  • 21. Data: 2002-12-28 08:48:56
    Temat: Re: Poczta Polska i piorytet
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>

    b...@g...pl (Tomas) napisał(a):

    > Facet, chyba jesteś opłacany przez Polską Pocztę aby propagować i nabijać
    > złodziejowi w kabze szmal,,,

    Może to Tobie nie na rękę, ale nie jestem opłacany przez Pocztę Polską :-)))
    Nie pracuję w PPUP Poczta Polska, nie pracuje tam też nikt z mojej rodziny
    ani przyjaciół. Pracuję w prywatnej firmie zajmującej się przewozami
    komunikacją miejską.
    Protestuję natomiast przeciw naruszaniu dóbr osobistych PPUP Poczta Polska.

    Tego nie rozumiem. Jaśniej proszę.

    Jarosław Łysio

  • 22. Data: 2002-12-28 10:01:13
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Sat, 28 Dec 2002, Jarosław Łysio wrote:
    [...]
    >+ Protestuję natomiast przeciw naruszaniu
    >+ dóbr osobistych PPUP Poczta Polska.
    ************

    "Kto naraża zdrowie i życie czytelników grupy przez
    podwyższanie prawdopodobieństwa zadławienia..."
    :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 23. Data: 2002-12-28 10:39:41
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>

    Gotfryd Smolik <G.S. Newsy@stanpol.com.pl> napisał(a):

    > ************

    Art. 43 kodeksu cywilnego: "Przepisy o ochronie dóbr osobistych osób
    fizycznych stosuje się odpowiednio do osób prawnych".
    Osoba prawna także posiada dobra osobiste, dla przykładu takimi dobrami
    osobistymi są: nazwa (firma), uznanie (dobre imię, renoma).

    > "Kto naraża zdrowie i życie czytelników grupy przez
    > podwyższanie prawdopodobieństwa zadławienia..."

    I po co się było od razu dławić?

    Pozdrawiam :-)
    Jarosław Łysio

  • 24. Data: 2002-12-28 12:26:54
    Od: b...@g...pl (Tomas)

    Powiało Syberyjskim łagrem,,,, no dobra to jak się tak rozkochałeś w PP to i
    ja dołącze do ciebie. Takie stare Szkockie przysłowie: Nie możesz wygrać z
    wrogiem, wstąp w jego szeregi,,,,. Niech nam żyje i rozrasta nasza piękna
    Polska Poczta jedyna i najlepsza dla każdego z nas.

    Tom

  • 25. Data: 2002-12-28 15:18:23
    Od: Kami <K...@j...net>

    [...]
    > W przypadku priorytetowego listu poleconego można jednie
    > reklamować jego
    > utratę, ubytek lub uszkodzenie, nie można natomiast reklamować jego
    > opóźnionego doreczenia (gdyż Poczta nie gwarantuje terminów
    > doręczenia
    > przesyłek priorytetowych), chyba że list taki został nadany
    > jako ekspresowy.

    Moment, moment... Dam sobie coś uciąć, że listów ekspresowych już
    _nie_ma_. To po pierwsze. Nie pamiętam również z roporządzenia
    (http://www.abc.com.pl/serwis/du/1996/0173.htm - jest to? bo przyznam,
    że nie znalazłam, ale może nie zauważyłam...), żeby PP miała ustatowy
    obowiązek świadczenia tej usługi jako powszechnej, ale to akurat można
    sprawdzić... W każdym razie w cenniku na stronie PP takiej usługi _już_
    nie ma.
    Piszesz:
    'Poczta Polska gwarantuje natomiast doręczenie w terminie listów
    poleconych
    (zarówno ekonomicznych jak i priorytetowych), listów wartościowych oraz
    paczek pocztowych i przekazów pocztowych nadanych jako ekspresowe.
    Wynika to
    bezpośrednio z Rozporządzenia Ministra Łączności z dnia 15 marca 1996 r.
    sprawie warunków korzystania z usług pocztowych o charakterze
    powszechnym.'
    A teraz piszesz, że reklamować można tylko utratę/ubytek/uszkodzenie. A
    terminowego doręczenia nie? Coś mi się tu nie zgadza - bo w czasie
    powstawania tego rozporządzenia nie było jeszcze podziału na listy
    ekonomiczne i priorytetowe, a tej chwili natomiast nie ma już listów
    ekspresowych. Więc?
    Hm... Muszę to sprawdzić, jak to z tym reklamowaniem jest... Czy
    opóźniony polecony priorytet można reklamować za opóźnienie - moim
    zdaniem tak.

    --
    Kami
    ____________________________

  • 26. Data: 2002-12-28 18:19:05
    Od: "PiotRek" <b...@W...wp.pl.invalid>

    Użytkownik "Kami" <K...@j...net> napisał w wiadomości
    t003.jasien.net...
> [...]
    > obowiązek świadczenia tej usługi jako powszechnej, ale to akurat można
    > sprawdzić... W każdym razie w cenniku na stronie PP takiej usługi _już_

    Uważaj, bo kiedyś ktoś Ci coś utnie... :-)
    http://www.poczta-polska.pl/cennik/cennik1.htm
    "7 Traktowanie ekonomicznego listu poleconego jako ekspresowego 2,50"

    PiotRek
    mailto:b...@w...pl

  • 27. Data: 2002-12-28 18:33:07
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>

    Kami <K...@j...net> napisał(a):

    > Moment, moment... Dam sobie coś uciąć, że listów ekspresowych już
    > _nie_ma_.

    Zbyt pochopnie dajesz się pozbawić swoich części ciała ;-)))
    Są i mają się całkiem nieźle :-)))
    Od kilku lat nie można wysłać zwykłej przesyłki listowej ze
    świadczeniem "ekspres", przesyłkę rejestrowaną natomiast można.

    § 36 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia Ministra Łączności z dnia 15 marca 1996 r.
    w sprawie warunków korzystania z usług pocztowych o charakterze
    powszechnym: "Nadawca przesyłki lub przekazu pocztowego może zgłosić żądanie
    wykonania świadczenia dodatkowego, polegającego na traktowaniu przesyłki
    rejestrowanej lub przekazu pocztowego jako ekspresowych".

    > żeby PP miała ustatowy
    > obowiązek świadczenia tej usługi jako powszechnej, ale to akurat można
    > sprawdzić...

    Usługą powszechną jest przyjmowanie, przewóz i doręczanie listów poleconych
    (wynika to z art. 2 pkt 1 Ustawy z dnia 23 listopada 1990 r. o łączności).
    Świadczeniem dodatkowym do tej usługi jest traktowanie przesyłki jako
    ekspresowej.

    > W każdym razie w cenniku na stronie PP takiej usługi _już_
    > nie ma.

    Jest, jest :-)
    http://www.poczta-polska.pl/cennik/indexk.html

    Zobacz:
    1) w przypadku przesyłek ekonomicznych - rozdział I dział 2 "Opłaty za
    świadczenia dodatkowe i inne",
    2) w przypadku przesyłek priorytetowych - rozdział II dział 2 "Opłaty za
> [...]

    > powszechnym.'
    > A teraz piszesz, że reklamować można tylko utratę/ubytek/uszkodzenie. A

    Ostatnie zdanie dotyczy przesyłek rejestrowanych bez świadczenia "ekspres".

    Jeszcze raz po kolei:
    1) ekonomiczną przesyłkę poleconą można reklamować, gdy zaginie, zostanie
    uszkodzona, lub nastąpi ubytek zawartości,
    2) priorytetową przesyłkę poleconą można reklamować, gdy zaginie, zostanie
    uszkodzona, lub nastąpi ubytek zawartości,
    3) ekonomiczną przesyłkę poleconą nadaną ze świadczeniem
    dodatkowym "ekspres" można reklamować, gdy zaginie, zostanie uszkodzona, lub
    nastąpi ubytek zawartości, a także gdy jej doręczenie zostanie opóźnione,
    4) priorytetową przesyłkę poleconą można reklamować, gdy zaginie, zostanie
    uszkodzona, lub nastąpi ubytek zawartości, a także gdy jej doręczenie
    zostanie opóźnione.
    Oczywiście opóźnienie o którym mowa w punktach 3 i 4 to opóźnienie
    wynikające z niedotrzymania terminów wynikających ze świadczenia "ekspres".

    > Coś mi się tu nie zgadza - bo w czasie
    > powstawania tego rozporządzenia nie było jeszcze podziału na listy
    > ekonomiczne i priorytetowe, a tej chwili natomiast nie ma już listów
    > ekspresowych. Więc?

    Wtedy nie było podziału na przesyłki ekonomiczne i priorytetowe, ale to nie
    ma nic do rzeczy.
    Dalej można nadać przesyłkę rejestrowaną jako ekspresową.

    > Czy opóźniony polecony priorytet można reklamować za opóźnienie - moim
    > zdaniem tak.

    Jesteś w błędzie. Nie można. Poczta Polska nie gwarantuje terminu doręczenia
    przesyłek priorytetowych.

    Pozdrawiam,
    Jarosław Łysio

  • 28. Data: 2002-12-28 19:12:16
    Od: "mw" <b...@w...pl>

    > Poczta Polska gwarantuje natomiast doręczenie w terminie listów poleconych
    > (zarówno ekonomicznych jak i priorytetowych), listów wartościowych oraz
    > paczek pocztowych i przekazów pocztowych nadanych jako ekspresowe.
    (...)

    Czyli nie mam żadnych szans na odszkodowanie za nieterminowe (miała dojść w
    ciągu 3 dni, minęło już 15) dostarczenie przesyłki priorytetowej poleconej,
    pomimo tego, że w wyniku tego poniesiona została strata dość znaczna (w
    przesyłce był instrument dla dziecka na święta, a ponieważ nie został
    dostarczony w terminie, na miejscu w Niemczech siostra musiała jednak kupić
    3 razy droższy). Czy w takim razie nie ma również szans na odzyskanie 50 zł
    opłaty pocztowej za tę przesyłkę, którą szybciej dostarczyłabym pieszo?
    baya

    ---

  • 29. Data: 2002-12-28 19:53:24
    Od: Kami <K...@j...net>

    Masz racje, moja bardzo duża culpa :-D Muszę się dokształcić :-/ Ech :-/

    > Od kilku lat nie można wysłać zwykłej przesyłki listowej ze
    > świadczeniem "ekspres", przesyłkę rejestrowaną natomiast można.

    Pewnie dlatego mi się popitoliło :-/

    [ciach]

    > Wtedy nie było podziału na przesyłki ekonomiczne i
    > priorytetowe, ale to nie
    > ma nic do rzeczy.
    > Dalej można nadać przesyłkę rejestrowaną jako ekspresową.

    Uhm.

    > opóźnienie - moim
    >
    > Jesteś w błędzie. Nie można. Poczta Polska nie gwarantuje
    > terminu doręczenia
    > przesyłek priorytetowych.

    To wiem, bo to tylko wewnętrzna norma jakościowa PP, tak samo jak to
    jest u innych operatorów pocztowych w Europie. Ale wydawało mi się, że w
    przypadku przesyłki poleconej terminowość dostarczenia też można
    reklamować. Ale zdaje się, że masz rację (chociaż muszę to sprawdzić, bo
    jak nie sprawdzę, to nie zapamiętam)...

    Idę się dokształcać... :-/

    --
    Kami (załamana stanem własnej wiedzy)
    _____________________________________

  • 30. Data: 2002-12-28 19:54:40
    Od: Kami <K...@j...net>

    .pl
    > [mailto:r...@p...onet.pl@pj80.warszawa.cvx.p
    pp.tpnet.p
> [...]

    > http://www.poczta-polska.pl/cennik/cennik1.htm
    > "7 Traktowanie
    > ekonomicznego listu poleconego jako ekspresowego 2,50"

    Obaj z Jarosławem macie rację, biję się w pierś średniego rozmiaru...
    :-/