  • 1. Data: 2004-11-23 20:30:31
    Temat: Koszt paczki z reklamowanym towarem.
    Od: "Doker" <d...@w...pl>

    Czy jesli dokonalem zakupu przez Internet i towar przyszedł jako paczka po
    czym okazalo sie, ze jest zepsuty(transformator jest zwarty) to kto ponosi
    koszty przesylki do sprzedawcy oraz przesyłki (na powrot do mnie) ze
    sprawnym - naprawionym towarem?

    Serdecznie pozdrawiam,
    Doker

  • 2. Data: 2004-11-23 20:35:37
    Temat: Re: Koszt paczki z reklamowanym towarem.
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Doker wrote:
> [...]
    > czym okazalo sie, ze jest zepsuty(transformator jest zwarty) to kto ponosi
    > koszty przesylki do sprzedawcy oraz przesyłki (na powrot do mnie) ze

    Jeśli jesteś konsumentem - sprzedawca (art.8 ust.2 ustawy o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej).

    KG

  • 3. Data: 2004-11-28 09:18:56
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał(a)
    w news'ie: news:co06tr$pkl$2@news.onet.pl

    > Jeśli jesteś konsumentem - sprzedawca (art.8 ust.2 ustawy o szczególnych
    > warunkach sprzedaży konsumenckiej).

    OK, ale kiedy jestem konsumentem.? Czy gdy kupię
    w opcji "Kup teraz" na Allegro od firmy która
    prowadzi sprzedaż wysyłkową to jestem konsumentem
    czy nim nie jestem.?

    Zadaję to pytanie bo zakupiłem w ten sposób dwa
    akumulatorki do telefonu i jeden z nich okazał się
    trefny bo "trzyma" tylko dwa dni. Firma przyjmuje
    reklamacje, ale chcą abym im to na swój koszt
    przysłał (hehe, a mają siedzibę kilku ulic ode mnie)
    , a oni na swój koszt mi odeślą. Nie bawi_cieszy
    mnie to, że mam jeszcze dołożyć do tej baterii.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    Zło to jest właśnie to co popełniają inni.

  • 4. Data: 2004-11-28 14:18:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <2...@a...biaman.net>, Andrzej_K wrote:
> [...]
    >
    > OK, ale kiedy jestem konsumentem.? Czy gdy kupię
    > w opcji "Kup teraz" na Allegro od firmy która
    > prowadzi sprzedaż wysyłkową to jestem konsumentem

    MZ jesteś.

    Art. 1. u.1: Ustawę stosuje się do dokonywanej w zakresie działalności
    przedsiębiorstwa sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej, która nabywa
    tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą
    (towar konsumpcyjny).

> [...]
    > , a oni na swój koszt mi odeślą. Nie bawi_cieszy
    > mnie to, że mam jeszcze dołożyć do tej baterii.

    Powołaj sie na ww. Ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
    oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz.
    1176), Art.8, u.2: Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1
    oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych
    przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia,
    robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2004-11-28 15:35:58
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał(a)
    w news'ie: news:1omcoc.fci.ln@ziutka.router

> [...]
    > kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów
    > demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego

    Bardzo serdecznie dziękuję.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Wkładasz rękę pod sukienkę... ciśnienie rośnie, opór maleje."