  • 1. Data: 2006-10-27 07:21:39
    Temat: wymowienie o prace
    Od: "tHe mRuWa" <m...@p...onet.pl>

    Do 5listopada jestem na L4, mam tygodniowy okres wypowiedzenia umowy.
    Czy w poniedzialek moge zlozyc wymowienie i juz zapomniec o tej pracy?:)

    --
    * Pozdrawiam
    * tHe mRuWa

  • 2. Data: 2006-10-27 16:23:36
    Temat: Re: wymowienie o prace
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *tHe mRuWa* stuknęła w klawisze i oto
    co powstało:

    > Do 5listopada jestem na L4, mam tygodniowy okres wypowiedzenia umowy. Czy
    > w poniedzialek moge zlozyc wymowienie i juz zapomniec o tej pracy?:)

    Skąd tygodniowy? Jaką masz umowę?
    Pamiętaj, że okresy wypowiedzenia liczone w tygodniach kończą się na
    koniec tygodnia, w sobotę. Jeśli złożysz w poniedziałek 30
    października to będziesz wolny na 4 lub 11 listopada.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||

  • 3. Data: 2006-10-27 16:58:53
    Od: "tHe mRuWa" <m...@p...onet.pl>

    W artykule news:pan.2006.10.27.16.23.35.987142@olgierd.wordpres
    s.com,
    niejaki(a): Olgierd z adresu <n...@n...problem> napisał(a):

    > Osoba przedstawiająca się jako *tHe mRuWa* stuknęła w klawisze i oto
    > co powstało:

    > Skąd tygodniowy? Jaką masz umowę?

    na 3mc, do konca roku

    > Pamiętaj, że okresy wypowiedzenia liczone w tygodniach kończą się na
    > koniec tygodnia, w sobotę. Jeśli złożysz w poniedziałek 30
    > października to będziesz wolny na 4 lub 11 listopada.

    A system pracy ma tu znaczenie?

    --
    * Pozdrawiam
    * tHe mRuWa

  • 4. Data: 2006-10-27 18:50:45
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *tHe mRuWa* stuknęła w klawisze i oto
    co powstało:

    > na 3mc, do konca roku

    Na czas określony równy 3 miesiące, czy na okres próbny równy 3
    miesiące?
    Nie musisz odpowiadać ;-) Tak czy inaczej okres wypowiedzenia wynosi 2
    tygodnie: art. 34 pkt 3 kp (umowa na okres próbny) albo art. 33 kp (umowa
    na czas określony).

    Nie, żadnego.

  • 5. Data: 2006-10-28 10:08:38
    Od: "tHe mRuWa" <m...@p...onet.pl>

    W artykule news:pan.2006.10.27.18.50.37.77148@olgierd.wordpress
> [...]

    > Nie musisz odpowiadać ;-) Tak czy inaczej okres wypowiedzenia wynosi 2
    > tygodnie: art. 34 pkt 3 kp (umowa na okres próbny) albo art. 33 kp

    na czas okreslony 3mc
    a w umowie mam napisane -
    okres wypowiedzenia: strony dopuszczaja mozliwosc rozwiazania umowy
    o prace za jednotygodniowym okresem wypowiedzenia

    I co z tym poczac? Jesli rzeczywiscie uwolnie sie po tym tygodniu
    to kto popelni blad?;)

    --
    * Pozdrawiam
    * tHe mRuWa

  • 6. Data: 2006-10-28 13:08:17
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

> [...]

    > prace za jednotygodniowym okresem wypowiedzenia
    >
    > I co z tym poczac? Jesli rzeczywiscie uwolnie sie po tym tygodniu to kto

    Umowa jest źle napisana, klauzula jest niezgodna z prawem.
    Powiedziałbym, że jeśli się zastosujesz do tej - niezgodnej z art. 33
    kp - i pracodawca będzie chciał czegoś dochodzić przed sądem, jego
    szanse widzę marnie, chyba że wykazałby, że to Ty przedstawiłeś
    umowę o takiej treści.
    Sądy zwykle przyjmują, że zastrzeżenie innego terminu (nawet jeśli
    niezgodnego z kp) jest ważne, o ile jest korzystne dla pracownika. Takie
    jest przynajmniej orzecznictwo jeśli chodzi o dłuższy okres
    wypowiedzenia w przypadku umowy na czas nieokreślony (np. 6 miesięcy).
    Tak czy inaczej termin wypowiedzenia upłynie *w sobotę po tygodniu*.