  • Data: 2023-10-23 17:56:18
    Temat: Re: Pobicie Amerykanki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 23 Oct 2023 17:02:06 +0200, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    iga-kobiet/brutalne-pobicie-amerykanki-w-gdansku-mam
    y-szczegoly-atakowal-recydywista/pes28wm

    > Najpierw wyżyję się na dziennikarzach :-) "Brutalne pobicie
    > amerykańskiej koszykarki. Znamy szczegóły (...) Została pobita w
    > damskiej łazience -- zdradza szokujące fakty Agnieszka Bibrzycka. -- Z
    > tego co się dowiedzieliśmy, był to jeden z ochroniarzy tego klubu. Nie
    > znamy więcej szczegółów, dlaczego tak to się skończyło.
    >
    > To znają szczegóły, czy nie?

    Teraz nie znają, a jak policja zacznie kręcic ... :-P

    Zreszta mozesz odszukac informacje od policji :-P

    > Ochroniarz w klubie najczęściej nie jest ochroniarzem w rozumieniu
    > Ustawy o pracownikach Ochrony (...). To jest jakiś pracownik porządkowy.
    > Może nim być każdy.

    W zasadzie tak. Wtedy nie wypada pisac "ochroniarz", ale gdzie tam
    pismak rozpozna ... Ale
    "Pragniemy wskazać, że klub jest ochraniany przez firmę zewnętrzną, a
    w zdarzeniu nie uczestniczył pracownik naszego klubu."

    Ale moze to firma sprzątająca.

    > Bo nie znamy szczegółów.

    Maja chyba jednak sprawcę ustalonego "z prawdopodobienstwem
    graniczącym z pewnością", liste obrażeń, i jeszcze tę rzekomą
    recydywę.
    Z drugiej strony - mamy kodeksowe wytyczne do aresztu.

    > A jakie to ma w praktyce znaczenie?

    No ciekawi mnie czy taki wielki, czy taki odważny.

    > A tak ogólnie, to nie przychodzi m ido głowy żadna okoliczność, przy
    > której pracownik ochrony miałby wchodzić do damskiej toalety i lać
    > kobietę.

    Mnie przychodzą setki, wiec nie ma co zgadywać.
    Dla przykładu podam jeden: lubi Murzynów bić.

    > Tylko czy złamanie oczodołu jest wynikiem pobicia, czy upadku?
    > Gołą ręką złamać oczodół nie jest prosto. Tu już nawet nie tyle chodzi o
    > siłę uderzenia, co o bezwładność głowy. Jak uderzysz, to głowa odskoczy.

    W boksie sie nie zdarza, mimo rękawic?
    A jak bedzie oparta o sciane?

    A ten upadek - skutek pobicia, czy jakos wczesniej podejrzewasz?

    > Zakładając, ze to był ochroniarz, to stosuje się do niego tę samą
    > ustawę, co do wszystkich. Używając siły fizycznej lub wykorzystując siłę
    > fizyczną, nie zadaje się uderzeń, chyba że uprawniony działa w celu
    > odparcia zamachu na życie lub zdrowie własne lub innych osób albo na
    > mienie lub przeciwdziała ucieczce.

    Policjantów tez dotyczy?

    > Ponieważ za mało prawdopodobne uważam, by bez istotnego powodu pracownik
    > ochrony mężczyzna wchodził do damskiej toalety, to jedyne sensowne
    > wyjaśnienie, to bojka kobiet w toalecie i związana z tym interwencja.

    Moze i tak, ale nie bardzo widzę, o co miałaby byc, między
    przypadkowymi kobietami.

    Zreszta jakby tak było, to chyba by policja podała "próbując
    rozdzielic bijące sie kobiety", i nie musiała monitoringów przeglądać.

    J.