  • 21. Data: 2016-07-28 14:02:27
    Temat: Re: Piractwo kwitnie na polskich wsiach
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-28 13:54, J.F. pisze:
    > Użytkownik "z" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Ma gwarantowac.

    > Ale widzisz - to taki specyficzny produkt, ktory ma samokopiowanie
    > wbudowane.
    > A od kopiowania przysluguja tantiemy :-)

    Ale kopiowanie nie jest 100/100, gdyż przy kopiowaniu powstają
    modyfikacje, więc to już można by nazwać utworem inspirowanym. Jak widać
    analogia jest nie do końca właściwa z prawem autorskim.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 22. Data: 2016-07-28 14:28:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Ale kopiowanie nie jest 100/100, gdyż przy kopiowaniu powstają
    >modyfikacje, więc to już można by nazwać utworem inspirowanym. Jak
    >widać

    Plagiatem :-)

    >analogia jest nie do końca właściwa z prawem autorskim.

    Czyli trzeba twierdzic, ze obsiane wlasna autorska odmiana :-)

    Tylko nie wiem co dalej - mozna sprzedac "(nie)zwykla pszenice", czy
    klient juz marudzi "a co to dokladnie za gatunek/odmiana?".
    I wtopa :-)

    J.

  • 23. Data: 2016-07-28 23:34:24
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-07-28 o 14:28, J.F. pisze:
    > Tylko nie wiem co dalej - mozna sprzedac "(nie)zwykla pszenice", czy
    > klient juz marudzi "a co to dokladnie za gatunek/odmiana?".
    > I wtopa :-)

    Wy tu se jaja robita :-)

    Wyobraźcie sobie to samo ale w zastosowaniu do oprogramowania czy
    utworów muzycznych (może bardziej przemówi ;-) )
    Nie ma dozwolonego użytku domowego i przyjmuje się domniemanie winy.
    Poruszyło? ;-)

  • 24. Data: 2016-07-29 01:18:21
    Od: s...@g...com

    > Tak - o to chodzi w GMO.
    > Nawet jak sie samosiejka wysieje Ci na polu to mogą Cię oskarżyć.

    nom. szczegolnie gdy sie "samo" wysieje grubo ponad 90% roslinnosci..
    proponuje poczytac o co w tej, dosyc slynnej sprawie, poszlo i jak sie tlumaczyl
    rolnik.

    co do tematu:
    te zasady tycza sie zarowno zywnosci GMO, jak i "tradycyjnej" (czyli: krzyzowej badz
    innej) pszenicy. GMO zatem czy nie- nie ma to nic do rzeczy (zwlaszcza ze sa niektore
    GMO nieopatentowane, ktore moza jak najbardziej hodowac sobie ile sie chce).

    simon

  • 25. Data: 2016-07-29 01:19:31
    Od: s...@g...com

    > Temat stary jak świat genetycznie modyfikowany.
    > Pewna firma rozwiązanie problemu już wymyśliła.
    > Nasiona drugi raz nie wyrosną.
    > Musisz kupić u nich nowe do siewu.

    no i to jest, z punktu widzenia firmy, najlepsze rozwiazanie.
    a jesli rolnikowi sie zasady nie podobaja, to niech skorzysta sobie z innych odmian
    roslin na bardziej liberalnych zasadach opublikowanych.

    simon

  • 26. Data: 2016-07-29 01:21:42
    Od: s...@g...com

    > Zaraz zaraz - Twórca robił to genetycznie? Jeśli nie, moim zdaniem to
    > bzdura, bo wyhodowanie różnych odmian z natury to jakby trochę naturalna
    > rzecz

    uzycie slowka na "n" w odniesieniu do roslin (i zwierzat) uprawianych (hodowanych)
    przez ludzi jest "lekka" przesada. nic z tego co obecnie jemy (hodowlanego) nie jest
    "naturalne"- i bardzo dobrze, bo gdybysmy wrocili do "naturalnej, organicznej"
    zywnosci to bysmy pozbychali z glodu badz z chorob.

    simon

  • 27. Data: 2016-07-29 02:52:03
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-07-29 o 01:19, s...@g...com pisze:
    > no i to jest, z punktu widzenia firmy, najlepsze rozwiazanie.
    > a jesli rolnikowi sie zasady nie podobaja, to niech skorzysta sobie z innych odmian
    roslin na bardziej liberalnych zasadach opublikowanych.

    Nie ma innych. Nie ma wyboru. Nie ma "wolnego oprogramowania"

  • 28. Data: 2016-07-29 07:25:28
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-28 23:34, z pisze:

> [...]
    > utworów muzycznych (może bardziej przemówi ;-) )
    > Nie ma dozwolonego użytku domowego i przyjmuje się domniemanie winy.

    Chodzi o to, że już pokazane zostało,że analogia nie jest trafna.
    Przecież jak ktoś kupił kompilator, nikt nie zabroni mu napisać i
    skompilować nowego kompilatora, ba jeszcze może go sprzedawać.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 29. Data: 2016-07-29 08:06:53
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    z napisał(a) :
    odmian roslin na bardziej liberalnych zasadach opublikowanych.

    > Nie ma innych. Nie ma wyboru. Nie ma "wolnego oprogramowania"

    To dokładnie tak jak kiedyś Urzędy Skarbowe naliczały firmom kary za
    ukrycie dochodu powstałego z zainstalowania darmowego Open Office,
    bo przecież powinien kupić MS Office. Więc uzyskał dochód, nie
    wydając pieniędzy. To samo myślenie.

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 30. Data: 2016-07-29 15:39:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
> [...]
    >utworów muzycznych (może bardziej przemówi ;-) )
    >Nie ma dozwolonego użytku domowego i przyjmuje się domniemanie winy.

    Bo ja wiem czy poruszylo ... przeciez dobrze wiem, ze krasc nie nalezy
    i powinienm wszystkie piraty skasowac i wiecej nie sciagac :-)
    Rolnika po prostu dopadli, tak jak i innych piratow dopadli, ale u nas
    sie to lekcewazy i piraci dalej :-)

    Przy czym ...
    -jesli dobrze widze, to dozwolony uzytek jest i malorolny moze sobie
    obsiac wlasnym plonem bez oplaty,
    -oplaty jak na razie wydaja sie symboliczne - 10gr/kg ziarna do siewu,
    -unia doplaca do zakupu kwalifikowanego ziarna siewnego, ktore oplate
    licencyjna zawiera,
    -jak na razie to chyba ciagle nie dopadli, a jedynie strasza ...

    I tylko to
    http://agencjanasienna.pl/pytania/
    czy to
    http://agencjanasienna.pl/dokumenty-do-pobrania/
    http://agencjanasienna.pl/wp-content/uploads/2016/05
    /Agnas_2016_ziemniaki_WIOSNA.pdf

    moze smieszyc, jak sie doczyta, ze owszem, maja prawo sie domagac
    odpowiedzi, ale w stosunku do odmian, ktore reprezentuja.

    No ale kiedys moze dopadna jakiegos na powaznie, i temu bedzie juz nie
    do smiechu ...

    J.