  • 1. Data: 2004-03-22 10:57:41
    Temat: zalegly ZUS
    Od: "Filip" <f...@o...pl>

    co grozi osobie ktora zamknela dzialalnosc i zalega z ZUSem ktorego nie
    placila przez np. ostatni rok prowadzenia dzialalnosci przynoszacej
    wylacznie straty? jak wyglada sytuacja gdy np. osoba taka zostaje
    zatrudniona?

  • 2. Data: 2004-03-22 13:44:07
    Temat: Re: zalegly ZUS
    Od: "Przemo P" <p...@o...pl>

    > placila przez np. ostatni rok prowadzenia dzialalnosci przynoszacej
    > wylacznie straty? jak wyglada sytuacja gdy np. osoba taka zostaje
    > zatrudniona?

    zusu nie interesuje czy miałeś dochody czy straty - wkrótce dostaniesz
    wezwanie do zapłacenia całej tej kwoty w ciągu 14 dni - napiszesz pismo to
    Ci rozłożą na raty i to wszystko - dojdą oczywiście koszty rat i
    prolongaty - teraz lecą Ci cały czas odsetki - przy rozłożeniu ratalnym są
    potem zastopowane.
    Wiem - bo miałem podobnie (ja nie płaciłem pół rok - dostałem wezwanie po
    roku od zamknięcia).
    Pozdrawiam
    Przemo

  • 3. Data: 2004-03-22 15:14:14
    Od: "dzibi" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > placila przez np. ostatni rok prowadzenia dzialalnosci przynoszacej
    > wylacznie straty? jak wyglada sytuacja gdy np. osoba taka zostaje

    A gdyby przez przypadek ZUS o Tobie "zapomniał" to i tak kiedyś Ciebie
    znajdą. Natomiast jak podejmiesz zatrudnienie to szybko przygotują jego
    zajęcie. Lepiej złóż wniosek o raty, płać w terminie i wszystko będzie ok.
    Dzibi

  • 4. Data: 2004-03-22 15:27:49
    Od: "Mister Proper" <m...@w...pl>

    A w "mojej" sytuacji było tak:
    Trzy wizyty komornika - bezskuteczne. Potem stwierdzenie nieściągalności.
    Wniosek do ZUSu o umorzenie zaległości (około 16.000,- z odsetkami). Wniosek
    został odrzucony. Zaskarżyłem decyzję do Sądu Pracy. Sąd podtrzymał decyzję
    ZUSu. Wniosłem apelację do Sądu Apelacyjnego i WYGRAŁEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Sąd Apelacyjny uchylił decyzję ZUSu i nakazał umorzyć zaległości wraz z
    odsetkami. Wyrok jest prawomocny!!!!!!!!
    Pozdrawiam
    MP

  • 5. Data: 2004-03-22 15:32:34
    Od: "Filip" <f...@o...pl>

    rozumiem ze jak ktos nie placi rat (bo nie ma z czego) to idzie do
    wiezienia.
    na jak dlugo? czy wyroki skazujace w takich sprawach zapadaja? mozna sie
    jakos wybronic?

  • 6. Data: 2004-03-22 15:40:05
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "Filip" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > placila przez np. ostatni rok prowadzenia dzialalnosci przynoszacej
    > wylacznie straty? jak wyglada sytuacja gdy np. osoba taka zostaje

    ZUS bedzie Cie scigal... Jak masz jakies dlugi u innych, to ZUS chetnie
    idzie na uklad, ze podpisujesz im pelnomocnictwo do sciagniecia tych dlugow
    w zamian za Twoje zadluzenie i jest OK.

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 7. Data: 2004-03-23 04:19:51
    Od: "dzibi" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > >

    > ZUS bedzie Cie scigal... Jak masz jakies dlugi u innych, to ZUS chetnie
    > idzie na uklad, ze podpisujesz im pelnomocnictwo do sciagniecia tych

    To też jest możliwe - stosuje się zajęcie wierzytelności, ale po sprawdzeniu
    czy dłuznik zajetej wierzytelności jest w stanie ją uregulować.
    dzibi

  • 8. Data: 2004-03-23 04:25:26
    Od: "dzibi" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Sąd Apelacyjny uchylił decyzję ZUSu i nakazał umorzyć zaległości wraz z
    > odsetkami. Wyrok jest prawomocny!!!!!!!!

    Zgadzam się z Tobą. Tylko ze to trochę trwało, a okres za który umorzono
    Tobie zadłużenie = składki nie wlicza się do Twojego okresu zatrunienia.
    Masz przerwę. Ponadto taka sytuacja może dotyczyć wyłacznie Twoich składek.
    Składek za pracowników nie umarza sie.
    Pozdrawiam dzibi

  • 9. Data: 2004-03-23 19:05:22
    Od: "pioootr" <p...@o...pl>

    > rozumiem ze jak ktos nie placi rat (bo nie ma z czego) to idzie do
    > wiezienia.
    > na jak dlugo? czy wyroki skazujace w takich sprawach zapadaja? mozna sie
    > jakos wybronic?

    Widziałem kilka wyroków skazujących (chyba na rok w zawiasach na 2 lata )
    ale dotyczyło to wyłącznie niepłacenia ZUSu za pracowników. Niby nic
    wielkiego ale jest sie osoba karaną.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2004-03-25 21:11:50
    Od: "tomek tarasiuk" <l...@W...gazeta.pl>

    Mister Proper <m...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Sąd Apelacyjny uchylił decyzję ZUSu i nakazał umorzyć zaległości wraz z
    > odsetkami. Wyrok jest prawomocny!!!!!!!!

    Bardzo gorąca prośba. Napisz dokładniej jak to zrobiłeś. Taka informacja
    jest bezcenna. Miałem znajomego który z powodu niezapłaconych składek się
    powiesił. Nie wytrzymał psychicznie. Zostawił żonę i małe dziecko.
    Podejrzewam że takich przypadków jest więcej, tylko się o nich nie pisze.
    Zaległości w ZUSie ma kilkaset tysięcy prowadzących działalność. Zrób dobry
    uczynek. Będzie to zapisane złotymi zgłoskami. Tomek