  • 91. Data: 2011-09-13 13:17:17
    Temat: Re: Pirat drogowy :)
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    dulek pisze:
    > No i stało się, w końcu zrobiono mi zdjęcie :)
    > Auto jest na żonę (firmowe), straż gminna, 64/50 (żebractwo moim zdaniem,
    > ale w świetle prawa jednak), zdjęcie z masztu. Przyszły dzisiaj kwity o
    > ujawnienie kierującego

    olać, nie ma w obowiązującym prawie przepisu, który by nakazywał
    ujawnienie kierującego

    andy_nek

  • 92. Data: 2011-09-13 13:30:25
    Od: "dulek" <firmak3@bezspamu_post.pl>

    "Kamil":

    > No cóż...jechałeś służbowo tym samochodem?

    Pisałem o tym.

    > Zakładamy że pomagasz żonie przy prowadzeniu działalności gospodarczej i
    > jesteś osobą współpracującą, zgłoszoną do ZUS za którą są odprowadzane
    > składki jak za osobę prowadząca DG oraz Twoje wynagrodzenie nie jest KUP
    > dla żony? :))

    Ale to nie ma żadnego związku ze sprawą, więc po co tracisz czas?

  • 93. Data: 2011-09-13 13:35:16
    Od: "dulek" <firmak3@bezspamu_post.pl>

    "Kamil":
    > Hehe, pomimo że jest zarejestrowane "na żonę" - i ona jako osoba fizyczna
    > prowadzi DG - to i tak jest waszym majątkiem :)
    > No chyba że macie rozdzielność majątkową i auto to zostało nabyte przez
    > nią
    > z majątku odrębnego.

    Wiem to wszystko, nie ma żadnej rozdzielności, nie ma to również żadnego
    związku ze sprawą.
    Że ja wspomniałem w pierwszym poście, że auto jest służbowe. Co mnie
    podkusiło?

  • 94. Data: 2011-09-13 16:17:36
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "gacek" <g...@w...pl>

    > I tak. Okradasz państwo na podatkach jeżdżąc prywatnie służbowym autem.

    Porady prawne też może legalnie na swoją firmę wziąć okradając twoje państwo

  • 95. Data: 2011-09-13 16:20:38
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "dulek" <firmak3@bezspamu_post.pl>

    > Zasłużona kara to jak dla mnie 50 zł, a nie 100. Potrafisz to pojąć? Nigdy
    > nie negocjowałeś w życiu?

    Ostatnio było, że pijaną policjantkę chcą uniewinnić za zasługi :-)

  • 96. Data: 2011-09-13 17:09:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Sep 2011, januszek wrote:

    > dulek napisa?(a):

    > Dlaczego "na"? Czy to jakiś regionalizm?

    Nie, dość powszechny skrót od wyrażenia "zarejestrowane na",
    ew. inne określenia wskazujące na to, iż to żona ma "przypisaną"
    jakąś właściwość przedmiotu.

    > Ale rozumiem, że chodzi Ci o to
    > (ale nie do końca potrafisz to poprawnie wyrazić), że żona prowadzi
    > firmę a auto jest właśnością firmy.

    Czyli auto jest żony, tak zwyczajnie i po prostu, skoro mają
    rozdzielność majątkową. Dobrze napisał, do tego wychodzi, że
    w odróżnieniu od wielu którzy w oświadczeniu do rejestracji
    samochodu podają nieprawdę :P (np. przy wspólnocie wskazują
    tylko jednego małżonka jako właściciela), ma je zarejestrowane
    prawidłowo.

    > Oczywiście nie używacie tego auta jako pojazdu rodzinnego bo macie do
    > tych celów inny samochów - prywatny? ;)

    [->1]
    To jest akurat trzeciorzędne.
    Ostatnio na .podatki przetoczyła się dyskusja w tym temacie,
    możesz zajrzeć.
    Środki trwałe mają kilka "ficzerów" różniących je od "zwykłych
    kosztów". Jednym z nich jest fakt, że ST podlegają amortyzacji,
    czyli jak kto woli: "muszą być kupione z *uprzednio* opodatkowanych
    pieniędzy" (pomijam rozważania na temat pożyczki, dobrze? ;>)
    W zamian, innym jest brak sankcji za *wykorzystywanie* do
    celów nie DG (w odróżnieniu od np. wyposażenia).
    Jedynym czego podatnikowi (przynajmniej zgodnie z przepisami :>)
    nie wolno, to wliczać wydatków *eksploatacyjnych* związanych
    z "korzystaniem nie do DG" do kosztów (bo nie ma podstaw
    prawnych).
    Czyli jak jedzie na wakacje to nie ma prawa do zaliczenia
    w koszty wydatków na paliwo związane z *tym wyjazdem*.
    Są również wątpliwości co do innych kosztów, ale pomińmy.
    Samego "użycia", bez rozpatrywania owych kosztów, to
    w zasadzie nie dotyczy.

    Uczciwie ustalmy, że nie tylko przedsiębiorcy, ale również
    pracownicy którzy "mają dostęp do samochodu służbowego"
    w wielu przypadkach, sądzę że w istotnej większości,
    *nie* stosują się do tej (ustawowej) zasady.

    Ale to już temat na inny flejm, nie pod tym tytułem ;)

    [1]
    BTW: samochód "firmowy" jest jak najbardziej prywatny.
    Chyba nie sądzisz że (jest) państwowy lub komunalny?

    pzdr, Gotfryd

  • 97. Data: 2011-09-13 17:11:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Sep 2011, dulek wrote:

    > "Kamil":
    >
    > Pisałem o tym.

    > Ale to nie ma żadnego związku ze sprawą, więc po co tracisz czas?

    Nie ma ze sprawą mandatu, ma z poruszoną wcześniej sprawą "jakby
    ktoś chciał się przyczepić".
    Konkretnie ZUS.
    Zapomniałeś że dyskusja na newsach czasami wpada w precesję ;)
    BTW:
    Formalnie US również mógłby, ale im to różnicy nie robi więc
    motywacji nie mają i konkretnych zarzutów do postawienia też (nie).
    Uprzedzę: nieodpłatne świadczenia na rzecz małżonka, bez
    względu na to czy jest we wspólnocie majątkowej czy nie,
    są zwolnione w art.21.1.125, wyłączeniem przychodów
    *OTRZYMYWANYCH* wskutek stosunku pracy.
    Jeśli więc umowy o pracę nie zawarli (co zmuszałoby
    do podania kwoty wynagrodzenia), to IMO podstawy do
    żądania podatku nie ma.
    A istnienie stosunku pracy trzeba by udowodnić, przy
    niechęci obu stron będzie to trudne.

    pzdr, Gotfryd

  • 98. Data: 2011-09-13 17:31:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Sep 2011, dulek wrote:

    > Że ja wspomniałem w pierwszym poście, że auto jest służbowe.
    > Co mnie podkusiło?

    Już Ci wyjaśniam :) - wywołałeś spokojną i rzeczową dyskusję
    na kilka pobocznych tematów ;)

    Wyobraź sobie coś takiego: opisujesz bez tej uwagi.
    Na czyjeś pytanie (takie od czapy): "czy auto było służbowe",
    odpowiadasz jak to już kilka razy w wątku pokazałeś: "a co
    to ma do rzeczy", albo "co cie to obchodzi", ale coś w tym
    stylu.
    Widzisz *TEN* flejm który by się rozpętał?
    :P

    pzdr, Gotfryd

  • 99. Data: 2011-09-13 18:55:22
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > "Skórka nie warta wyprawki"?
    >
    > Max. co może "zbić" to 50 zł.
    >
    > Czy warte to jego fatygi?

    Dla niego - nie.
    Dla dobra ogółu - każdy powinien napisać prośbe, 3 razy sie odwoływac, tak
    zeby biurokraci zajeci sie papierkami.
    No bo wystawianie takich fotoradarów to biurokracja a nie działanie w celu,
    w jakim ta służba została powołana.

    P.S. No iw takim razie nie "wypadałoby" a "bardziej opłaca się" będzie
    bardziej adekwatne.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

  • 100. Data: 2011-09-13 18:55:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Może inaczej: jeśli te wyjazdy nie byłby podatkowo "czyste", to lepiej
    > nie fikać, bo jeszcze ktoś kontrolę zrobi.

    zajezdza troche Chinami...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze