  • 1. Data: 2004-07-04 10:34:07
    Temat: nic nie kupowałem a otrzymałem faktur
    Od: "marek" <o...@s...pl>

    Byłem zszokowany gdy otrzymałem fakturę do zaplaty od firmy X z Torunia.
    Towar ma byc przesłany do firmy Y z Pucka, a ja mam zapłacić w Rumi. Dobre
    co ? . Wysłałem faks do firmy X oraz próbowałem kontaktu telefonicznego.
    Bez efektu. Chyba muszę to zgłosic na policję.

    Pozdr Marek

  • 2. Data: 2004-07-04 10:42:01
    Temat: Re: nic nie kupowałem a otrzymałem faktur
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik marek napisał:
> [...]
    > co ? . Wysłałem faks do firmy X oraz próbowałem kontaktu telefonicznego.
    > Bez efektu. Chyba muszę to zgłosic na policję.

    po prostu nie odbieraj przesyłki
    potem wyślij faks z wyjaśnieniami
    dodatkowo przy sprzedaży wysyłkowej masz 7 lub 10 dni (nie pamietam) na
    zwrot towaru i oni musza Ci zwrocic pieniadze (na wypadek gdybys
    zdecydowal sie odebrac paczke i zaplacic:))

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2004-07-04 10:53:10
    Od: "marek" <o...@s...pl>

    tobył list polecony z fakturą wysłany pod mój stary adres zamieszkania
    odebrali go rodzice. a w towarze jest blacha i folia
    Marek

  • 4. Data: 2004-07-04 11:33:08
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik marek napisał:
    > tobył list polecony z fakturą wysłany pod mój stary adres zamieszkania
    > odebrali go rodzice. a w towarze jest blacha i folia

    to odeślij go z żadaniem zwrotu pieniędzy, bo takie masz prawo

  • 5. Data: 2004-07-04 11:50:37
    Od: "marek" <o...@s...pl>

    Użytkownik "scream" <s...@...pl> napisał w wiadomości

    > to odeślij go z żadaniem zwrotu pieniędzy, bo takie masz prawo
    Nie zamierzam płacić za dziwną fakturę . Jest inny aspekt sprawy . Skąd moje
    dane osobowe znalazły się w tych firmach i dlaczego skieroano do mnie tą
    fakturę .Przecież nie miałem z nimi żadnego kontaktu.

    Marek

  • 6. Data: 2004-07-04 12:13:32
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik marek napisał:
    > Nie zamierzam płacić za dziwną fakturę . Jest inny aspekt sprawy . Skąd moje
    > dane osobowe znalazły się w tych firmach i dlaczego skieroano do mnie tą
    > fakturę .Przecież nie miałem z nimi żadnego kontaktu.

    może ktoś podał? w każdym razie odeślij czym prędzej ten towar, bo
    jeszcze bedziesz musial placic...

  • 7. Data: 2004-07-04 12:15:21
    Od: "Marcin" <b...@b...com>

    Użytkownik "marek" <o...@s...pl> napisał w wiadomości

    Jest inny aspekt sprawy . Skąd moje
    > dane osobowe znalazły się w tych firmach i dlaczego skieroano do mnie tą
    > fakturę .Przecież nie miałem z nimi żadnego kontaktu.

    Moze sie myle, ale mam wrazenie, ze to uboczny skutek tego, ze od 1 maja
    mozna wystawic fakture niejako "domyslnie" bez podpisu odbiorcy. IMHO taki
    zapis pozwala dokonywac tego wlasnie rodzaju oszustw. Oczywiscie chcialbym
    sie mylic.

    --
    Pzdr.
    Marcin

  • 8. Data: 2004-07-04 12:31:12
    Od: "marek" <o...@s...pl>

    Użytkownik "Marcin" >
> [...]
    > zapis pozwala dokonywac tego wlasnie rodzaju oszustw. Oczywiscie chcialbym

    To absurdalny przepis . Towar bedzie sprzedawany do zamawiajacego , a
    płaciła osoba trzecia ? .

    Marek

  • 9. Data: 2004-07-04 12:40:23
    Od: "Krzysztof \"gravide\" B." <g...@w...pl>

    > To absurdalny przepis . Towar bedzie sprzedawany do zamawiajacego , a
    > płaciła osoba trzecia ? .

    przepis jak przepis. zawsze znajdzie się ktoś
    kto będzie próbował go wykorzystać
    niezgodnie z zamierzeniem ustawodawcy ;-)

  • 10. Data: 2004-07-04 15:19:20
    Od: "Marcin" <b...@b...com>

    Użytkownik "marek" <o...@s...pl> napisał w wiadomości

    > To absurdalny przepis . Towar bedzie sprzedawany do zamawiajacego , a
    > płaciła osoba trzecia ? .

    To jest ulatwienie w normalnym obrocie handlowym na odleglosc (np. przy
    sprzedazy przez siec) - nie trzeba oswiadczen o wystawianu faktur bez
    podpisu odbiorcy, nie trzeba odsylac podpisanych kopii faktur... Ale obawiam
    sie, ze ktos probuje to wlasnie wykorzystac w Twoim przypadku.

    --
    Pzdr.
    Marcin