    rozmawiają.

  • 3. Data: 2010-02-19 13:18:56
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 19 Lut, 14:01, "Imiennika" <i...@v...pl> wrote:
    > Czy za zwracanie się per "ty" do policjanta drogówki może być jakoś karane ? za
    > znieslawienie itd ?
    Jak użyjesz samego ty to sąd raczej tego za zniesławienie nie uzna no
    chyba, ze dodasz dale parę epitetów.
    Ale nie licz, że policjant będzie z tego zadowolony i nie przeczepie
    cię dokładnie.

    > Czy prywatnie policjanci mowią do siebie na ty ? gdy jest policjant na urlopie i
    > ma sprawe do innego lokalnego policjanta

    U policjantów występują zasady savoir-vivre`u tak samo jak u ludzi ;)
    Aczkolwiek jak bedzie ktoryś kontolowany na wakacjach to na początku
    wyjmie szmatę i na pewno bedzie łagodniej potraktowany.

  • 4. Data: 2010-02-19 13:59:25
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    Piotr [trzykoty] wrote:
    > Przez radio natomiast powinni mówić sobie per Ty, bez względu na to z
    > kim rozmawiają.

    Możesz rozwinąć ten wątek? Takie są oficjalne przepisy? Ja na ten temat
    naprawdę nic nie wiem.

    Ludek

  • 5. Data: 2010-02-19 20:00:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gr" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    z.googlegroups.com...

    > U policjantów występują zasady savoir-vivre`u tak samo jak u ludzi ;)

    Nie do końca. W praktyce przeważnie się mói na "Ty" nawet do peirszy ras
    spotkanego.

    > Aczkolwiek jak bedzie ktoryś kontolowany na wakacjach to na początku
    > wyjmie szmatę i na pewno bedzie łagodniej potraktowany.

    Jeśli to normalna kontrola, to szybciej wyjdzie pokazać dokumenty, dmuchnąć
    alkomat i odjechać, niż tłumaczyć kto i czemu. Poza tym trudno wyskakiwać z
    legitymacją przy innych kontrolowanych, wiec w ogóle często robi się z tego
    zbędne zamieszanie.

  • 6. Data: 2010-02-20 01:41:33
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Ludek Vasta" <q...@X...onet.pl> wrote
    > Możesz rozwinąć ten wątek? Takie są oficjalne przepisy? Ja na ten temat
    > naprawdę nic nie wiem.

    Jeśli dobrze pamiętam, to wynika to z wewnętrznej instrukcji dotyczącej
    radiołączności.

  • 7. Data: 2010-02-20 06:28:37
    Od: sensor <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 19 Feb 2010 21:00:30 +0100, Robert Tomasik napisał(a) w
    wiadomości <news:hlmr94$i4q$1@inews.gazeta.pl>:

> [...]
    > legitymacją przy innych kontrolowanych, wiec w ogóle często robi się z tego

    Dobra, dobra :)
    Podaje się całe dokumenty, gdzie jest i prawo jazdy, i cała reszta. Ta
    reszta "przypadkiem" na wierzchu. ;-)

  • 8. Data: 2010-02-20 14:00:23
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 19 Feb 2010 14:01:49 +0100, "Imiennika" <i...@v...pl>
    wrote:

    >Czy prywatnie policjanci mowią do siebie na ty ?
    a czy Ty do wszystkich osob z ktorymi wspolpracuje/pracujesz mowisz na
    Ty? Jedni mowia na Ty inni nie...

    WAM
    --
    wielkanoc nad morzem www.nadmorze.pl/wielkanoc-nad-morzem
    wczasy nad morzem www.nadmorze.pl

  • 9. Data: 2010-02-20 17:11:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "sensor" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Dobra, dobra :)
    > Podaje się całe dokumenty, gdzie jest i prawo jazdy, i cała reszta. Ta
    > reszta "przypadkiem" na wierzchu. ;-)

    Ta reszta, to zakładam legitymacja? Widzisz, to bardzo niewygodne w
    portfelu nosić legitymację, bo jak jej używasz służbowo, to trudno machać
    zatrzymywanemu przed nosem odznaką, legitymacją, kartami kredytowymi, i
    całą resztą. Poza tym czasy się zmieniły. Teraz możesz trafić na służbistę
    i za taki numer zarobić postępowanie dyscyplinarne. Nie twierdzę, ze w
    ogóle coś takiego nie ma miejsca, ale przy normalnej kontroli drogowej
    naparewdę szybciej nie przyznawać się, że jest się policjantem.