  • 21. Data: 2004-11-24 21:37:15
    Temat: Re: Pobieranie oplat za znalezienie pracy - wykroczenie czy przestepstwo?
    Od: "Sbd" <m...@w...pl>

    agencje pracy czasowej robią to legalnie
    pozdr
    sbd

  • 22. Data: 2004-11-24 23:16:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    zarudnieniu
    > i przeciwdzialaniu bezrobociu z 14 grudnia 1994 r. tego typu oplata jest
    > nielegalna. Uzyskalem interpretacje DRP Ministrstwa Pracy i Polityki
    > spolecznej ktora potwierdza w/w slowa. Teraz czekam jeszcze na wyniki
    > kontroli Oddzialu kontroli legalnosci zatrudnienia przy Urzedzie
    > Wojewodzkim.
    > Jak juz je bede mial bede uderzal o zwrot nieslusznie pobranych pieniedzy.
    > Tylko wlasnie nie wiem czy na drodze cywilnej, czy podczas sprawy karnej
    > prowadzonej przez prokurature (taniej i szybciej).

    Obecnie obowiązuje USTAWA z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia
    i instytucjach rynku pracy. Ta akurat przy wyjazdach zagranicznych dopuszcza
    żądanie " kwoty należnej agencji pośrednictwa pracy z tytułu faktycznie
    poniesionych kosztów związanych ze skierowaniem do pracy za granicą" (art.
    85.2.7 oraz art. 121.2.2). Kiedy miało miejsce to zdarzenie? Bo nie mam pod
    ręką starej ustawy. Ale jak pamiętam, to tam też było dopuszczalne brane
    opłat, z tym, ze nie pamiętam zasad.

  • 23. Data: 2004-11-25 00:20:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Nov 2004, Sbd wrote:

    >+ agencje pracy czasowej robią to legalnie

    ...ale pytający chyba nie ma na myśli pobierania od PRACODAWCY...
    [...]
    >+ Użytkownik "Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl> napisał
    >+ > Pobieranie przez firmy oplat za znalezienie pracy jest przestepstwem czy
    >+ > wykroczeniem?

    [...delimiter celowo wyrżnięty...]
    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzających obyczajów niektorych newsowiczów ?

  • 24. Data: 2004-11-25 19:15:22
    Od: Rafał M <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl>

> [...]
    pod
    > ręką starej ustawy. Ale jak pamiętam, to tam też było dopuszczalne brane

    Umowa ze stycznia 2004 wiec jeszcze z czasow starej ustawy. Mozna pobierac
    oplaty za wizy, podroz itp Nie mozna pobierac za samo posrednictwo. Mam
    wlasnie interpretacje ministerstwa dokladnie to opisujaca. Czekam jeszcze
    tylko na dokladna opinie Oddzialu kontroli legalnosci zatrudnienia.

    Tak sie zastanawiam czy pobranie wlasnie takiej, nienaleznej wg prawa oplaty
    mozna traktowac jako oszustwo i pojsc do prokuratury, czy samemu walczyc w
    sprawie cywilnej?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 25. Data: 2004-11-25 20:28:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    To zależy co Ci wpisali w pokwitowanie albo umowę. Jeśli pobrali opłatę za
    pośrednictwo, to moim zdaniem dopuścili sie wykroczenia, bowiem trudno by
    było dowieść, ze wprowadzili Ciebie w błąd. nie wolno im było pobrać, ale w
    błąd Ciebie nie wprowadzali. Wówczas raczej droga cywilna, bo skoro nie
    mieli podstawy prawnej pobrać, to pobrali nienależnie.

    Natomiast jeśli w pokwitowanie czy umowę wpisali, ze to za te wizy i podróż
    i pod takim tytułem pobrali, a teraz się okazało, że to nie było na te cele,
    tylko inne, to wówczas mamy do czynienia z oszustwem.

  • 26. Data: 2004-11-25 21:08:09
    Od: Rafał M <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl>

> [...]
    > błąd Ciebie nie wprowadzali. Wówczas raczej droga cywilna, bo skoro nie
    > mieli podstawy prawnej pobrać, to pobrali nienależnie.

    Wpisane jest dokladnie jako, oplata z tytuli poniosionych kosztow zwiazanych
    ze skierowaniem do pracy za granica. Wg ministerstwa taka forma jest
    niezgoda z prawem, gdyz za wszytskie te koszta (wizy, zasw o niekaralnosci,
    bilety itd) placilem dodatkowo. Wiec wynika na to ze ta oplata byla tylko
    "za podpisanie umowy".
    Wlasnie czekam na ta opinie Oddzialu kontroli legalnosc zatrudniania - maja
    oni uprawnienia do kontroli i rozstrzygania w sprawie zgodnosci takich oplat
    z obowiazujacym prawem.

    I teraz odpowiedz moze byc taka tak lub nie. Jesli taka oplata jest zgodna,
    to sprawa zamknieta. Jesli niezgodna to wlasnie zostaje sprawa cywilna lub
    zawiadomienie do prokuratury. I tutaj wlasnie pytanie z jakiego art mozna z
    tym pojsc do prokuratury.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 27. Data: 2004-11-26 17:58:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    No to zaryzykował bym na pierwszy strzał zawiadomienie o oszustwie.

  • 28. Data: 2004-11-26 22:40:25
    Od: Rafał M <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl>

    > No to zaryzykował bym na pierwszy strzał zawiadomienie o oszustwie.

    dzieki :)

    Pozdrawiam
    Rafal