  • 1. Data: 2004-11-23 18:39:27
    Temat: Spłata długów za żon
    Od: "MG42" <m...@g...pl>

    Witam.
    Czy muszę spłacać długi które zaciągnęła żona? Niczego nie podpisywałem. Nie
    wyrażałem zgody. Mamy jedność małżeńską. Zona nie pracuje. Ot, taki życiowy
    zakręt.

  • 2. Data: 2004-11-23 18:45:06
    Temat: Re: Spłata długów za żon
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MG42 wrote:
    > Witam.
    > Czy muszę spłacać długi które zaciągnęła żona?

    Ogólnie tak. Wyjątki - rozdzielność majątkowa.

    > Niczego nie podpisywałem. Nie
    > wyrażałem zgody. Mamy jedność małżeńską.

    To się nazywa wspólnota majątkowa :)

    > Zona nie pracuje. Ot, taki życiowy zakręt.

    Z punktu widzenia kredytów jesteście jedną osobą. Tak więc płacz i płać.

  • 3. Data: 2004-11-23 18:53:11
    Od: "MG42" <m...@g...pl>

    http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozy
    cja&id=21252

    a to?

  • 4. Data: 2004-11-23 19:07:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MG42 wrote:
    > http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozy
    cja&id=21252

    > a to?

    Pomyśl: po kiego grzyba byłaby rozdzielność majątkowa, jak do
    odpowiadania za długi współmałżonka potrzebna by była wcześniejsza zgoda?

  • 5. Data: 2004-11-23 19:09:53
    Od: "MG42" <m...@g...pl>

    > Pomyśl: po kiego grzyba byłaby rozdzielność majątkowa, jak do
    > odpowiadania za długi współmałżonka potrzebna by była wcześniejsza zgoda?

    "Zgodnie z obowiązującą obecnie w Kodeksie rodzinnym i opiekuńczym (K.r. i
    o.) zasadą, zaspokojenia z majątku wspólnego może żądać także wierzyciel,
    którego dłużnikiem jest tylko jeden z małżonków. Rozwiązanie to wzmacnia
    sytuację wierzyciela, w oczywisty jednak sposób godzi w interesy małżonka
    dłużnika, który może nawet nie wiedzieć o istnieniu długu. Ochronie rodziny
    dłużnika służy między innymi przepis, który umożliwia sądowi ograniczenie
    lub nawet wyłączenie możliwości zaspokojenia się z majątku wspólnego przez
    wierzyciela, którego dłużnikiem jest tylko jeden z małżonków, jeżeli ze
    względu na charakter wierzytelności albo stopień przyczynienia się małżonka
    będącego dłużnikiem do powstania majątku wspólnego, zaspokojenie z tego
    majątku byłoby sprzeczne z zasadami współżycia społecznego (art. 41 § 3 K.r.
    i o.).

    a to? tu częściowo komentarz odpowiada na twoje pytanie.

  • 6. Data: 2004-11-23 19:29:16
    Od: "MG42" <m...@g...pl>

    Czy mogę przed sądem użyć sformuowania "po kiego grzyba"? Marny z ciebie
    doradca... :)

  • 7. Data: 2004-11-23 20:04:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MG42 wrote:
    > Czy mogę przed sądem użyć sformuowania "po kiego grzyba"? Marny z ciebie
    > doradca... :)

    (c) "nie chce mi się z tobą gadać"

  • 8. Data: 2004-11-23 21:02:00
    Od: "MG42" <m...@g...pl>

    wiadomości news:co054f$1g3o$2@news2.ipartners.pl...

    > (c) "nie chce mi się z tobą gadać"

    Zapewne jesteś jednym z tych prawników z "listy rezerwowej"? :)))

  • 9. Data: 2004-11-24 08:30:57
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    MG42 pisze:

> [...]
    > współżycia społecznego (art. 41 § 3 K.r. i o.).
    >

    > a to? tu częściowo komentarz odpowiada na twoje pytanie.

    Ja w przeciwienstwie doPana Andrzeja niejestem prawnikiem,
    ale pamietam ze byly jakies sprawy w ktorych
    powolywano sie na "przekroczenie granic zwyklego zarzadu"
    przy zaciagnieciu kredytu.

    Dlatgood pewnego czasu banki przy wiekszych kredytach
    chca podpisu "wspolmalzonka"

    Boguslaw

  • 10. Data: 2004-11-24 21:56:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Boguslaw Szostak wrote:

    > Ja w przeciwienstwie doPana Andrzeja niejestem prawnikiem,

    A kto powiedział, że jestem prawnikiem? Urojenia masz?