  • 1. Data: 2004-11-23 20:37:11
    Temat: Pobieranie oplat za znalezienie pracy - wykroczenie czy przestepstwo?
    Od: Rafał M <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl>

    Witam

    Pobieranie przez firmy oplat za znalezienie pracy jest przestepstwem czy
    wykroczeniem?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2004-11-23 20:59:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rafał M wrote:
    > Witam
    >
    > Pobieranie przez firmy oplat za znalezienie pracy jest przestepstwem czy
    > wykroczeniem?

    Biznesem. Nosi nazwę 'pośrednictwo pracy'.

    Dawna 'spekulacja' (sprzedawanie czegoś drożej, niż się kupiło) też jest
    legalna.

    Który rok u Ciebie? ;->

  • 3. Data: 2004-11-23 21:17:45
    Od: Rafał M <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl>

    wiadomości news:co08b7$1i2c$1@news2.ipartners.pl...
    > Biznesem. Nosi nazwę 'pośrednictwo pracy'.
    >
    > Dawna 'spekulacja' (sprzedawanie czegoś drożej, niż się kupiło) też jest
    > legalna.
    >
    > Który rok u Ciebie? ;->

    ;-P
    Pytam sie bo jak przestepstwo to skladam zawiadomienie o popelnieniu
    przestepstwa, a pozniej przy odrobienie szczescia wniosek o naprawienie
    szkody.
    Jak wykroczenie to sprawa cywilna zostaje :/

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 4. Data: 2004-11-23 21:18:31
    Od: "MG42" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Pobieranie przez firmy oplat za znalezienie pracy jest przestepstwem czy
    > wykroczeniem?

    "Za nielegalne pośrednictwo (taka kwalifikacja czynu to złamanie zapisów
    ustawy o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu) grozi grzywna nie
    mniejsza niż 3 tys. zł. Za oszustwo (to już jest przestępstwo ścigane z
    kodeksu karnego) można trafić do więzienia."

    http://praca.gazeta.pl/praca/1,47367,2039005.html

    P.S. Czy ktos w koncu wyeliminuje takich gości jak Lawa. Te jego posty to
    chyba wynik jakiś zaburzeń na tle neurotycznym

  • 5. Data: 2004-11-23 21:18:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rafał M wrote:

> [...]
    > szkody.
    > Jak wykroczenie to sprawa cywilna zostaje :/

    Chyba masz jakieś problemy ze zrozumieniem języka polskiego... To nie
    jest ani przestępstwo, ani wykroczenie. Tylko usługa. Podobnie, jak np.
    reprezentacja prawna, usługi detektywistyczne czy kurierskie.

    PS: kodeks cywilny ma raczej niewiele wspólnego z kodeksem wykroczeń,
    więc co ma sprawa cywilna do wykroczeń?

  • 6. Data: 2004-11-23 21:36:04
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Andrzej Lawa wrote:
    > Chyba masz jakieś problemy ze zrozumieniem języka polskiego... To nie
    > jest ani przestępstwo, ani wykroczenie.

    nie byłbym taki pewien...
    ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach
    rynku pracy
    Art. 121. 1. Kto bez wymaganego wpisu do rejestru agencji zatrudnienia
    prowadzi agencję zatrudnienia, podlega karze grzywny nie niższej niż 3
    000 zł.
    2. Kto prowadząc agencję zatrudnienia, pobiera od osoby, dla której
    poszukuje zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej, dodatkowe opłaty inne
    niż kwota wymieniona w art. 85 ust. 2 pkt 7, podlega karze grzywny nie
    niższej niż 3 000 zł.
    (...)
    do tego definicja agencji zatrudnienia i zakaz pobierania opłat - art.18-19

    > PS: kodeks cywilny ma raczej niewiele wspólnego z kodeksem wykroczeń,
    > więc co ma sprawa cywilna do wykroczeń?

    Przecież chodzi o dopuszczalność dochodzenia roszczeń cywilnych. Chyba
    masz jakieś problemy ze zrozumieniem języka polskiego. :)

    KG

  • 7. Data: 2004-11-23 21:37:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MG42 wrote:

> [...]
    > mniejsza niż 3 tys. zł. Za oszustwo (to już jest przestępstwo ścigane z
    > kodeksu karnego) można trafić do więzienia."

    Za nielegalne leczenie też grożą wyroki. Zaś samo leczenie (oraz
    pobieranie za to opłat) nielegalne nie jest.

    Odpowiedzi udzieliłem poprawnej - przynajmniej na tyle, na ile
    precyzyjne było pytanie inicjatora wątku.

    > P.S. Czy ktos w koncu wyeliminuje takich gości jak Lawa. Te jego posty to
    > chyba wynik jakiś zaburzeń na tle neurotycznym

    *plonk*, trollu głupi

  • 8. Data: 2004-11-23 21:38:25
    Od: "MG42" <m...@g...pl>

    Proszę: absolwent z "listy rezerwowej" :))))

  • 9. Data: 2004-11-23 21:46:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    [ciach]

> [...]
    > Art. 121. 1. Kto bez wymaganego wpisu do rejestru agencji zatrudnienia
    > prowadzi agencję zatrudnienia, podlega karze grzywny nie niższej niż 3

    A jakie są zapisy o leczeniu bez spełnienia stosownych warunków formalnych?

    Lecząc ludzi też można naruszyć wiele przepisów (chociażby nie mając do
    tego potwierdzonych kwalifikacji), niemniej jednak ogólną odpowiedzią na
    pytanie "Czy leczenie ludzi jest przestępstwem lub wykroczeniem" jest
    proste "Nie".

    Równie dobrze możesz twierdzić, że nielegalne jest też kierowanie
    pojazdami ;-P

    > Przecież chodzi o dopuszczalność dochodzenia roszczeń cywilnych. Chyba
    > masz jakieś problemy ze zrozumieniem języka polskiego. :)

    Roszczeń z KC możesz dochodzić nawet, jeśli nie było przestępstwa czy
    choćby wykroczenia.

  • 10. Data: 2004-11-23 21:56:22
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Andrzej Lawa wrote:
> [...]
    > tego potwierdzonych kwalifikacji), niemniej jednak ogólną odpowiedzią na
    > pytanie "Czy leczenie ludzi jest przestępstwem lub wykroczeniem" jest

    A czytałeś ustęp, który wyciąłeś?

    > Roszczeń z KC możesz dochodzić nawet, jeśli nie było przestępstwa czy
    > choćby wykroczenia.

    Naprawdę takie problemy z czytaniem?

    KG