  • 21. Data: 2005-12-20 19:42:52
    Temat: Re: Picie piwa pod chmurką mandacik i sąd grodzki
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Szawurski napisał(a):

    > Jeśli ma czym - jak najbardziej. Inaczej naraża się na zarzut obrony, że
    > *celowo* pominięty zostal dowód będący przecież w zasięgu ręki
    > policjanta (a chyba i w zasięgu intelektu) bo policjant przypuszczal
    > pewnie, że piwo może być bezalkoholowe! A więc, aby nie pogarszać sobie
    > statystyk, wolał nie wziąć pod uwagę istotnego dowodu w sprawie, żeby
    > tylko skazać niewinną osobę.
    >
    > Tak, dobry adwokat miałby tu pole do popisu.

    A sąd do śmiechu - oczywiście podczas narady - a nie w obecności stron.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."

  • 22. Data: 2005-12-20 19:44:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Szawurski napisał(a):

    > No w tym przypadku - piwo do analizy, chyba jasne.

    Niekoniecznie dla mnie jasne. Jasne byłoby tylko wtedy gdyby podejrzany
    na miejscu stwierdził że to nie alkohol.

  • 23. Data: 2005-12-20 19:45:39
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Johnson wrote:

    > Niekoniecznie. Przyjmijmy założenie że wejdzie norma która będzie
    > nakazywała by każdy patrol policji miał przy sobie alkomat. Nie ma nic
    > za darmo. Jak myślisz skąd wezmą na to pieniądze?

    Z becikowego? Z akcyzy na paliwo? Nie dostana wcale i beda miec miec ale
    nie beda miec ;)

    --
    *
    *|\

  • 24. Data: 2005-12-20 19:47:44
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    Johnson wrote:
    > Marcin Szawurski napisał(a):

    > A sąd do śmiechu - oczywiście podczas narady - a nie w obecności stron.

    No nie no ja tu czuję, że dla wielu grupowiczów (a może niestety także
    sądów grodzkich) sprawy o wykroczenia to takie sprawy w ktorych orzeka
    posterunkowy Kowalski a obywatel moze próbować jedynie udowodnić, że to
    nieprawda. Jesli tak jest w rzeczywistości to bardzo smutne, bo oznacza,
    ze ta część sądownictwa tkwi jeszcze w PRLu co najmniej.

  • 25. Data: 2005-12-20 19:50:29
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    Johnson wrote:

    > Niekoniecznie dla mnie jasne. Jasne byłoby tylko wtedy gdyby podejrzany
    > na miejscu stwierdził że to nie alkohol.

    Ale obwiniony nie ma obowiazu ułatwiać policji dowodu i to masz już
    chyba explicite w jednym albo drugim kodeksie postępowania.

  • 26. Data: 2005-12-20 19:50:54
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Hikikomori San napisał(a):

    > Z becikowego? Z akcyzy na paliwo? Nie dostana wcale i beda miec miec ale
    > nie beda miec ;)

    No nie rozumiem, zwłaszcza ostatniego zdania.

  • 27. Data: 2005-12-20 19:53:47
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Szawurski napisał(a):

> [...]
    > nieprawda. Jesli tak jest w rzeczywistości to bardzo smutne, bo oznacza,
    > ze ta część sądownictwa tkwi jeszcze w PRLu co najmniej.

    Nigdzie nie jest napisane że jedynym dowodem na to że w butelce jest
    alkohol jest analiza jej zawartości. To można wywnioskować z innych
    dowodów (okoliczności) - poszlak.
    Zresztą wyszliśmy o stanu faktycznego w którym określona wersja pojawia
    się dopiero przed sądem.

  • 28. Data: 2005-12-20 19:53:54
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem, czy powinienem sie wypowiadac, ale sprobuje. Moim zdaniem
    > powinno wygladac to tak:
    >
    > W przypadku, gdy delikwent zakwestionuje zasadnosc mandatu (czyli odmowi
    > jego przyjecia), powinien zostac zbadany. Alkomat, w razie odmowy badanie
    > krwi. Jezeli byl rzeczywiscie "po spozyciu", koszt badania powinien
    > poniesc badany. A jak jest? ;-)

    a po co badany? to juz nie mozna chodzic pod wplywem?

    P.

  • 29. Data: 2005-12-20 20:01:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Szawurski napisał(a):

    > Ale obwiniony nie ma obowiazu ułatwiać policji dowodu i to masz już
    > chyba explicite w jednym albo drugim kodeksie postępowania.

    Zazwyczaj sądy w uzasadnieniu piszą mniej więcej tak: co prawda
    obwiniony nie ma obowiązku składać wyjaśnień, ale każdy normalny i
    rozsądny człowiek mogąc na etapie postępowania przygotowawczego wskazać
    okoliczności, które wskazują na jego niewinność robi to chcąc uniknąć
    zbędnego postępowania przed sądem i jak najszybszego uwolnienia się od
    niesłusznych zarzutów .... itp. Skoro obwiniony w niniejszej sprawie
    początkowo nie podnosił iż w butelce był jego mocz ;), lecz ujawnił to
    dopiero przed sądem to zasadne jest przyjąć iż twierdzenia te są tylko
    wybiegiem zmierzającym do uniknięcia odpowiedzialności za popełnione
    wykroczenie. Teza ta jest tym bardziej wiarygodna że jak wynika to z
    wiarygodnych dowodów (zeznań Z, Y, Z) wynika że i tu okoliczności
    sugerujące że był to jednak alkohol. Dodatkowo należy wskazać iż w toku
    kontroli przez policję obwiniony podnosił że ... itd ...

  • 30. Data: 2005-12-20 20:14:56
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Johnson wrote:

    > No nie rozumiem, zwłaszcza ostatniego zdania.

    Interpretuje:

    dwa pierwsze zdania to mozliwe zrodla finansowania policji, nie wprost
    ino przez budzet... komus wezma aby dac policji...

    ostatnie zdanie moze troszke zawile oznacza, ze nie dostana wcale
    pieniedzy na to, w zwiazku z czym zaistnieje sytuacja, ze beda musieli
    miec alkomaty ("...i beda miec miec..."), ale nie bedzie za co ich
    (alkomatow) kupic, wiec fizycznie ich miec nie beda ("...ale nie beda
    miec") ;)))

    --
    *
    *|\