  • 1. Data: 2002-12-20 12:24:26
    Temat: umowa zamiany - notariusz - sąd
    Od: "Tatuasz" <t...@w...pl>

    Kilka lat temu zawarłem umowę, przenoszącą na mnie własność mieszkania w
    zamian za własność połowy domu i działki na którym on stoi.
    Umowę spisał notariusz.
    Okazało się jednak że notariusz nie zadbał właściwie o interesy stron bowiem
    ponieważ umowa została zawarta pomiędzy mną a niepełnoletnim moim dzieckiem
    to na taką czynność prawną wymagana jest zgoda sądu, a do samej czynności
    potrzebny jest kurator bowiem nie może dziecka reprezentować drugi z
    rodziców, a że czynność prawna zawarta niezgodnie z prawem lub mająca na
    celu obejście prawa jest nieważna to umowa też jest nieważna.
    Sąd rejonowy w Szczecinie nie dokonywał wpisu do ksiąg przez blisko
    3 lata. Gdy jednak odbyłem rozmowę z przewodniczącą Wydziału Ksiąg
    Wieczystych informując ją o mym problemie wpis został dokonany w ciągu kilku
    dni. Choć powinno zostać wydane postanowienie o odmowie dokonania wpisu.
    Złożyłem skargę na notariusza i dowiedziałem się, że twierdzi on
    obecnie, że umowa zamiany jest obecnie w jego ocenie bezpłatnym
    przysporzeniem itd i na tej podstawie sąd dokonał wpisu, więc izba
    notarialna nie będzie komentować postanowień sądu.
    Nie otrzymałem do tej pory postanowienia o wpisie, ani nie zostałem
    wezwany do wniesienia stosownych opłat.
    Notariusz - ten który nawalił poradził abym złożył w sądzie wniosek
    o uznanie umowy za nieważną i gdy sąd ją unieważni to notariusz zawrze ją
    ponownie właściwie - bezpłatnie.(choć dla innych potrzeb twierdzi coś o
    bezpłatnym przysporzeniu) Jako uczestników postępowania - poradził
    notariusz -miałem podąć notariusza i matkę dziecka.
    Sąd pieniądze wziął, powództwo oddalił, jako niewłaściwie
    skierowane, zasądził wysokie koszty zastępstwa, na rzecz matki dziecka.

    PYTANIE:::: czy czasem mnie tu ktoś nie robi w ......
    PYTANIE jak z tego wybrnąć???
    na dziś policzalne straty z tej umowy ok 14 000 zł
    a niepoliczalne .......
    Wszystko to dzieje się w Szczecinie
    notariusz też szczeciński
    Tatuasz