  • 41. Data: 2017-04-16 16:45:52
    Temat: Re: PoRD pytanie
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Sun, 16 Apr 2017 00:55:10 +0200, w
    <58f2a4d5$0$5147$65785112@news.neostrada.pl>, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Zmień instruktora jak najszybciej, bo nie wiadomo ile Ci jeszcze głupot
    > nagada.

    W 3 ostatnich postach 3-krotnie sobie zaprzeczasz...

  • 42. Data: 2017-04-16 17:28:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-04-17 o 15:09, Shrek pisze:

    > Problem w tym, że jakbyś ten prawoskręt dorysował, tam ten z głównej
    > miałby pierwszenstwo, ale ten z innej podporządkowanej już nie i pat. I
    > tak dalej, aż po drugą stronę wiaduktu. A tam nikt by nie wiedział kto
    > skąd wjechał.

    W mojej ocenie problemem nie jest to, że ci z podporządkowanych nie będą
    tego rozumieć. Oni mają znaki "Ustąp (...)" i to dla nich jednoznaczne.
    Problemem,który tu został wygenerowany jest to, że jadący główną drogą
    nie ma pewności, czy wszyscy pozostali mają "Ustąp (...)" albo "STOP". A
    to odpowiednia tabliczka T-6 by załatwiła. Ale tylko na przebiegu
    głównej drogi.

  • 43. Data: 2017-04-16 17:29:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-04-17 o 16:44, rg pisze:
    > Sun, 16 Apr 2017 13:24:41 +0200, w
    > <58f3547a$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>, Robert Tomasik

    > Pod warunkiem, że ta boczna droga faktycznie ma należeć do skrzyżowania.

    Gdyby nie należała, to przed nią na kierunku głównej musiałby być jakiś
    znak.

  • 44. Data: 2017-04-16 17:30:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-04-17 o 16:43, rg pisze:

    > To bez znaczenia.
    > Wyjeżdżając z podporządkowanej i jadąc już główną nie masz żadnego znaku
    > poświadczającego twoje pierwszeństwo.
    > To, że widzisz na bocznej jezdni znak "ustąp" nie oznacza, że ty masz
    > automatycznie pierwszeństwo.

    Tylko niby co oznacza? Bo jakoś inna interpretacja mi ie przychodzi do
    głowy.

  • 45. Data: 2017-04-16 17:32:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-04-17 o 16:45, rg pisze:

    > W 3 ostatnich postach 3-krotnie sobie zaprzeczasz...

    Nikt ni jest doskonały. Wystarczy, ze Ty umiałeś to policzyć :-)

  • 46. Data: 2017-04-16 18:02:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W mojej ocenie problemem nie jest to, że ci z podporządkowanych nie będą
    > tego rozumieć. Oni mają znaki "Ustąp (...)" i to dla nich jednoznaczne.

    No właśnie pewnym problemem jest, że jak masz znak bez tabliczki to
    musisz ustąpić wszystkim, a jak z tabliczką to tym z drogi głównej, a z
    pozostałych to jak reguła prawej ręki mówi. Stąd problem instruktora
    wątkotwórcy - przy pewnych "kopnietych" założeniach (jakby tam były
    takie tabliczki T-6) to ten z podporządkowanej (biały wan z pierwszego
    postu) na skrzyżowaniu z prawoskrętem musiałby ustąpić pierszeństwa.

    > Problemem,który tu został wygenerowany jest to, że jadący główną drogą
    > nie ma pewności,

    Jadący główną nie są problemem. Problemem są jadący innymi drogami (a w
    zasadzie jezdniami) podporządkowanymi.

    Shrek

  • 47. Data: 2017-04-16 18:04:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Gdyby nie należała, to przed nią na kierunku głównej musiałby być jakiś
    > znak.

    Teoretycznie nie musiałby być - nie ma obowiazku powtarzania "drogi z
    pierwszeństwem" przed każdym skrzyżowaniem.

    Shrek

  • 48. Data: 2017-04-16 18:14:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.04.2017 o 16:39, rg pisze:

    > Ano dokładnie.
    > https://www.google.pl/maps/@52.4349222,16.9059253,3a
    ,75y,217.11h,86.52t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBWAJ42L8LKNC
    3fQGg9_Xuw!2e0!7i13312!8i6656
    > Obok tego srebrnego pojazdu powinien być powtórzony znak "droga z
    > pierszeństwem", co zamyka wszelkie dywagacje czy jest to jedno skrzyżowanie czy
    > nie (bo przestaje to mieć znaczenie).
    >
    > Na logikę to intencją było stworzenie oddzielnego skrzyżowania, ale brak tego
    > znaku temu przeczy.

    Przyjrzałem się innym znanym mi skrzyżowaniom z wydzielonym
    prawoskrętem. Wszędzie stoją po prostu znaki ustąp pierwszeństwa i nikt
    nie stawia "drogi z pierwszeństwem" na tej wysepce. Ba są takie gdzie w
    zasadzie każdy powinien ustąpić, bo obaj mają znak ustąp - jeden przed
    skrzyżowaniem, drugi przed skrętem;)

    IMHO idea jest taka, że jak widzisz, że przeciwnik ma ustąp, to znaczy
    że ty masz pierwszeństwo.

    Shrek

  • 49. Data: 2017-04-16 19:10:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-04-17 o 18:14, Shrek pisze:

> [...]
    > skrzyżowaniem, drugi przed skrętem;)
    >
    > IMHO idea jest taka, że jak widzisz, że przeciwnik ma ustąp, to znaczy

    Ja tu problemu żadnego nie widzę akurat.

  • 50. Data: 2017-04-16 19:19:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ja tu problemu żadnego nie widzę akurat.

    Toteż nie tobie pisałem;)

    Shrek