  • 11. Data: 2010-02-20 18:20:54
    Temat: Re: Podwójne wykroczenie?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-20 16:04, Icek pisze:

    > nie jestem prawnikiem. SUmowanie punktow to w mojej ocenie jest przesada to
    > mozesz jednym ruchem kierownica stracic PJ a to nie jest dobre.

    Czyli jak przelecę przez miasto 250km/h, ominę 20 samochodów przed
    przejściami dla pieszych, przejadę 100 osobom przed kolanami itepe. to
    mam dostać 500zł i 10 punktów i już.

    Jaki okres przyjmujesz? Dzień? Raz na dzień uznajemy 1 wykroczenie?

    > Jak kierowca jedzie droga 100 km/h. Pojawia sie ograniczenie do 90km/h,
    > pozniej do 70km/h, pozniej do 50km/h a on nie zmieni predkosci to ile
    > wykroczen popelnil;? 3 ?

    No to jest właśnie inna sprawa.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 12. Data: 2010-02-20 18:23:00
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-20 18:21, Robert Tomasik pisze:
    > Moim zdaniem policjant nie miał racji i tam jest jedno wykroczenie
    > (pomijając pasy, bo to nie ma nic do rzeczy). Kobieta wjechała na pas
    > BUS z zamiarem jazdy prosto bezprawne go zajmując. Nie można jej
    > zarzucić, że pojechała w niewłaściwym kierunku, bo co do zasady jazda
    > prosto z tego pasa była możliwa - dla BUS-ów. Gdyby skręcała w prawo, to
    > wówczas organizator ruchu dopuszcza korzystanie przez nieBUS-y w tym
    > celu z pasa, co nie oznacza, że tym samym zabrania jazdy prosto.

    No właśnie tak ja to rozumiem. I dlatego chciałem się upewnić.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 13. Data: 2010-02-20 20:39:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Feb 2010, Icek wrote:

    > inaczej na chlopski rozum.
    >
    > W mojej ocenie jednym czynem mozesz popelnic 1 wykroczenie majace znamiona 2
    > czynow zabronionych.
    >
    > Jednym czynem nie mozesz popelnic 2 wykroczen gdzie za kazde zostaniesz
    > osobno ukarany.

    Ale tam nie ma jednego czynu.
    Po pierwsze nie skręcił na wprost.
    Po drugie nie zmienił pasa na "bardziej lewy" (środkowy).
    Nie zastosował się do nakazu *później* (po nieskręceniu), a nie
    jednocześnie.

    Hint: co powinien zrobić kierowca, jeśli ze znaków wynika że pas
    którym jedzie "kończy się" dla innych pojazdów i dalej jest
    tylko dla pojazdów określonego rodzaju?

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2010-02-20 20:43:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Feb 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No. Dalej już jest pas tylko dla busów. Więc ona nim jedzie, ale on jest
    > na wprost.

    I rozważ, co by było jakby na drodze nie było *nic* więcej:
    nie byłoby oznakowania powodującego 1. złamanie przepisów
    (nakazu jazdy w prawo), byłby TYLKO znak orzekający, że
    dalej ten pas jest "tylko dla autobusów".
    Co powinien zrobić kierowca?

    > A ja tu widzę nakładanie się na siebie dwóch pasów. jeden z nich,
    > człowiekowy, idzie w prawo, a drugi busowy idzie na wprost.

    Za skrzyżowaniem "kończy się prawnie" dla jadącego niebusem.
    Patrz wyżej.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2010-02-20 21:28:31
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

> [...]
    > (nakazu jazdy w prawo), byłby TYLKO znak orzekający, że
    > dalej ten pas jest "tylko dla autobusów".

    Nie jechać nim. I to jest jej wykroczenie. Pojechała nieswoim szlakiem.

    > Za skrzyżowaniem "kończy się prawnie" dla jadącego niebusem.

    No. I to złamała.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 16. Data: 2010-02-20 22:58:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > wówczas organizator ruchu dopuszcza korzystanie przez nieBUS-y w tym
    > celu z pasa, co nie oznacza, że tym samym zabrania jazdy prosto.

    Nie.
    Pierwsze wykroczenie to niezastosowanie sie do nakazu skrętu w prawo.
    ZA SKRZYZOWANIEM ten pas był przeznaczony TYLKO dla busów, a ona ciągle
    nim jechała. I za to zarobiła drugi mandat.

  • 17. Data: 2010-02-20 23:10:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > ZA SKRZYZOWANIEM ten pas był przeznaczony TYLKO dla busów, a ona ciągle
    > nim jechała. I za to zarobiła drugi mandat.

    Oczywiście masz rację, tym nie mniej uważam, że na mocy art. 9 kw będzie to
    jedno wykroczenie wyczerpujące znamiona dwóch wykroczeń. Jedna zatem kara.

  • 18. Data: 2010-02-20 23:27:50
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

> [...]
    > ZA SKRZYZOWANIEM ten pas był przeznaczony TYLKO dla busów, a ona ciągle
    > nim jechała. I za to zarobiła drugi mandat.

    A jeśli kierowca oświadczy, że świadomie i cały czas jechał pasem dla BUSów
    bez zamiaru skrętu w
    prawo, to wykroczenie popełnił już przed skrzyżowaniem, a na samym
    skrzyzowaniu i za.

  • 19. Data: 2010-02-21 01:13:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Zygmunt wrote:

    > A jeśli kierowca oświadczy, że świadomie i cały czas jechał pasem dla BUSów
    > bez zamiaru skrętu w
    > prawo, to wykroczenie popełnił już przed skrzyżowaniem, a na samym
    > skrzyzowaniu i za.

    Myślenie nie jest wykroczeniem.

    Ten pas był dla busów i dla zwyklych samochodow. Koniec kropka.
    Z tym, ze na koncu był nakaz skrętu w prawo dla niebusów.

    Nie da sie popełnić wykroczenia coś tam sobie myśląc pod warunkiem, ze
    sie przed skrzyzowaniem z tego pasa ucieknie jak sie nie chce skrecic w
    prawo. No moznaby sie przyczepic z innego paragrafu typu wyprzedzanie z
    prawej, przekroczenie ciąglej linii (jakby tam była i nie pozwalała już
    z pasa zjechac) itp itd

    Analoginczy przykład.
    Nakaz jazdy na wprost na skrzyżowaniu.
    Myslenie, że chcesz skręcić w lewo, ba nawet sygnalizowanie skrętu w
    lewo wykroczeniem nie jest. Tak długo jak długo faktycznie w lewo
    skręcać nie zaczniesz. Dopiero wtedy można sie przyczepić.

  • 20. Data: 2010-02-21 01:15:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Oczywiście masz rację, tym nie mniej uważam, że na mocy art. 9 kw będzie
    > to jedno wykroczenie wyczerpujące znamiona dwóch wykroczeń. Jedna zatem
    > kara.

    wykroczenia były dwa, niezastosowanie sie do nakazu skrętu NA
    skrzyzowaniu i jazda na pasie przeznaczonym tylko dla autobusów ZA
    skrzyżowaniem.