  • 1. Data: 2004-11-12 20:25:56
    Temat: bron alarmowa - 13 pytan
    Od: "Ralous" <r...@r...net>

    Mam pare pytanek odnosnie broni alarmowej.
    Konkretnie chodzi mi o pistolety alarmowe (bron hukowa badz startowa) na
    ktore nie wymaga sie zezwolenia.

    1. Czy istnieja jakiekolwiek ograniczenia odnosnie poslugiwania sie taka
    bronia badz noszenia jej? Czy np. sa miesjca w ktore nie wolno z bronia
    alarmowa wejsc ? Wiem ze do wielu placowek broni wnosic nie mozna (np. do
    sądu) - ale czy dotyczy to tez broni alarmowej?
    2. Czy noszenie broni alarmowej na widoku (widocznej, np. przy pasie) moze
    byc jakos ukarane (np. mandatem (?) ? Pomijamy rozsadnosc takiego
    zachowania.
    3. Czy bron alarmowa uwazana jest za niebezpieczne narzedzie ? Np. gdybym
    komus zagrozil pistoletem alarmowym (lecz on nie wiedzialby ze to bron
    alarmowa) to czy ponioslbym jakies szczegolne konsekwencje (jak np. w
    przypadku gdyby to byla bron palna) ? Czy tez traktowane by to bylo
    identycznie gdybym grozil komus majac w rece np. butelke/kij ?
    4.Czy sa okreslone zasady korzystania z takiej broni badz tez jej
    przechowywania? Oczywiscie jezeli uznamy bron alarmowa za bron w zgodzie z
    definicja tego slowa.
    5. Slyszalem ze istnieje zakaz wnoszenia naladowanej broni palnej do srodkow
    komunikacji miejskiej. Czy dotyczy to tez broni alarmowej?
    6. Czy uzycie broni alarmowej moze ponosic za soba konsekwencje jezeli bylo
    nieuzasadnione ? Tzn. np. w razie zaczepki bez ostrzezenia zaczne strzelac w
    powietrze (badz w strone danej osoby - cos za to grozi?)
    7. Czy "zabawa" taka bronia (np. dla robienia halasu :) moze przyspozyc mi
    klopotow? Zakladamy ze "bawie sie" poza obszarem zamieszkania. A co w
    miejscach zamieszkania? Np. kolo bloku postanowilem przetestowac sobie nowy
    zakup strzelajac w ziemie.
    8. Czy "stwarzanie pozorow" tez moze miec jakies konsekwnecje prawne? Np.
    jesli z jakiegos powodu spowoduje panike wsrod innych ludzi (bo np. bede
    mial bron przy pasie a oni pomysla ze to napad itd.)
    9. Czy w wypadku gdy posiadam zezwolenie (gdybanie) na bron gazowa i uzyje
    amunicji gazowej w pistolecie alarmowym (bez przerobek, zakladamy ze
    technicznie bedzie taka mozliwosc) to czy jest to naruszenie prawa?
    10. Czy w wypadku gdy nie posiadam zezwolenia na bron gazowa i posiadam
    amunicje gazowa nielegalnie i bede nia strzelac z pistoletu alarmowego to
    czy konsekwnecje beda takie same czy nizsze w sytuacji gdybym strzelac z
    nielegalnie posiadanego pistoletu gazowego?
    11. Czy dokonywanie przerobek w broni alarmowej majacych na celu np.
    zwiekszenie glosnosci wystrzalu badz tez zmiane wygladu jest przestepstwem?
    12. Czy dokonywanie przerobek w takiej broni majacej na celu np. dodatkowo
    strzelanie srutem (wiatrowka z hukiem :) jest nielegalne ? Pomijamy
    techniczna mozliwosc owej przerobki. Zakladamy ze moc owej "wiatrowki"
    miesci sie w dozwolnych granicach dla wiatrowek (bodajze 15 J)
    13. Tu juz raczej absurdalne pytanie, ale niech bedzie - czy w wypadku
    gdybym w powyzszych punktach zamiast pistoletu alarmowego posiadal np.
    hukowa replike AK47 (w USA takowe produkuja) to czy ewentualne chodzenie z
    nia po ulicy badz zabawa nia (poza miejscem zamieszkania badz w jego
    poblizu) jest nielegalne?

    Z gory przepraszam za ilosc i ewentualny bezsens niektorych pytan :)

    R.

  • 2. Data: 2004-11-12 21:35:02
    Temat: Re: bron alarmowa - 13 pytan
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Ralous napisał:

> [...]
    > alarmowa wejsc ? Wiem ze do wielu placowek broni wnosic nie mozna (np. do
    > sądu) - ale czy dotyczy to tez broni alarmowej?

    Tez.

    > 2. Czy noszenie broni alarmowej na widoku (widocznej, np. przy pasie) moze
    > byc jakos ukarane (np. mandatem (?) ? Pomijamy rozsadnosc takiego
    > zachowania.

    Nie.

> [...]
    > komus zagrozil pistoletem alarmowym (lecz on nie wiedzialby ze to bron
    > alarmowa) to czy ponioslbym jakies szczegolne konsekwencje (jak np. w

    Tak.

    > 4.Czy sa okreslone zasady korzystania z takiej broni badz tez jej
    > przechowywania? Oczywiscie jezeli uznamy bron alarmowa za bron w zgodzie z
    > definicja tego slowa.

    Bron alarmowa to nie bron.

    > 5. Slyszalem ze istnieje zakaz wnoszenia naladowanej broni palnej do srodkow
    > komunikacji miejskiej. Czy dotyczy to tez broni alarmowej?

    Imo nie.

    > 6. Czy uzycie broni alarmowej moze ponosic za soba konsekwencje jezeli bylo
    > nieuzasadnione ? Tzn. np. w razie zaczepki bez ostrzezenia zaczne strzelac w
    > powietrze (badz w strone danej osoby - cos za to grozi?)

    Raczej nie.

> [...]
    > klopotow? Zakladamy ze "bawie sie" poza obszarem zamieszkania. A co w
    > miejscach zamieszkania? Np. kolo bloku postanowilem przetestowac sobie nowy

    Robienie halasu samo z siebie moze przyspozyc klopotow.

    > 8. Czy "stwarzanie pozorow" tez moze miec jakies konsekwnecje prawne? Np.
    > jesli z jakiegos powodu spowoduje panike wsrod innych ludzi (bo np. bede
    > mial bron przy pasie a oni pomysla ze to napad itd.)

    Moze.

> [...]

    > czy konsekwnecje beda takie same czy nizsze w sytuacji gdybym strzelac z
    > nielegalnie posiadanego pistoletu gazowego?

    Takie same.

    > 11. Czy dokonywanie przerobek w broni alarmowej majacych na celu np.
    > zwiekszenie glosnosci wystrzalu badz tez zmiane wygladu jest przestepstwem?

    Przestepstwem nie.

> [...]

    > hukowa replike AK47 (w USA takowe produkuja) to czy ewentualne chodzenie z
    > nia po ulicy badz zabawa nia (poza miejscem zamieszkania badz w jego

    Moze to sie zle skonczyc.

    P.S. Moglem gdzies sie pomylic ze wzgledu na duzo ilosc textu i pozna
    godzine.

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 3. Data: 2004-11-13 06:11:32
    Od: Wwa <w...@t...pl.nospam>

    Ralous napisał(a):
    > 1. Czy istnieja jakiekolwiek ograniczenia odnosnie poslugiwania sie taka
    > bronia badz noszenia jej?
    > R.
    Ograniczenie zdecydowanie tak.
    Jeżeli dorwę takiego tchórza i kretyna jak ty, który dla zabawy i z
    głupoty posługuje sie choćby atrapami to bez posługiwania się
    czymkolwiek spuszczę mu lanie,
    wwa

  • 4. Data: 2004-11-14 20:04:08
    Od: "Kubaz" <k...@t...wywal-to.pl>

    Użytkownik "Wwa" <w...@t...pl.nospam> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jeżeli dorwę takiego tchórza i kretyna jak ty, który dla zabawy i z
    > głupoty posługuje sie choćby atrapami to bez posługiwania się

    ???

    --
    kubaz

  • 5. Data: 2004-11-14 20:19:48