  • 31. Data: 2010-05-26 19:52:40
    Temat: Re: Pieczątka koniecznie w kolorze
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 May 2010 21:25:23 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Może tak, ale wciąż nie umiem w nim tego znaleźć.

    Obowiązkiem banku jest uprzedzenie ustne (prócz warunków regulaminu) przy
    przyjmowaniu wniosku o wydanie karty kredytowej, a już najpóźniej przy jej
    wydawaniu. Musiałeś nie zwrocić uwagi, choć trudno na to nie zwrócić uwagi
    raczej.

  • 32. Data: 2010-05-27 02:36:00
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    > Może tak, ale wciąż nie umiem w nim tego znaleźć.

    Bo to dopiero pod koniec dokumentu, na szóstej stronie.

    AK

  • 33. Data: 2010-05-27 08:27:24
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-27 04:36, Andrzej Kubiak pisze:

    > Bo to dopiero pod koniec dokumentu, na szóstej stronie.

    No tak, napisane jest na zasadzie odwrotności:

    Odsetki od Transakcji bezgotówkowych nie są pobierane,
    jeśli ZadłuSenie zostało spłacone przed upływem terminu dnia spłaty
    wskazanego na Wyciągu.

    a ja szukałem wprost.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 34. Data: 2010-05-27 16:03:22
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    > Miałeś rację. Dzwoniłem do nich i faktycznie za wypłaty z bankomatu
    > liczą sobie od razu odsetki. No nic, pozostanie zrezygnować z tej karty.
    > Kurde, a nigdzie tego jawnie nie napisali mendaki.

    No to pozostaje się cieszyć że zadałeś tu pytanie ;)

    A z karty zrezygnować dopiero jak trzeba będzie zapłacić za kolejny rok
    (oczywiście z odpowiednim wyprzedzeniem), bo płatności sklepowe jak
    najbardziej są bezodsetkowe w ramach grace period. Oczywiście należy
    pamiętać, że umorzenie odsetek ZAWSZE wymaga spłaty 100% kwoty z wyciągu.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 35. Data: 2010-05-27 16:05:21
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 25 May 2010 17:43:05 +0200, Krzysztof Jodłowski napisał(a):
    > A ja w ogóle nie mam. I też nie mam problemów :)

    Masz problemy, bo musisz pisać dane firmy i adres :> A ja po prostu
    przywalam pieczątkę i mam spokój...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 36. Data: 2010-05-27 17:58:20
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-27 18:03, Jacek Osiecki pisze:

    > No to pozostaje się cieszyć że zadałeś tu pytanie ;)
    > A z karty zrezygnować dopiero jak trzeba będzie zapłacić za kolejny rok

    Cholera... Gdzie znów nie doczytałem, że kolejne roki są płatne?

    > (oczywiście z odpowiednim wyprzedzeniem), bo płatności sklepowe jak
    > najbardziej są bezodsetkowe w ramach grace period. Oczywiście należy
    > pamiętać, że umorzenie odsetek ZAWSZE wymaga spłaty 100% kwoty z wyciągu.

    No to wiem, rozumiem. Tylko miałem nadzieję na skredytowanie zakupu
    sprzętu dla klientów. A tak to mi ta karta średnio potrzebna, zwłaszcza
    z tak dużym limitem. Zwłaszcza, że mówisz, że kolejne roki są płatne.
    Gdzie to tym razem ukryli?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 37. Data: 2010-05-27 18:46:02
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Masz problemy, bo musisz pisać dane firmy i adres :> A ja po prostu
    > przywalam pieczątkę i mam spokój...

    Nie piszę, tylko drukuję :)
    Przy formularzach urzędowych i tak trzeba trafić w odpowiednie
    rubryczki. Wtedy pieczątka nie pomoże - trzeba ręcznie.

    --
    Krzysztof

  • 38. Data: 2010-05-27 19:15:17
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-27 20:46, Krzysztof Jodłowski pisze:
    > Nie piszę, tylko drukuję :)
    > Przy formularzach urzędowych i tak trzeba trafić w odpowiednie
    > rubryczki. Wtedy pieczątka nie pomoże - trzeba ręcznie.

    Ja używam nagminnie na kopertach i na potwierdzeniach nadania listu.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 39. Data: 2010-05-27 19:35:55
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (27.05.2010 10:27), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > W dniu 2010-05-27 04:36, Andrzej Kubiak pisze:
    [...]
> [...]
    >
    > Odsetki od Transakcji bezgotówkowych nie są pobierane,
    > jeśli ZadłuSenie zostało spłacone przed upływem terminu dnia spłaty

    Bo normą jest płacenie odsetek od kredytu, a od tej normy jest wyjątek.
    Normalne można powiedzieć.

    A że norma stała się marginesem, a wyjątek regułą - to inna sprawa (tak
    jak u niektórych z VATem, kasami fiskalnymi, pełną księgowością(chyba)
    itd...)

    p. m.

  • 40. Data: 2010-05-29 08:24:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 May 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > I co? Najpierw dowiedziałem się, że ulica Makoszowska jest
    > złą ulicą i wniosek nie zostanie przetworzony.

    Tak z ciekawości - na czym ta "złość" polega?

    > dostarczyłem KOPIĘ zaświadczenia o zarobkach, bo pieczątka zakładu pracy
    > na tymże jest czarna. I pewnie będę musiał wysłać im kolorowy druczek.
    >
    > To tak jako suplement do tych namiętnych dyskusji o pieczątkach.

    Chyba już wyrażałem opinię, że dobrowolną umowę o korzystanie z pieczątek
    wolno zawrzeć :]
    Skoro piszesz o "zakładzie pracy", to jak mniemam występujesz w roli
    konsumenta (a nie przedsiębiorcy), więc być może wersję z wymogiem
    kolorowej pieczątki dałoby się podciągnąć pod klauzulę niedozwoloną
    albo inne naruszenie prawa konsumenta.
    Ale "tutejsze" dyskusje raczej dotyczą urzędowego obowiązku posiadania
    pieczątki, a nie możliwości zawarcia umowy że pieczątka będzie :)
    (która to umowa może być częścią innej umowy - stanowić jej warunek).

    pzdr, Gotfryd