  • 1. Data: 2008-02-06 10:33:17
    Temat: zastępcza służba wojskowa
    Od: "Pawcio" <l...@i...pl>

    czy ktos z szanownych grupowiczow zna z praktyki taką mozliwosc? czy duzo
    wnioskow jest odrzucanych i jak najlepiej argumentowac zeby przeszlo?

    Drugie pytanie, jaka jest realna kara wiezienia za uchylanie sie od sluby
    wojskowej? chyba 3 lata, ale rozumiem ze moze byc krocej? od czego to
    zalezy?

  • 2. Data: 2008-02-06 11:43:45
    Temat: Re: zastępcza służba wojskowa
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 6 Feb 2008 11:33:17 +0100, Pawcio napisał(a):

    > czy ktos z szanownych grupowiczow zna z praktyki taką mozliwosc? czy duzo
    > wnioskow jest odrzucanych i jak najlepiej argumentowac zeby przeszlo?

    Ja odsłużyłem zastępczą właśnie.

    Napisać pismo średnio rozgarnięty osobnik potrafi, zresztą jakieś wzory ma
    google.
    Gorzej na samej komisji. Grupa kolesi, z których wszyscy poza "szefem" mają
    mnie gdzieś, za to szef ma na celu udowodnić mi że nie mam racji. Pytania
    zadawał cokolwiek dziwne i niejasne, do tego wymagał składnej wypowiedzi,
    bo wszystko było protokołowane.
    Argumentację, że nie chcę szkolić się w zabijaniu ludzi zripostował, że na
    służbie zasadniczej na pewno nikogo zabijać nie będę.

    Ogółem przekonałem go dopiero jak zeszliśmy na tematy mojej działalności
    charytatywnej (WOŚP, krwiodastwo itp.), wtedy wyraźnie zmienił nastawienie
    i po przedstawieniu dokumentacji z tychże stał się przyjaźniejszy. Bardzo
    polecam więc zabrać z sobą dokumenty potwierdzające w jakiś sposób Twój
    pacyfistyczny stosunek do świata, o ile na tej podstawie zamierzasz się
    ubiegać o służbę zastępczą.

    PS. - Sama zastępcza jest do bani, o ile możesz szukaj sam organizacji
    która Cię przyjmie tak, żebyś się mógł realizować. Ja straciłem 1,5 roku w
    urzędzie skarbowym, bo komisja dała mi do zrozumienia że jak pójdę w
    następnym semestrze studiować to zastępczej nie przydzielą, a wkrótce potem
    urzędnicy z WUP bez oglądania się na moje plany służbę przydzielili.

    Powodzenia!

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 3. Data: 2008-02-06 12:37:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Argumentację, że nie chcę szkolić się w zabijaniu ludzi zripostował, że
    > na
    > służbie zasadniczej na pewno nikogo zabijać nie będę.

    Trzeba było go spytać, co zatem masz zrobić podczas warty? To akurat był
    mocno nietrafiony argument z jego strony.