eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPoczta Polska i piorytet › Re: Poczta Polska i piorytet
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!mimuw.edu.pl!news.mi
    muw.edu.pl!newsfeed.tpinternet.pl!newsfeed.jasien-net.com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Kami <K...@j...net>
    Subject: Re: Poczta Polska i piorytet
    Message-ID: <E...@j...jasien.net>
    Sender: Kami <K...@j...net>
    Date: Sat, 28 Dec 2002 16:18:23 +0100
    Lines: 29
    X-Newsreader: Microsoft (R) Exchange Internet News Service Version 5.5.2653.11
    References: <E...@j...jasien.net>
    <auijen$1hm$1@news.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:120363
    [ ukryj nagłówki ]



    > -----Original Message-----
    > From: Jarosław Łysio [mailto:j...@N...gazeta.pl]
    > Posted At: Friday, December 27, 2002 11:16 PM
    > Posted To: prawo
    > Conversation: Poczta Polska i piorytet
    > Subject: Re: Poczta Polska i piorytet

    [...]
    > W przypadku priorytetowego listu poleconego można jednie
    > reklamować jego
    > utratę, ubytek lub uszkodzenie, nie można natomiast reklamować jego
    > opóźnionego doreczenia (gdyż Poczta nie gwarantuje terminów
    > doręczenia
    > przesyłek priorytetowych), chyba że list taki został nadany
    > jako ekspresowy.

    Moment, moment... Dam sobie coś uciąć, że listów ekspresowych już
    _nie_ma_. To po pierwsze. Nie pamiętam również z roporządzenia
    (http://www.abc.com.pl/serwis/du/1996/0173.htm - jest to? bo przyznam,
    że nie znalazłam, ale może nie zauważyłam...), żeby PP miała ustatowy
    obowiązek świadczenia tej usługi jako powszechnej, ale to akurat można
    sprawdzić... W każdym razie w cenniku na stronie PP takiej usługi _już_
    nie ma.
    Piszesz:
    'Poczta Polska gwarantuje natomiast doręczenie w terminie listów
    poleconych
    (zarówno ekonomicznych jak i priorytetowych), listów wartościowych oraz
    paczek pocztowych i przekazów pocztowych nadanych jako ekspresowe.
    Wynika to
    bezpośrednio z Rozporządzenia Ministra Łączności z dnia 15 marca 1996 r.
    w
    sprawie warunków korzystania z usług pocztowych o charakterze
    powszechnym.'
    A teraz piszesz, że reklamować można tylko utratę/ubytek/uszkodzenie. A
    terminowego doręczenia nie? Coś mi się tu nie zgadza - bo w czasie
    powstawania tego rozporządzenia nie było jeszcze podziału na listy
    ekonomiczne i priorytetowe, a tej chwili natomiast nie ma już listów
    ekspresowych. Więc?
    Hm... Muszę to sprawdzić, jak to z tym reklamowaniem jest... Czy
    opóźniony polecony priorytet można reklamować za opóźnienie - moim
    zdaniem tak.

    --
    Kami
    ____________________________
    k...@p...net
    ICQ: 81442231 - GG# 436414


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1