  • Data: 2023-10-23 21:10:37
    Temat: Re: Pobicie Amerykanki
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.10.2023 o 17:56, J.F pisze:

    > Teraz nie znają, a jak policja zacznie kręcic ... :-P Zreszta mozesz
    > odszukac informacje od policji :-P

    O tytuł mi chodzi :-)

    > W zasadzie tak. Wtedy nie wypada pisac "ochroniarz", ale gdzie tam
    > pismak rozpozna ... Ale "Pragniemy wskazać, że klub jest ochraniany
    > przez firmę zewnętrzną, a w zdarzeniu nie uczestniczył pracownik
    > naszego klubu." Ale moze to firma sprzątająca.

    O ile zatrudnienie na umowę cywilnoprawną biletera, który będzie
    dodatkowo za "bramkarza" robił jest lekkim nagięciem ustawy, to
    zewnętrzna firma świadcząca usługi w zakresie ochrony bez koncesji, to
    przestępstwo. Ale dajmy chwilę na ustalenia.

    > Maja chyba jednak sprawcę ustalonego "z prawdopodobienstwem
    > graniczącym z pewnością", liste obrażeń, i jeszcze tę rzekomą
    > recydywę. Z drugiej strony - mamy kodeksowe wytyczne do aresztu.

    Z trzeciej dziwne to. Bramkę z bliska widziałem. Po co ochroniarz w
    ogóle do damskiej toalety szedł? Przecież na porządku dziennym jest, że
    dziewczyny się tam po prostu przebierają.

    > No ciekawi mnie czy taki wielki, czy taki odważny.

    Im ochroniarz wielki, tym mniej się musi szarpać. Duży po prostu poprosi
    o spokój, zaś mały musi udowodnić, że jest wojownikiem.

    > Mnie przychodzą setki, wiec nie ma co zgadywać. Dla przykładu podam
    > jeden: lubi Murzynów bić.

    Ale w damskiej toalecie co najwyżej murzynki bywają.

    > W boksie sie nie zdarza, mimo rękawic? A jak bedzie oparta o sciane?
    > A ten upadek - skutek pobicia, czy jakos wczesniej podejrzewasz?

    Nie mam zielonego pojęcia. Jak pisałem, o ile użycie siły fizycznej jest
    w ochronie dość pospolite, to bicie jest naprawdę ograniczone prawnie.
    Tłumaczenia sporo, a skuteczność taka sobie. Ochrona to nie ring
    pięściarski i nie o to chodzi.

    > Policjantów tez dotyczy?

    Tak. Od wielu lat to jest dokładnie ta sama ustawa. Tylko poszczególni
    "uprawnieni" mają różny zakres dopuszczalnych środków.

    > Moze i tak, ale nie bardzo widzę, o co miałaby byc, między
    > przypadkowymi kobietami.

    No tu, to już o cokolwiek. Tylko, że do rozdzielania się dźwigni używa a
    nie wali w twarz. Chyba, ze faktycznie ta kobieta była silna i sytuacja
    się wymknęła spod kontroli, a zabrakło umiejętności.

    > Zreszta jakby tak było, to chyba by policja podała "próbując
    > rozdzielic bijące sie kobiety", i nie musiała monitoringów
    > przeglądać.

    Z podobnego powodu, co zniknięcie "BMW" nie. Podejrzewam, że prasa ma
    dostęp do samej koszykarki oraz osób, które zajście znają z jej relacji.
    Bo jest przywoływanych wiele źródeł, ale ani trenera, ani jej koleżanek
    w ubikacji nie było zapewne w tym czasie. Skoro zastosowano środek
    zapobiegawczy, to ochroniarzowi przedstawiono zarzut. Nawet nie wiemy,
    czy z kodeksu karnego, czy z ustawy o ochronie osób i mienia (tam jest
    "przekroczenie uprawnień").

    Ochroniarz po każdym użyciu ŚPB powinien sporządzać notatkę (co wynika z
    art. 51 Ustawy o ŚPBiBP) ale w przyrodzie te notatki są tak rzadkie, że
    można z powodzeniem założyć, że nie występują. Jak się o nie ktoś pyta,
    to nagle powstają "na kolanie", choć powinny być zasadą. O ile w Policji
    jest to pilnowane, to większość firm ochroniarskich mi znanych nawet o
    tym nie wie, że mają to robić.

    No i pytanie, czy to była koncesjonowana firma a ochroniarz
    pracownikiem ochrony, czy to bileter będący samozwańczy m pracownikiem
    ochrony w ogóle bez prawa do użycia ŚPB na bazie ustawy, tylko
    działający na zasadzie obrony koniecznej.

    --
    (~) Robert Tomasik