  • 11. Data: 2016-07-28 02:03:12
    Temat: Re: Piractwo kwitnie na polskich wsiach
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-27 o 21:01, z pisze:
    > Gdyby ktoś to wtedy nagłośnił to pewnie ciemny naród by się oburzył jak
    > przy ACTA :-)
    > Ale była cisza i prawo uchwalono.

    Słyszałem o tym już w latach '98.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2016-07-28 09:24:31
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-27 17:53, J.F. pisze:
    > Użytkownik "maripoza" napisał w wiadomości grup
    kich-wsiach-rolnicy-korzystaja-z-nielicencjonowanej-
    informacji-genetycznej,News,75036.html

    > Przeciez masz podana i podstawe i wyjasnienia.
    >
    > -Tworca wytworzyl nowa rosline,
    > -Tworca sprzedal ziarno rolnikowi, ale bez prawa do kopiowania, z
    > licencja na jednorazowy wysiew.
    > -Rolnik powinien zebrane ziarno skonsumowac, a po nowe siewne zglosic
    > sie do Tworcy.

    Zaraz zaraz - Twórca robił to genetycznie? Jeśli nie, moim zdaniem to
    bzdura, bo wyhodowanie różnych odmian z natury to jakby trochę naturalna
    rzecz

    > No i odpytac stosowna agencje o szczegoly tejze rosliny, po czym doniesc
    > o uzyciu GMO :-)

    ototototo :)

    --
    Kaczus
    http://kaczus.cba.pl

  • 13. Data: 2016-07-28 09:49:17
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-07-28 o 09:24, Tomasz Kaczanowski pisze:
    > Zaraz zaraz - Twórca robił to genetycznie? Jeśli nie, moim zdaniem to
    > bzdura, bo wyhodowanie różnych odmian z natury to jakby trochę naturalna
    > rzecz

    Czy genetycznie czy przez krzyżówki fakt jest faktem że domaga się
    profitów za używanie wszystkich "naturalnych dzieci" swojego produktu.
    Nawet nie można powiedzieć że to są kopie czy klony bo genotyp ewoluuje.

    Rozumiem patentowanie i iluś tam letnią ochronę pewnych wynalazków ale
    to już jest zawłaszczanie natury.

  • 14. Data: 2016-07-28 09:54:42
    Temat: Re: Piractwo kwitnie na polskich wsiach - Dlaczego pszczoły nie czytają ustaw?! ;-)
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
    [...]
    > Pozostaje zmieszac troche starej i sie tlumaczyc, ze to z poprzedniego
    > plonu, ktory byl jeszcze z poprzedniego itd az do dziadka lub GS w
    > PRL.
    > A jak pszczoly naniosly pylku z sasiednich pol, to juz przeciez nie
    > rolnika wina :-)
    > Tylko najpierw przeczytac ustawe, czy tak mozna :)
    [...]

    Wybić pirackie pszczoły! ;-)

    --
    A. Filip
    Spokojnie rozważaj własne błędy, a w rozmowie nie zajmuj się cudzymi winami.

  • 15. Data: 2016-07-28 11:25:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Zaraz zaraz - Twórca robił to genetycznie? Jeśli nie, moim zdaniem to
    >bzdura, bo wyhodowanie różnych odmian z natury to jakby trochę
    >naturalna rzecz

    Ale dobieranie, krzyzowanie, tez troche kosztuje.
    Dzwieki sa naturalne, a utwor muzyczny chroniony.

    Troche sie doczytalem - ponoc juz nie ma "zwyklej pszenicy" w obiegu.
    Same odmiany chronione. No i trzeba tantiemy placic :-)

    J.

  • 16. Data: 2016-07-28 11:30:22
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 27 Jul 2016 17:57:16 +0200, z <...@...pl> wrote:

    >A co będzie dalej? W dobie patentowania figur geometrycznych, wzorów
    >matematycznych, genotypów, rośliny zwierzęta to i pewnie ludzie...
    Znaczy alimenty powinny być płacone w drugim kierunku? :) Od rodzica
    pozostającego z dzieckiem dla rodzica który pozostał bez dziecka? I
    potem od dzieci tego dziecka i ich dzieci też będą opłaty dla dawcy
    genotypu?

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 17. Data: 2016-07-28 11:56:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WAM" napisał w wiadomości grup
    com...
> [...]
    >pozostającego z dzieckiem dla rodzica który pozostał bez dziecka? I
    >potem od dzieci tego dziecka i ich dzieci też będą opłaty dla dawcy

    Zawsze mnie zastanawialo, czemu prawa autorskie do zdjecia naleza do
    fotografa, a nie do rodzicow modelki :-)

    A alimenty juz sa dwie strony, tylko z genetyka nie ma to nic
    wspolnego.
    Tak jak rodzice maja obowiazek utrzymwac dzieci, tak potem dzieci maja
    obowiazek utrzymywac rodzicow, choc jak to u nas - z haczykami.

    J.

  • 18. Data: 2016-07-28 12:07:51
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-28 11:25, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Ale dobieranie, krzyzowanie, tez troche kosztuje.

    I tak i nie, część krzyżuje się w sposób naturalny. Dodatkowo, jak
    wyrosło u tego rolnika, to zużywało jego mieszankę nawozów, więc jest
    już współautorem tych "dzieci"

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl/promocje

  • 19. Data: 2016-07-28 13:45:21
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-07-28 o 12:07, Tomasz Kaczanowski pisze:
    > I tak i nie, część krzyżuje się w sposób naturalny. Dodatkowo, jak
    > wyrosło u tego rolnika, to zużywało jego mieszankę nawozów, więc jest
    > już współautorem tych "dzieci"

    Dokładnie.
    Dlatego patentowanie wszystkich dziecidziecidzieci jest co najmniej
    niedorzeczne.

    PS. Może gdyby twórca odmiany zagwarantował że jego produkt przez
    stulecia będzie tak samo dobry, wydajny wspaniały to jeszcze możnaby
    toczyć dyskusję.
    Ale on wymyślił wytworzył i sprzedał produkt. Dlatego należy mu się kasa
    za ten produkt jak każdemu innemu przedsiębiorcy.
    Może sobie jego recepturę opatentować i w ten sposób ochronę i profity
    za wymyślenie.
    Ale nic więcej.

  • 20. Data: 2016-07-28 13:54:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    >PS. Może gdyby twórca odmiany zagwarantował że jego produkt przez
    >stulecia będzie tak samo dobry, wydajny wspaniały to jeszcze możnaby
    >toczyć dyskusję.

    Ma gwarantowac.

> [...]
    >kasa za ten produkt jak każdemu innemu przedsiębiorcy.
    >Może sobie jego recepturę opatentować i w ten sposób ochronę i

    Ale widzisz - to taki specyficzny produkt, ktory ma samokopiowanie
    wbudowane.
    A od kopiowania przysluguja tantiemy :-)

    P.S. zgodnie z ta ustawa ochrona jest przez ograniczony czas - cos
    20-30 lat.

    J.