  • 1. Data: 2004-11-23 19:28:40
    Temat: Zdjęcie z datownikiem - czy ważne przed sądem?
    Od: "Maciej Muran" <m...@w...home.pl-nospam.me>

    Witam!
    Moja Szanowna, jakiś czas temu, wywinęła orła na rozpiętym pomiędzy
    betonowymi pachołkami łańcuchu. Takie 'zabezpieczenie' podjazdu do sklepu
    dla zaopatrzenia. W tym miejscu, o tamtej porze jest dość ciemno - centrum
    Warszawy. Jakby nie było to chodnik. Łańcuch w kolorze podłoża.
    Kilkanaście dni później podobne spotkanie z łańcuchem odbyło się z udziałem
    koleżanki z pracy mojej Szanownej. Koleżanka potłukła się trochę mniej, bo
    nawet nie dostała zwolnienia. Moja żona na zwolnieniu jest i będzie w sumie
    około miesiąca - stłuczenia, zwichnięcia i inne cuda w nadgarstku i
    łokciu...

    Zamierzam wykonać fotografie tego miejsca. Za dnia, jak i w porze zbliżonej
    do pory wypadku. Czyli po zmierzchu. Czy takie fotki, wykonane aparatem
    (nieprofesjonalnym) posiadającym datownik (z okazji wyceny mieszkania wiem,
    że wystarczy datownik) będą coś warte podczas (ewentualnej) sprawy o
    odszkodowanie z powództwa cywilnego?
    Chodzi o to, że żona zamierza wystąpić w trybie polubownym o odszkodowanie
    do właściciela tego łańcucha. Zapewne łańcuchowy się nie zgodzi, więc
    sprawa trafi do sądu. Należy liczyć się z tym, że łańcuch zniknie na zawsze
    i dlatego te zdjęcia...

    A może jakiś inny, byle skuteczny sposób załatwienia sprawy zaproponujecie?
    Za bardzo ważne uważam jednak szybkie odinstalowanie tego łańcucha, aby
    kolejne osoby nie musiały oglądać betonu z bliska. No i stąd właśnie te
    fotki... :)

    Pozdrawiam,

    --
    Maciek.

  • 2. Data: 2004-11-23 19:44:53
    Temat: Re: Zdjęcie z datownikiem - czy ważne przed sądem?
    Od: Patryk <p...@S...onet.pl>

    Maciej Muran wrote:
> [...]
    > łańcucha, aby kolejne osoby nie musiały oglądać betonu z bliska. No i stąd
    a jakby zrobic zdjecie razem z aktualna gazeta, udowadnia to chyaba ze
    zdjecie bylo zrobione w przedziale [wydanie gazety, ......]
    zaznaczam ze nie jestem prawnikiem, tak tylko sobie wymyslilem
    --
    Patryk

  • 3. Data: 2004-11-23 20:02:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maciej Muran wrote:

> [...]
    > (nieprofesjonalnym) posiadającym datownik (z okazji wyceny mieszkania wiem,
    > że wystarczy datownik) będą coś warte podczas (ewentualnej) sprawy o

    Datownik?

    MegaROTFL

    Czyżbyś nie potrafił go sobie przestawić?

    Fotografie z 'datownikiem' będą tak samo wiarygodne jak te bez datownika.

  • 4. Data: 2004-11-23 20:08:32
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Tue, 23 Nov 2004 21:02:33 +0100, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał:

    > Datownik?
    >
    > MegaROTFL
    >
    > Czyżbyś nie potrafił go sobie przestawić?
    >
    > Fotografie z 'datownikiem' będą tak samo wiarygodne jak te bez datownika.

    a sad dokona oględzin i opisze że łańcuch anie ma, a świadkowie mówią, że
    był.

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 5. Data: 2004-11-23 20:31:31
    Temat: Re: Zdj=EAcie z datownikiem - czy wa=BFne przed s=B1dem?
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > A może jakiś inny, byle skuteczny sposób załatwienia sprawy zaproponujecie?

    U nas jest taki piekny system, ze to sedzia decyduje o ich
    wiarygodnosci. A ta wiarygodnosc moze byc poparta ładnym garniturem,
    spokojnym zeznawaniem, itp itd. Sprawiedliwosc nie ma tu nic do rzeczy.
    Datownik tez nie ma tu zadnego znaczenia .... jesli sie stawisz ogolony
    i pod krawatem w sądzie, to zyskac mozesz wiecej niz z datownikiem. A
    ile mozesz zyskac, jesli sędzina poczuje do ciebie miętę ... ;-)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 6. Data: 2004-11-23 20:39:30
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Maciej Muran wrote:
> [...]
    > (nieprofesjonalnym) posiadającym datownik (z okazji wyceny mieszkania wiem,
    > że wystarczy datownik) będą coś warte podczas (ewentualnej) sprawy o

    Coś będą. A jeszcze lepiej jak przedstawisz kilku świadków ich robienia.

    KG

  • 7. Data: 2004-11-23 21:04:06
    Od: "Maciej Muran" <m...@w...home.pl-nospam.me>

    > Czyżbyś nie potrafił go sobie przestawić?

    Nie rozumiem co chcesz powiedzieć :(

    > Fotografie z 'datownikiem' będą tak samo wiarygodne jak te bez datownika.

    Czy możesz podać jakiś przykład? Jakaś podobna sprawa? Najchętniej, zeby
    nie był to precedens ;>

    --
    Maciek.

  • 8. Data: 2004-11-23 21:10:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maciej Muran wrote:

    > Nie rozumiem co chcesz powiedzieć :(

    Masz jakieś problemy z językiem polskim?

    > Czy możesz podać jakiś przykład? Jakaś podobna sprawa? Najchętniej, zeby
    > nie był to precedens ;>

    W Polsce nie ma precedensów. Myli ci się rzeczywistość z 'prawem' z
    głupawych amerykańskich filmów.

    I nie jest potrzebny do tego żadne przykład - wystarczy pomyśleć.

  • 9. Data: 2004-11-23 21:21:44
    Od: "Maciej Muran" <m...@w...home.pl-nospam.me>

    > Masz jakieś problemy z językiem polskim?

    Ani trochę. Chociaż zawsze fascynowała mnie raczej tylko ortografia, więc
    mogę być odrobinę upośledzony.
    Jeśli dotąd nie zrozumiałeś, to informuję, że zamierzam zdjęcia wykonać np.
    jutro. A nie miesiąc temu. Czyżbyś proponował coś jakieś inne podejście do
    sprawy?

    > W Polsce nie ma precedensów. Myli ci się rzeczywistość z 'prawem' z
    > głupawych amerykańskich filmów.

    Uważasz mnie za tak tępego, że piszę na grupę na podstawie tego, co można
    wyczytać z programu TV?
    Poprosiłem o podanie informacji na temat podobnej sprawy. Nie potrafisz
    podać mi takich informacji, więc...? Masz zły dzień? Zrozumiem. Wystarczy,
    że o tym napiszesz wprost. Miast ujadać.

    > I nie jest potrzebny do tego żadne przykład - wystarczy pomyśleć.

    W tym wątku zaistniała kwestia świadków. Może to do niej się jakoś
    ustosunkujesz? Czy też będziesz mnie wciąż pouczał na temat obsługi aparatu
    fotograficznego?

    --
    Maciek.

  • 10. Data: 2004-11-23 21:43:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maciej Muran wrote:

    > Ani trochę. Chociaż zawsze fascynowała mnie raczej tylko ortografia, więc
    > mogę być odrobinę upośledzony.

    Sugeruję podszkolić się z logiki.

    > Jeśli dotąd nie zrozumiałeś, to informuję, że zamierzam zdjęcia wykonać np.
    > jutro. A nie miesiąc temu. Czyżbyś proponował coś jakieś inne podejście do
    > sprawy?

    Ja zrozumiałem. Tylko do ciebie nie dociera, że taki datownik każdy może
    sobie przestawić, więc dla sądu ma mniej-więcej takie same znaczenie,
    jak ozdobna ramka, w którą możesz zdjęcie sobie oprawić.

    Dotarło, czy nadal masz jakieś problemy ze zrozumieniem tekstu pisanego?

    [ciach]

    > Uważasz mnie za tak tępego, że piszę na grupę na podstawie tego, co można
    > wyczytać z programu TV?

    Skoro nie zrozumiałeś, że datownik jest zupełnie nieistotny...

    > Poprosiłem o podanie informacji na temat podobnej sprawy. Nie potrafisz
    > podać mi takich informacji, więc...? Masz zły dzień? Zrozumiem. Wystarczy,
    > że o tym napiszesz wprost. Miast ujadać.

    Nie ujadam. Piszę. W sumie nie jestem zdziwiony, że nie rozróżniasz -
    twój prezentowany poziom inteligencji wskazuje, że ujadanie jest dla
    ciebie normalną formą komunikacji.

    > W tym wątku zaistniała kwestia świadków. Może to do niej się jakoś
    > ustosunkujesz? Czy też będziesz mnie wciąż pouczał na temat obsługi aparatu
    > fotograficznego?

    Świadkom nie jesteś w stanie bez ich wiedzy i zgody przestawić
    datownika. Więc, jeśli wysilisz swój móżdżek, zrozumiesz prostą prawdę -
    zeznania świadków mogą być coś warte, a data wpisana przez datownik z
    aparatu fotograficznego jest warta mniej, niż zeszłoroczny śnieg.