eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPobieranie oplat za znalezienie pracy - wykroczenie czy przestepstwo? › Re: Pobieranie oplat za znalezienie pracy - wykroczenie czy przestepstwo?
    From: Rafał M <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pobieranie oplat za znalezienie pracy - wykroczenie czy przestepstwo?
    Date: Thu, 25 Nov 2004 20:15:22 +0100

    news:co3amv$28h$11@news.onet.pl...
    > Obecnie obowiązuje USTAWA z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji
    zatrudnienia
    > i instytucjach rynku pracy. Ta akurat przy wyjazdach zagranicznych
    dopuszcza
    > żądanie " kwoty należnej agencji pośrednictwa pracy z tytułu faktycznie
    > poniesionych kosztów związanych ze skierowaniem do pracy za granicą" (art.
    > 85.2.7 oraz art. 121.2.2). Kiedy miało miejsce to zdarzenie? Bo nie mam
    pod
    > ręką starej ustawy. Ale jak pamiętam, to tam też było dopuszczalne brane
    > opłat, z tym, ze nie pamiętam zasad.

    Umowa ze stycznia 2004 wiec jeszcze z czasow starej ustawy. Mozna pobierac
    oplaty za wizy, podroz itp Nie mozna pobierac za samo posrednictwo. Mam
    wlasnie interpretacje ministerstwa dokladnie to opisujaca. Czekam jeszcze
    tylko na dokladna opinie Oddzialu kontroli legalnosci zatrudnienia.

    Tak sie zastanawiam czy pobranie wlasnie takiej, nienaleznej wg prawa oplaty
    mozna traktowac jako oszustwo i pojsc do prokuratury, czy samemu walczyc w
    sprawie cywilnej?

    Pozdrawiam
    Rafal