eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPobieranie oplat za znalezienie pracy - wykroczenie czy przestepstwo? › Re: Pobieranie oplat za znalezienie pracy - wykroczenie czy przestepstwo?
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pobieranie oplat za znalezienie pracy - wykroczenie czy przestepstwo?
    Date: Thu, 25 Nov 2004 00:16:51 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@bql41.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Użytkownik "Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:co2u16$r78$1@inews.gazeta.pl...

    > Dokladnie jest to pobranie oplaty organizacyjnej za posrednictwo w
    > znalezieniu pracy za granica. W mysl art 47 ust 2 pkt 8 ustawy o
    zarudnieniu
    > i przeciwdzialaniu bezrobociu z 14 grudnia 1994 r. tego typu oplata jest
    > nielegalna. Uzyskalem interpretacje DRP Ministrstwa Pracy i Polityki
    > spolecznej ktora potwierdza w/w slowa. Teraz czekam jeszcze na wyniki
    > kontroli Oddzialu kontroli legalnosci zatrudnienia przy Urzedzie
    > Wojewodzkim.
    > Jak juz je bede mial bede uderzal o zwrot nieslusznie pobranych pieniedzy.
> [...]

    Obecnie obowiązuje USTAWA z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia
    i instytucjach rynku pracy. Ta akurat przy wyjazdach zagranicznych dopuszcza
    żądanie " kwoty należnej agencji pośrednictwa pracy z tytułu faktycznie
    poniesionych kosztów związanych ze skierowaniem do pracy za granicą" (art.
    85.2.7 oraz art. 121.2.2). Kiedy miało miejsce to zdarzenie? Bo nie mam pod
    ręką starej ustawy. Ale jak pamiętam, to tam też było dopuszczalne brane
    opłat, z tym, ze nie pamiętam zasad.