  • 1. Data: 2004-07-04 10:58:41
    Temat: Pobicie
    Od: "Kolbi" <k...@t...pl>

    Hi all,

    jestem tutaj nowy ale czesto udzielam sie na innych grupach. Chcialbym sie
    dowiedziec w imieniu kumpla na ile mozna pojsc siedziec za pobiecie. Pobicie
    bedzie raczej mocne i bijacym bedzie osoba pelnoletnia.

    Pozdrawiam,

    Kolbi w imieniu kumpla Michala

  • 2. Data: 2004-07-04 11:34:36
    Temat: Re: Pobicie
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Kolbi napisał:
    > Chcialbym sie
    > dowiedziec w imieniu kumpla na ile mozna pojsc siedziec za pobiecie. Pobicie
    > bedzie raczej mocne i bijacym bedzie osoba pelnoletnia.

    a pisanie takich rzeczy tez jest karalne :)
    pozatym - kto wie o zamiarze popełnienia przestępstwa.. czy jakos tak.. :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2004-07-04 21:40:39
    Od: "Miedziu" <m...@w...pl>

> [...]
    Pobicie
    > bedzie raczej mocne i bijacym bedzie osoba pelnoletnia.

    Mój brat poszedł na 3 lata....chyba byl pelnoletni wtedy jak pobił :>>> ..
    (a jak widac wyrzej ..moją kolezankę mama bije .. i sie ciągle kłócą ... to
    jest jakaś patalogia społeczeństwa jush ...same pobicia ....bynajmniej ja
    się dość często z tym spotykam :<<)

  • 4. Data: 2004-07-05 09:15:53
    Od: Falkenstein <f...@p...fm>

    Dnia Sun, 4 Jul 2004 12:58:41 +0200, Kolbi <k...@t...pl> napisał:

> [...]
    > Pobicie
    > bedzie raczej mocne i bijacym bedzie osoba pelnoletnia.

    Tak, tak, wszyscy tu pytaja w imienu kumpla, ciotki, znajomego, koleżanki
    z pracy, albo "tak teoretycznie". Udajemy że wierzymy :-)

    No ale na pytanie wypada odpowiedzieć.

    1. Aby było pobicie musi w tym brać udział minimum 3 osoby, wliczając
    bitego (znaczy minimum dwóch ma bić). Jak będzie bił tylko jeden to nie
    będzie pobicia wtedy bedzie odpowiadał za to tylko co konkretnie zrobił.

    Jeżeli bić będzie tylko jeden:

    1. Jeżeli pobije denata naśmierć tłukąc np pałą w głowę albo kopiąc w
    głowę bądź też rżnąc nożem - 148 par 1 kk cum dolo eventuali - 8-15 lat,
    25 lat albo dozywocie.
    Młodocianemu można nadzwyczajnie złagodzić karę.

    2. Jeżeli w przy biciu zepchnie denata ze schodów tak, że ten się puknie w
    główkę i zejdzie - 155 kk - 6 miesięcy do 5 lat. albo 156 par 3 kk - do
    lat trzech (zalezy od tego z którego komentarza do kk sędzia się uczył)

    3. Jesli *mocno* pobije tak że pozbawi ofiarę "wzroku, słuchu, mowy,
    zdolnosci płodzenia" albo spowoduje "inne ciężkie kalectwo, cięzką chorobe
    nieuleczalną lub długotrwałą, chorobe realnie zagrażającą życiu, trwałą
    chorobe psychiczną, trwałą istotną niezdolnosc do pracy albo trwałe i
    istotne zeszpecenie" wtedy 156 par 1 kk - od roku do 10 lat pw

    4. Jeśli wskutek wskazanych wyżej obrażeń ofiara zejdzie z tego świata -
    156 par 3 - od 2 do 12 lat.

    5. Jeżeli uszkodzi go nie tak mocno jak napisałem wyżej ale delikwent
    będzie chory dłużej niz 7 dni - 157 par. 1 - 3 miesiące do 5 lat

    6. Jezeli delikwent bedzie chory krócej niż 7 dni - grzywna, ograniczenie
    wolności albo rok więzienia. Ścigane z oskarżenia prywatnego, czyli w
    zasadzie nie ścigane.

    No ale jak będzie bił z kolegą i nie uda się usatlić który uszkodził
    delikwenta wtedy:

    7. jeżeli bili mocno ale w zasadzie nie uszkodzili - 158 par 1 kk - do 3
    lat więzienia

    8. Jeżeli cięzko uszkodzili faceta - jak wyżej pkt 3 - 158 par 2 kk - 6
    miesięcy do 8 lat więzienia

    9. Jeżeli przy tym zabiją faceta - 158 par 3 kk - rok do 10 lat więzienia

    10. Ten co użył w trakcie pobicia broni palnej, noza lub innego podobnego
    narzędzia podlaega dodatkowo karze od 6 miesięcy do 8 lat więzienia. Art
    159 kk.

    Jak widać nie opłaca się bić.

    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwość jest podobno najwyższym dobrem Rzeczypospolitej

  • 5. Data: 2004-07-05 09:22:35
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

> [...]
    > jest jakaś patalogia społeczeństwa jush ...same pobicia ....bynajmniej ja

    to jeszcze zalezy jak bije, i jak to policja oceni.

    Gdy policjant strezli z gumowego (wbrew przepisom) w glowe, co powinno byc
    brane
    jako usilowanie zabostwa to nic, przypadek, trudno,
    a gdy facet (chiwlowo umyslowo niesprawny-co kazdy psycholog potwierdzi)
    wpada do frirmy udzilajacej kredyty (w tym porabanym systemie)
    strezla komus w noge to oczywiscie jest to usilowanie zabostwa.

    P.

  • 6. Data: 2004-07-05 11:38:37
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Falkenstein wrote:
    > Jak widać nie opłaca się bić.

    Zapomniałeś jeszcze o możliwych kombinacjach z usiłowaniem, czynnym
    żalem itp. :)

    KG

  • 7. Data: 2004-07-05 11:59:23
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pon 5. lipca 2004 11:22 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Przemyslaw Rokicki:

    > a gdy facet (chiwlowo umyslowo niesprawny-co kazdy psycholog potwierdzi)
    > wpada do frirmy udzilajacej kredyty (w tym porabanym systemie)
    > strezla komus w noge to oczywiscie jest to usilowanie zabostwa.

    Oczywiście, powinien dostać order. I pewnie strzelał dlatego, że tamten był
    ojcem, który popatrzył krzywo na swoją córkę.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 8. Data: 2004-07-05 12:56:16
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > Oczywiście, powinien dostać order. I pewnie strzelał dlatego, że tamten
    był
    > ojcem, który popatrzył krzywo na swoją córkę.

    w pierwszej kojelnosci kazdy skurwiel ktory nosi ubranie i legitymacje
    policjanta, ktory strzela powyzej pasa
    powinien byc oskarzony o usilowanie zabostwa, bo taki pocisk bez problemu
    moze szyje przebic.

    a te kutasy co ostrzelali samochod zaijajac jednego chlopaka a drugiego
    okaleczajac , ssiedziec w areszcie a nie
    przebywac na urlopie zdrowotnym.

    Jestes czlowieku zalosny... czlowiek ma chora zone w szpitalu, potrzebne
    byly pieniadze na leczenie a te skurwysyny
    go oszukali. I nie dosc ze nie mial na leczenie to jeszcze im musial placic.

    P.

  • 9. Data: 2004-07-05 12:58:31
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

> [...]
    > Młodocianemu można nadzwyczajnie złagodzić karę.
    >

    > 4. Jeśli wskutek wskazanych wyżej obrażeń ofiara zejdzie z tego świata -

    sprzecznosc

    no chyba ze chodzi o sposob w jaki go zabije.

    P.

  • 10. Data: 2004-07-05 14:11:33
    Od: Falkenstein <f...@p...fm>

    Dnia Mon, 05 Jul 2004 13:38:37 +0200, kam <X#k...@w...pl.#X> napisał:

    > Zapomniałeś jeszcze o możliwych kombinacjach z usiłowaniem, czynnym
    > żalem itp. :)

    nie zapomniałem, ale za dużo by było tego pisania :-)
    Odstąpił, nie odstąpił, chciał, nie chciał, eksces współsprawcy można
    kombinować...