  • 1. Data: 2004-03-22 11:28:33
    Temat: Placa-obnizenie
    Od: "Grzegorz W." <g...@a...juni.gliwice.pl>

    Mam pytanie zawsze ostatniego kazdego miesiaca dostajemy wyplate, za miesiac
    przepracowany.
    Wlasnie dostalismy komunikat ze w tym miesiacu maja obcinac nam pensje, czy
    pracodawca moze tak zrobic w tym miesiacu czy wchodzi to w zycie od
    nastepnego miesiaca jak to jest.

    Czy jest na to jakas ustawa.

  • 2. Data: 2004-03-22 12:04:07
    Temat: Re: Placa-obnizenie
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Grzegorz W. napisał:
> [...]
    > Wlasnie dostalismy komunikat ze w tym miesiacu maja obcinac nam pensje, czy
    > pracodawca moze tak zrobic w tym miesiacu czy wchodzi to w zycie od

    To zależy.
    Jeżeli np. dostajesz premie uznaiowa i ona ma byc od przysżlego miesiąc
    mniejsza to pracodawca może tak zrobić (na tym polega uznaniowośc). Jest
    na dodatek na tyle uprzejmy że Cie informuje.

    Ale jeżeli obnizka dotyczy wynagrodzeń zapisanych kwotowo (albo np.
    współczynnikiem, np. premia w wysokości 20% wyn. zasadniczego) w umowie
    o pracę, regulaminie wynagradzania czy układzie zbiorowym (no ze zmiana
    tego ie jest tak łatwo), to taka obiżka jest "wypowiedzeniem
    zmieniającym" i powinienes dostać to na pismie a nie w formie "komunikatu".
    Możesz wtedy albo sie zgodzić albo nie. Jeżeli sie nie zgodzisz to
    automatycznie jestes na wypowiedzeniu.

    > Czy jest na to jakas ustawa.

    Kodeks Pracy?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-03-22 12:11:04
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Grzegorz W. wrote:

> [...]
    > Wlasnie dostalismy komunikat ze w tym miesiacu maja obcinac nam pensje,
    > czy pracodawca moze tak zrobic w tym miesiacu czy wchodzi to w zycie od

    Nie moze obciac "placy" moze obciac premie.

    Boguslaw