  • 1. Data: 2006-10-26 19:05:10
    Temat: prawo budowlane
    Od: "Robert Jewuła" <R...@w...pl>

    Witam
    Czy są jakieś przepisy którymi mógłbym się posłużyć opisujące "czas życia"
    stolarki okiennej po którym należy ją wymienić

  • 2. Data: 2006-10-26 19:28:23
    Temat: Re: prawo budowlane
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Thu, 26 Oct 2006 21:05:10 +0200, Robert Jewuła napisał(a):

    > Witam
    > Czy są jakieś przepisy którymi mógłbym się posłużyć opisujące "czas życia"
    > stolarki okiennej po którym należy ją wymienić

    Defacto w prawie budowalnym pojęcie jakości okien drewnianych nie
    występuje. Występuje natomiast pojęcie "poprawności wykonania i wykończenia
    okna drewnianego" zapisane w normie PN-88/B-10085. Może to Ci pomoże.

    Dodam, że na okres "długowieczności okna" wpływa wiele innych czynników:
    odpowiednie osadzoniee w otworze okiennym, odpowiednie użytkowane oraz
    prawidłowa konserwacja.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 3. Data: 2006-10-26 19:40:50
    Od: "Robert Jewuła" <R...@w...pl>

    Użytkownik "===Tomy===" <nic@z_tego.com> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Dodam, że na okres "długowieczności okna" wpływa wiele innych czynników:
    > odpowiednie osadzoniee w otworze okiennym, odpowiednie użytkowane oraz
    Więc nie ma jakiegoś granicznego czasu zycia - z tego rozumiem.Sprawa
    dotyczy stolarki okiennej w bloku który stoi już od około 40-50 lat a
    stolarka nie była nigdy wymieniana - stąd moje pytanie.
    Niestety muszę mieć mocny argument - przepis ponieważ według zarządcy
    budynku okna sa wypaczone ze względu na ich sposób użytkowania a nie wieku -
    co jest absurdem

  • 4. Data: 2006-10-26 19:46:19
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Thu, 26 Oct 2006 21:40:50 +0200, Robert Jewuła napisał(a):

    > Więc nie ma jakiegoś granicznego czasu zycia - z tego rozumiem.

    Nie ma.

    > Niestety muszę mieć mocny argument - przepis ponieważ według zarządcy
    > budynku okna sa wypaczone ze względu na ich sposób użytkowania a nie wieku -
    > co jest absurdem

    Znam podobną sprawę z lokalnym TBS-em. 35 letni blok, w mieszkaniu
    drewniane okna pamiętające epokę Gierkowską. 1/4 okien to na dzień
    dzisiejszy uszczelki montowane przez najemcę lokalu. Za Chiny nie chcą
    zmienić stolarki. Do czasu, aż okno jest całe (konstrukcja nośna okna),
    naprawiają prześwity, kleją i wmawiają, że jest OK.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 5. Data: 2006-10-28 17:27:18
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Czy są jakieś przepisy którymi mógłbym się posłużyć opisujące "czas życia"
    > stolarki okiennej po którym należy ją wymienić

    Wlasnie sprawdzilem jeden sposob w wynajmowanym od spoldzielni lokalu.
    Wezwanie do wymiany okien z powodu: groza wypadnieciem, przeciekaja i groza
    zalaniem lokalu + lokalu pietro nizej... Dodatkowo informacja, ze spelniles
    obowiazek powiadomienia organu odpowiedzialnego za wymiane stolarki okiennej
    i w razie zalania lub innych wypadkow, spowodowanych przez zaniedbanie
    wymiany okien, osoby odpowiedzialne za podjecie decyzji o ich wymianie
    zostana obciazone kosztami i odpowiedzialnoscia prawna za niewymienienie
    okien ;-) Podzialalo, jak dotkniecie czarodziejskiej rozdzki.

    Pozdrawiam,

    Andrzej