  • 1. Data: 2004-11-13 15:51:24
    Temat: Pisemne oświadczenie dłużnika o uznaniu długu - jak ma wygladac?
    Od: Rafał M <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl>

    Witam

    Jak ma wygladac pisemne oświadczenie dłużnika o uznaniu długu. Jest to jakis
    ustalony wzór czy wystaczy zwykle pismo od dluznika wyjasniajace sytuacje, w
    ktorym miedzyinnymi uznaje od moje rzadanie jako zasadne?

    Z gory dziekuje za pomoc

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2004-11-13 15:59:03
    Od: Rafał M <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Witam

    Tak jeszcze przy okazji: czy musze w wezwaniu do zaplaty informowac dluznika
    o tym ze w przypadku gdy dojdzie do rozprawy sadowej on zostanie obciazony
    wszystkimi kosztami?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 3. Data: 2004-11-13 16:16:47
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 13 Nov 2004 16:51:24 +0100, Rafał M naskrobał(a):

> [...]
    > ustalony wzór czy wystaczy zwykle pismo od dluznika wyjasniajace sytuacje, w
    > ktorym miedzyinnymi uznaje od moje rzadanie jako zasadne?

    Jeżeli to osoba nieprowadząca DG to najlepiej poprzez oświadczenie z
    którego jasno to wynika czyli określenie wierzytelności, data, czytelne
    podpisy. Jeżeli dług dotyczy firmy to najprościej wydrukować standardowe
    potwierdzenie salda i poprosić o podpis osoby upoważnionej (czasami kilku)
    z wpisaniem daty. Obie formy są poprawne.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-11-13 17:02:51
    Od: "Paweł" <u...@w...pl>

> [...]
    dluznika
    > o tym ze w przypadku gdy dojdzie do rozprawy sadowej on zostanie obciazony

    W wezwaniu do zapłaty nie musisz informować dłużnika, że w przypadku procesu
    zostanie obciążony kosztami.
    pozdrawiam
    pka

  • 5. Data: 2004-11-13 17:18:47
    Od: "Paweł" <u...@w...pl>

    > Jak ma wygladac pisemne oświadczenie dłużnika o uznaniu długu.

    Oświadczenie

    Ja .............(dłużnik) - tu dane............(np. nr krs, dane spółki)
    oświadczam, że uznaję istnienie bezspornego i wymagalnego długu w kwocie
    głównej ........+ zaległe odsetki wobec ....(wymienić wierzyciela + jego
    dane) tytułem (wymienić tytuł np. zaległa faktura).
    Zapłaty ww. należności głównej dokonam do ..........(niech wpisze date)
    Ponadto zobowiązuję się do terminowego regulowania wszystkich należności
    wobec wierzyciela powstałych po dniu dzisiejszym (tu wpisz date)

    pozdrawiam
    pka