  • 31. Data: 2017-04-16 11:00:58
    Temat: Re: PoRD pytanie
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Wiesz czemu znaki "STOP" i "USTĄP ..." mają inny od innych znaków
    > kształt? To taka podpowiedź.

    Panie mądrala, a czytałeś moją całą wypowiedź?

    Poza tym godzina 1 w nocy to środek nocy, kiedy ludzie powinni spać, a
    nie wypisywać bzdury - to taka mała podpowiedź :)

  • 32. Data: 2017-04-16 12:34:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-04-17 o 11:00, Użytkownik pisze:

    > Panie mądrala, a czytałeś moją całą wypowiedź?

    Fakt, nie doczytałem, ale w takim razie tym bardziej się dziwię.

    > Poza tym godzina 1 w nocy to środek nocy, kiedy ludzie powinni spać, a
    > nie wypisywać bzdury - to taka mała podpowiedź :)

    Żadna godzina nie jest dobra do wypisywania bzdur. Koncepcja, jakoby
    każda "przełączka" w obrębie jednego skrzyżowania była osobnym
    skrzyżowaniem jest niedorzeczna.

    Skrzyżowanie, to przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię,
    ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami
    utworzonymi przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia. Ponieważ
    przy definicji jednego skrzyżowania mamy w liczbie mnogiej przecięcia, i
    połączeni, no to cały ten system jest jednym skrzyżowaniem.

  • 33. Data: 2017-04-16 13:06:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > przy definicji jednego skrzyżowania mamy w liczbie mnogiej przecięcia, i
    > połączeni, no to cały ten system jest jednym skrzyżowaniem.

    W sumie kwestia czy to jedno czy kilka skrzyżowań robi się poboczna
    (nawet jak to jedno to nic nie zmienia), ale robi się ciekawie - w
    zasadzie to widzimy tu część skrzyżowania - druga część jest po drugiej
    stronie wiaduktu.

    Shrek

  • 34. Data: 2017-04-16 13:24:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-04-17 o 13:06, Shrek pisze:

> [...]
    > (nawet jak to jedno to nic nie zmienia), ale robi się ciekawie - w
    > zasadzie to widzimy tu część skrzyżowania - druga część jest po drugiej

    Prawa jest taka, że ustawiony tam znak T6 jest nieprawidłowy, albowiem
    powinien przedstawiać schemat całego skrzyżowania. Tego, co na znaku w
    terenie nie ma.

  • 35. Data: 2017-04-16 13:36:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Prawa jest taka, że ustawiony tam znak T6 jest nieprawidłowy, albowiem
    > powinien przedstawiać schemat całego skrzyżowania. Tego, co na znaku w
    > terenie nie ma.

    Z drugiej strony jakby tak literalnie podchodzić to skrzyżowanie jest
    ograniczone zjazdami i wjazdami z tej drogi pod wiaduktem,
    "podskrzyżowaniami" po obu stronach wiaduktu z eksterytorialnym
    korytarzem pod wiaduktem. I co - mają to wszystko narysować na
    schemacie, a ten po drugiej stronie wiaduktu ma się zastanawiać kto
    którym wjazdem wjechał bo od tego zależy czy ma mu ustąpić czy nie (jak
    wjechał główną to ustąpić, jak nie to zasada prawej ręki)?

    IMHO z tym znakiem jest wszytko w porządku, a problemem są ci, co
    próbują wycisnąć z tego jakieś teorie z pierwszeństwem Schrodingera tam
    gdzie sprawa jest prosta - jeden znak ustąp pierszeństwa - pracy
    doktorskiej tu nie będzie, można się rozejść.

    Shrek.

  • 36. Data: 2017-04-16 14:36:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-04-17 o 13:36, Shrek pisze:

> [...]
    > którym wjazdem wjechał bo od tego zależy czy ma mu ustąpić czy nie (jak
    > wjechał główną to ustąpić, jak nie to zasada prawej ręki)?

    Ten drugi ma ustąp i i by schematu nie widział. Chodzi o tych na
    głównej. Żeby mieli pewność, że mają tam pierwszeństwo.

> [...]
    > gdzie sprawa jest prosta - jeden znak ustąp pierszeństwa - pracy
    > doktorskiej tu nie będzie, można się rozejść.

    Ja również tak uważam.

  • 37. Data: 2017-04-16 15:09:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ten drugi ma ustąp i i by schematu nie widział.

    To już ustaliliśmy.

    > Chodzi o tych na
    > głównej. Żeby mieli pewność, że mają tam pierwszeństwo.

    Problem w tym, że jakbyś ten prawoskręt dorysował, tam ten z głównej
    miałby pierwszenstwo, ale ten z innej podporządkowanej już nie i pat. I
    tak dalej, aż po drugą stronę wiaduktu. A tam nikt by nie wiedział kto
    skąd wjechał.

    Shrek

  • 38. Data: 2017-04-16 16:39:57
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Sat, 15 Apr 2017 20:29:26 +0200, w
    <58f26684$0$15186$65785112@news.neostrada.pl>, Uzytkownik <a...@s...pl>
    napisał(-a):

> [...]
    >
    > Ten z prawej natomiast ma znak ustąp pierwszeństwa i praktycznie
    > sytuacja jest patowa, jeden drugiemu musi ustąpić.

    Ano dokładnie.
    https://www.google.pl/maps/@52.4349222,16.9059253,3a
    ,75y,217.11h,86.52t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBWAJ42L8LKNC
    3fQGg9_Xuw!2e0!7i13312!8i6656
    Obok tego srebrnego pojazdu powinien być powtórzony znak "droga z
    pierszeństwem", co zamyka wszelkie dywagacje czy jest to jedno skrzyżowanie czy
    nie (bo przestaje to mieć znaczenie).

    Na logikę to intencją było stworzenie oddzielnego skrzyżowania, ale brak tego
    znaku temu przeczy.

  • 39. Data: 2017-04-16 16:43:37
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Sun, 16 Apr 2017 00:57:03 +0200, w
    <58f2a546$0$5147$65785112@news.neostrada.pl>, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Wiesz czemu znaki "STOP" i "USTĄP ..." mają inny od innych znaków
    > kształt? To taka podpowiedź.

    To bez znaczenia.
    Wyjeżdżając z podporządkowanej i jadąc już główną nie masz żadnego znaku
    poświadczającego twoje pierwszeństwo.
    To, że widzisz na bocznej jezdni znak "ustąp" nie oznacza, że ty masz
    automatycznie pierwszeństwo.

  • 40. Data: 2017-04-16 16:44:33
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Sun, 16 Apr 2017 13:24:41 +0200, w
    <58f3547a$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Prawa jest taka, że ustawiony tam znak T6 jest nieprawidłowy, albowiem
    > powinien przedstawiać schemat całego skrzyżowania. Tego, co na znaku w
    > terenie nie ma.

    Pod warunkiem, że ta boczna droga faktycznie ma należeć do skrzyżowania.