  • 51. Data: 2008-02-27 22:08:30
    Temat: Re: Podwójna darowizna - pewne skomplikowanie ;)
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemek Lipski wrote:
    > U?ytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisa? w wiadomo?ci

    > Ale to i tak bez sensu, czepienie sie s?owa.

    Nie słowa tylko intencji darczyńcy.
    A od tego zależy podatek.

    > Okre?lenie odwdzieczy nie
    > oznacza automatycznie, ?e materialnie sie odwdzieczyi adekwatnie do warto?ci
    > mieszkaniqa. Mo?e po prostu bedzie mi?a dla matki... To te? jest forma
    > odwdzieczenia sie i co zabronione jest to??

    Nie jest. Ale US działa inaczej. US wydaje decyzję, a jak ci się nie
    podoba to zawsze mozesz się od niej odwołać. To tak polksi system feudalny.

    > A co z pojeciem ra??cej (czy
    > jako? tak) niewdzieczno?ci, która umo?liwia cofniecie darowizny. Przecie? w
    > tym momencie takie co? nie ma racji bytu skoro ma byae bezinteresownie. Nie
    > wolno oczekiwaae wdzieczno?ci, wiec o niewdzieczno?ci te? nie mo?e byae mowy.
    > Druga sprawa, to taka ?e mamy tu do czyynienia z przypuszczeniem. Nie ?e
    > córka sie odwdzieczy, ale mama tylko sobie gdyba, ?e pewnie sie jako?
    > odwdzieczy.

    Skoro gdyba, to znaczy że intencją dania pieniędzy było oczekiwane
    odwdzięczenie się. Wystarczające podstawa dla US.

    > No i nale?y podkresliae s?owo "jako?", które mo?e znaczyae wiele i
    > nie ma powody intepretowaae tego tak jak sobie urz?d chce.
    > Mi sie wydaje, ?e to jest próba wy?udzenia, czy raczej wymuszenia podatku.
    > Od takiego czego? trzeba sie odwo?ywaae, s?dziae, a w ostateczno?ci z granetem
    > i?ae do s?du... ;)

    j.w. zawsze się można odwoływać tylko co z tego.

  • 52. Data: 2008-02-28 17:28:07
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > j.w. zawsze się można odwoływać tylko co z tego.

    Naiwnie liczę na sprawiedliwość...

    Pozdro Przemek

  • 53. Data: 2008-02-28 18:15:14
    Od: H...@g...com

    Fajnie tylko szkoda ze nikt nie potrafi mi doradzic w takiej sytuacji
    czy zrobic tak jak napisalem podwojna darowizne czy dac sobie
    spokoj.. ? czy istnieje jakas opcja inna zeby podatku nie zaplacic ?

  • 54. Data: 2008-02-28 19:17:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    H...@g...com wrote:
    > Fajnie tylko szkoda ze nikt nie potrafi mi doradzic w takiej sytuacji
    > czy zrobic tak jak napisalem podwojna darowizne czy dac sobie
    > spokoj.. ? czy istnieje jakas opcja inna zeby podatku nie zaplacic ?

    idz do doradcy podatkowego.