  • 21. Data: 2006-10-27 11:31:52
    Temat: Re: Peron we wloszczowie
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości: news:slrnek3ldn.4hr.pipene-news@beast.tu.kielce.pl
    użytkownik *Artur M. Piwko* napisał(a):

    > Chyba tylko dla tych, którzy tam lokalnie po polskawemu "muwiom".

    Mówią, czy muwiom tak jak Ty, nieważne. Ważna jest lokalna odmiana i ta
    obowiązuje całą resztę.

    --
    Big Jack
    //////

  • 22. Data: 2006-10-27 11:33:41
    Od: "Harold" <krańtór@póćżtą.óńęt.pł>

    Użytkownik "B L" <m...@...mail.pl> napisał w wiadomości
    > "Natomiast wahania Włoszczowy czy Włoszczowej są zupełnie uzasadnione,

    Normą jest miejscowy usus utrwalony w sjp a nie zupełnie uzasadnione wahania
    profesora UJ.

    Don`t flame!

    --
    H.

  • 23. Data: 2006-10-27 12:59:13
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Fri, 27 Oct 2006 13:31:52 +0200, Big Jack napisał(a):

    > Mówią, czy muwiom tak jak Ty, nieważne. Ważna jest lokalna odmiana i ta
    > obowiązuje całą resztę.
    No to trzeba będzie całej okolicy wytłumaczyć, że skoro tubylcy są z
    "Nowywsi" to ich zdanie najważniesze, furda!

    --
    pozdro
    poreba

  • 24. Data: 2006-10-27 13:57:35
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Fri, 27 Oct 2006 12:03:24 +0200,
    B L <m...@...mail.pl> screamed:
    > a TY niby to stamtąd jesteś??

    Czy miejsce mojego urodzenia wpływa na poprawną pisownię miejscowości?

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:218B ]
    [ 15:57:55 user up 11142 days, 3:52, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    If anything can go wrong, it will.

  • 25. Data: 2006-10-27 13:58:50
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Fri, 27 Oct 2006 13:31:52 +0200,
    Big Jack <a...@b...zz> screamed:

    > Mówią, czy muwiom tak jak Ty, nieważne. Ważna jest lokalna odmiana i ta
    > obowiązuje całą resztę.

    Bzdura. Obowiązują zasady pisowni opracowane przez pewną instytucję.
    I nikogo nie będzie obchodziło, że w miejscowości A mówią Włoszczowej
    a w miejscowości B karnister...

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:230B ]
    [ 15:58:36 user up 11142 days, 3:53, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Exclusive: We're the only ones who have the documentation.

  • 26. Data: 2006-10-27 15:53:13
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości: news:slrnek4466.4hr.pipene-news@beast.tu.kielce.pl
    użytkownik *Artur M. Piwko* napisał(a):

    > Bzdura. Obowiązują zasady pisowni opracowane przez pewną instytucję.
    > I nikogo nie będzie obchodziło, że w miejscowości A mówią Włoszczowej
    > a w miejscowości B karnister...

    Prawda. Włoszczowa - nazwa własna, kanister - rzeczownik (pospolity). I
    obowiązuje to co jest lokalnie, oczywiście w przypadku Włoszczowej, a
    nie Twojego "karnistra"

    --
    Big Jack
    //////

  • 27. Data: 2006-10-27 16:14:30
    Od: "Padre" <s...@e...wroc.pl>

    Użytkownik "Harold" <krańtór@póćżtš.óńęt.pł> napisał...

    > A sio o do sjp!

    Zależy do którego sjp trafi...
    http://slowniki.pwn.pl/poradnia/lista.php?id=961

    Co ciekawe, w słowniku ortograficznym wyd. Wilga:
    http://portalwiedzy.onet.pl/polszczyzna.html?qs=w%B3
    oszczowa&tr=pol-all&ch=1&x=0&y=0
    jest "we Włoszczowie", ale "ku Włoszczowej" ;-)

    Oczywiście decyduje lokalny sposób odmiany, ale czy ten ze strony
    www miejscowości jest rzeczywiście ogólnie przyjety?
    A może mówi się tam i tak, i tak?
    Niech odezwie sie ktoś z Włoszczowej/Włoszczowy ;-)

    Sławomir Pacha

  • 28. Data: 2006-10-30 07:01:42
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Fri, 27 Oct 2006 17:53:13 +0200,
    Big Jack <a...@b...zz> screamed:

    > Prawda. Włoszczowa - nazwa własna, kanister - rzeczownik (pospolity). I
    > obowiązuje to co jest lokalnie, oczywiście w przypadku Włoszczowej, a
    > nie Twojego "karnistra"

    Akurat mieszkam dosyć blisko Włoszczowy. Mam tam kilku znajomych.
    I wszyscy używają konstrukcji Włoszczowy zamiast Włoszczowej.
    Zdaje się, że za dużo bywasz w Częstochowej...

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:228B ]
    [ 08:01:03 user up 11145 days, 19:56, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    How wonderful opera would be if there were no singers.

  • 29. Data: 2006-11-10 20:08:07
    Od: "Big Jack" <aaaaa@bbbbb@ccccc.zz>

    W wiadomości: news:slrnekb8t0.4hr.pipene-news@beast.tu.kielce.pl
    użytkownik *Artur M. Piwko* napisał(a):

    > Akurat mieszkam dosyć blisko Włoszczowy. Mam tam kilku znajomych.

    Nie jesteś jakimś szczególnym przypadkiem. Ja też mam znajomych we
    Włoszczowej

    > I wszyscy używają konstrukcji Włoszczowy zamiast Włoszczowej.

    Być może Włoszczowy, ale we Włoszczowej, a nie we Włoszczowie, bo to
    jest
    Włoszczowa, a nie Włoszczów. Jedź do Malborka to też usłyszysz Malborg,
    w Malborgu, a nie znaczy to że jest prawidłowo mimo, że to lokalna
    wymowa.

    > Zdaje się, że za dużo bywasz w Częstochowej...

    Muszę cię zmartwić, wcale nie bywam, nawet nie wiem gdzie to jest. Za to
    dam głowę, że ty w tym siole mieszkasz i tam pobierałeś nauki. BTW,
    polecam przeczytanie ze zrozumieniem informacji

  • 30. Data: 2006-11-12 22:06:03
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2006-11-10 21:08, Big Jack napisał(a):
    > Być może Włoszczowy, ale we Włoszczowej, a nie we Włoszczowie, bo to jest
    > Włoszczowa, a nie Włoszczów.
    Mieszkasz w dużym mieście (tak wnioskuję z Twojej wypowiedzi) więc nie
    powinno sprawić Ci trudności zajrzenie do książki (np. w bibliotece) pt.
    "Nowy słownik poprawnej polszczyzny" (red. prof. A.Markowski, PWN
    Warszawa 2002).
    Tam jest dokładnie napisane, jak jest poprawnie i... nie do końca zgadza
    się to z Twoją wypowiedzią. No, chyba, że jesteś większym autorytetem
    niż prof. Markowski i jego zespół redagujący wspomnianą książkę. ;-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____