    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pobicie Amerykanki
    Date: Mon, 23 Oct 2023 17:02:06 +0200

    W dniu 23.10.2023 o 11:29, J.F pisze:
    > Czy moze Afro-amerykanki, albo Murzynki po polsku?
    > https://przegladsportowy.onet.pl/koszykowka/basket-l
    iga-kobiet/brutalne-pobicie-amerykanki-w-gdansku-mam
    y-szczegoly-atakowal-recydywista/pes28wm

    Najpierw wyżyję się na dziennikarzach :-) "Brutalne pobicie
    amerykańskiej koszykarki. Znamy szczegóły (...) Została pobita w
    damskiej łazience -- zdradza szokujące fakty Agnieszka Bibrzycka. -- Z
    tego co się dowiedzieliśmy, był to jeden z ochroniarzy tego klubu. Nie
    znamy więcej szczegółów, dlaczego tak to się skończyło.

    To znają szczegóły, czy nie?

    > Pobita w toalecie klubu nocnego, przez ochroniarza, w warunkach
    > recydywy
    >
    > -recydywista mógł być ochroniarzem?

    Ochroniarz w klubie najczęściej nie jest ochroniarzem w rozumieniu
    Ustawy o pracownikach Ochrony (...). To jest jakiś pracownik porządkowy.
    Może nim być każdy.

    > -prokurator ograniczyl sie do dozoru policyjnego.
    > Prokurator zna przepisy, czy cos tu cuchnie ... a ty chcesz,
    > zeby aresztowali kierowce BMW ..

    Bo nie znamy szczegółów.

    > -jak na koszykarke przystalo, dziewczyna ma 188cm. A ochroniarz ile ?

    A jakie to ma w praktyce znaczenie?

    A tak ogólnie, to nie przychodzi m ido głowy żadna okoliczność, przy
    której pracownik ochrony miałby wchodzić do damskiej toalety i lać
    kobietę. Tylko czy złamanie oczodołu jest wynikiem pobicia, czy upadku?
    Gołą ręką złamać oczodół nie jest prosto. Tu już nawet nie tyle chodzi o
    siłę uderzenia, co o bezwładność głowy. Jak uderzysz, to głowa odskoczy.

    Zakładając, ze to był ochroniarz, to stosuje się do niego tę samą
    ustawę, co do wszystkich. Używając siły fizycznej lub wykorzystując siłę
    fizyczną, nie zadaje się uderzeń, chyba że uprawniony działa w celu
    odparcia zamachu na życie lub zdrowie własne lub innych osób albo na
    mienie lub przeciwdziała ucieczce.

    Ponieważ za mało prawdopodobne uważam, by bez istotnego powodu pracownik
    ochrony mężczyzna wchodził do damskiej toalety, to jedyne sensowne
    wyjaśnienie, to bojka kobiet w toalecie i związana z tym interwencja.

    --
    (~) Robert Tomasik