  • 1. Data: 2010-02-20 01:15:56
    Temat: Podwójne wykroczenie?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    http://ww6.tvp.pl/6287,20100118955098.strona
    minuta 5:20

    Policjant liczy osobno ,,jazda na wprost z pasa do prawoskrętu'' i
    osobno ,,jazda pasem tylko dla busów''. Sęk w tym, że pas ten był do
    jazdy na wprost, ale był właśnie dla busów. Więc wg mnie jest to jedno
    wykroczenie: Olanie ograniczenia, że tylko dla busów.

    Co o tym myślicie?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2010-02-20 05:08:45
    Temat: Re: Podwójne wykroczenie?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:
> [...]
    > jazdy na wprost, ale był właśnie dla busów. Więc wg mnie jest to jedno
    > wykroczenie: Olanie ograniczenia, że tylko dla busów.

    Policjant mial rację.

    tam było tak.
    Pas dla busow i samochodow, gdzie samochody mialy obowiazek skrecic w
    prawo na najblizszym skrzyzowanu, autobusy mogly dalej jechac prosto.
    Za skrzyzowaniem byla linia ciągla i pas tylko dla busów.

    babka minęła skrzyżowanie i poleciała prosto.
    W ten sposób zarobiła za jazdę na wprost z pasa do skrętu w prawo i
    niezastosowanie sie do znaku nakazu skretu w prawo i za to, że tuż za
    skrzyżowaniem znalazła się na pasie przeznaczonym tylko dla autobusów.

  • 3. Data: 2010-02-20 06:36:16
    Od: to <t...@a...xyz>

    witek wrote:

> [...]
    > nakazu skretu w prawo i za to, że tuż za skrzyżowaniem znalazła się na
    > pasie przeznaczonym tylko dla autobusów.

    To podliczanie wszystkiego co się da, to jakiś idiotyzm. To tak jakby
    morderce sądzić jednocześnie za pobicie, pobicie ze skutkiem śmiertelnym
    i morderstwo. I może dołożyć jeszcze mandat za przeklinanie. Niestety jak
    widać morderców obowiązują bardziej uczciwe zasady karania niż kierowców,
    obecnie chyba najbardziej napiętnowaną grupę społeczną.

    --
    cokolwiek

  • 4. Data: 2010-02-20 08:22:43
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > jazdy na wprost, ale był właśnie dla busów. Więc wg mnie jest to jedno
    > wykroczenie: Olanie ograniczenia, że tylko dla busów.

    a nie ma czegos takiego jak zbieg rzeczywisty?

    U nas chyba nie ma systemu sumowania kar w takich przypadkach

    Icek

  • 5. Data: 2010-02-20 11:11:35
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    to napisal:
    > To podliczanie wszystkiego co się da, to jakiś idiotyzm. To tak jakby
    > morderce sądzić jednocześnie za pobicie, pobicie ze skutkiem śmiertelnym
    > i morderstwo. I może dołożyć jeszcze mandat za przeklinan

    No, popatrz pan, a w USA tak robia z sumowaniem i mordercy siedza dostatecznie
    dlugo, aby nie stanowic dla nikogo zagrozenia. U nas wychodza po kilku latach:
    za dobre sprawowanie, na przepustki itp. Przyklad?

    Morderczyni z Tarnowa, ktora po trzech latach odsiadki ZA PIERWSZE MORDERSTWO
    wypuszczono na przepustke. Na tej przepustce zabila osmioletnia dziewczynke.
    Pierwszy trup byl ofiara morderczyni, drugi - sadu.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2010-02-20 14:06:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Feb 2010, Icek wrote:

    > a nie ma czegos takiego jak zbieg rzeczywisty?
    >
    > U nas chyba nie ma systemu sumowania kar w takich przypadkach

    A to, że osobno policzył niezapięte pasy Cię nie dziwi?

    IMHO to już witek wyjaśnił: to nie były dwa wykroczenia "razem",
    tylko popełnione niezależnie od siebie.

    Jedno to zignorowanie nakazu jazdy w prawo (z tego pasa).
    Do tego momentu (włącznie z nim) *jest* pas dla busów *i* samochodów.
    A drugie to nie zmienienie pasa na bardziej lewy w miejscu,
    w którym na wprost już *nie ma* pasa dla samochodów.
    *Skoro* już ktoś jedzie prosto, to nie powinien tym pasem.

    Pasuje?

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2010-02-20 15:04:45
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > w którym na wprost już *nie ma* pasa dla samochodów.
    > *Skoro* już ktoś jedzie prosto, to nie powinien tym pasem.

    nie jestem prawnikiem. SUmowanie punktow to w mojej ocenie jest przesada to
    mozesz jednym ruchem kierownica stracic PJ a to nie jest dobre.

    W mojej ocenie to jest zbieg bo nie mogl pojechac pasem dla autobusow nie
    lamiac nakazu. I w druga strone lamiac nakaz musial jechac pasem dla
    autobusow.

    Jak kierowca jedzie droga 100 km/h. Pojawia sie ograniczenie do 90km/h,
    pozniej do 70km/h, pozniej do 50km/h a on nie zmieni predkosci to ile
    wykroczen popelnil;? 3 ?

    To tak jak kolega od zabicia powiedzial. Morderca powinien dostac nie tylko
    za morderstwo ale za gorzby karalne, pobicie, ciezkie uszkodzenie ciala a
    nastepnie pobicie ze skutkiem smiertelnym.

    Nie mowie, ze sumowanie dziala zle ale chyba w naszym systemie srednio.

    Icek

  • 8. Data: 2010-02-20 15:07:01
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Pasuje?

    inaczej na chlopski rozum.

    W mojej ocenie jednym czynem mozesz popelnic 1 wykroczenie majace znamiona 2
    czynow zabronionych.

    Jednym czynem nie mozesz popelnic 2 wykroczen gdzie za kazde zostaniesz
    osobno ukarany.

    Icek

  • 9. Data: 2010-02-20 17:21:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:hlnbfu$hk$1@news.interia.pl...
> [...]
    > jazdy na wprost, ale był właśnie dla busów. Więc wg mnie jest to jedno
    > wykroczenie: Olanie ograniczenia, że tylko dla busów.

    Moim zdaniem policjant nie miał racji i tam jest jedno wykroczenie
    (pomijając pasy, bo to nie ma nic do rzeczy). Kobieta wjechała na pas BUS z
    zamiarem jazdy prosto bezprawne go zajmując. Nie można jej zarzucić, że
    pojechała w niewłaściwym kierunku, bo co do zasady jazda prosto z tego pasa
    była możliwa - dla BUS-ów. Gdyby skręcała w prawo, to wówczas organizator
    ruchu dopuszcza korzystanie przez nieBUS-y w tym celu z pasa, co nie
    oznacza, że tym samym zabrania jazdy prosto.

  • 10. Data: 2010-02-20 18:13:49
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > On Sat, 20 Feb 2010, Icek wrote:
    > Jedno to zignorowanie nakazu jazdy w prawo (z tego pasa).
    > Do tego momentu (włącznie z nim) *jest* pas dla busów *i* samochodów.

    No. Dalej już jest pas tylko dla busów. Więc ona nim jedzie, ale on jest
    na wprost. Inaczej by było, jakby to był tylko dla busów pas i to
    skręcający w prawo, a ona by pojechała prosto. Wtedy owszem,

    a) po pierwsze: pas dla busów
    b) po drugie: olanie że ten pas jedzie w prawo.

    A ja tu widzę nakładanie się na siebie dwóch pasów. jeden z nich,
    człowiekowy, idzie w prawo, a drugi busowy idzie na wprost. Tak jak np.
    idące dwa szlaki górskie. Szlak czerwony i niebieski idą razem, a potem
    czerwony skręca na Czantorię, a niebieski idzie na Gerlach :) Więc wg
    mnie skoro wybrała szlak busowy, to nie można mówić, że pojechała źle,
    bo busowy idzie na gerlach i koniec.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek