  • 11. Data: 2006-10-27 09:27:38
    Temat: Re: Peron we wloszczowie
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Troll Przemek R. napisał(a):

    > niekoneicznie, niedlugo kilka donosow zanosze do prokuratury, wiec
    > jezlei tutaj takze mialo miejsce naduzycie to i Edgar sie zalapie

    Zarzuć mu podżeganie do art. 296 §1 kk lub podżeganie do art. 585 §1
    kodeksu spółek handlowych lub jakoś kumulatywnie (w zależności kogo
    konkretnie namówił w PKP do wybudowania tego peronu.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 12. Data: 2006-10-27 09:44:57
    Od: "jerzy" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Troll Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > niekoneicznie, niedlugo kilka donosow zanosze do prokuratury, wiec
    > jezlei tutaj takze mialo miejsce naduzycie to i Edgar sie zalapie

    Nie wiem czy Edgar sie załapie , ale spróbujmy : Pierwsze to odrzucenie
    Przez Rade wykonania budżetu za 2006 -jesli nie to Reg.Izba Obrach . nie
    przyjęcia wykonania Budżetu i ew. wniosek do Prok o wszczęcie postepowania
    w sprawie , no a potem to juz normalnie. ale najpierw Rada itd itd , no i
    kiedyś wyjdzie skąd te trzy duże bańki i na jaki cel. Nie bez znaczenia
    byłaby tu doskonała analiza ekonomiczna przedsięwzięcia obejmująca koszt
    zatrzymania i rozpędzania pociągu na odcinku Owego "zaludnionego pasażerami
    peronu . Oczywiście niezależnie od tego każden ob. może złożyć doniesienie o
    przestpstwie w związku z niegospodarnością tam już nie wiem Rady czy
    Burmistrza no i tu Włoszczowej Włoszczowy . kidys prof. miodek wyjaśniał
    ,że w tym przypadku nadrzędnym jest nazewnictwo w regionie - no ale tak dla
    Polaka to Włoszowa - rodz ż. komu czemu Włoszczowej - no ale jak tak chcą ?

  • 13. Data: 2006-10-27 09:45:47
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Fri, 27 Oct 2006 10:34:43 +0200,
    B L <m...@...mail.pl> screamed:
    > to od kiedy nazwę Włoszczowa odmienia się - Włoszczowie??

    Mam dla Ciebie smutną wiadomość - od zawsze.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:220B ]
    [ 11:46:14 user up 11142 days, 23:41, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    "Kocham deszcz, tylko on na mnie leci."

  • 14. Data: 2006-10-27 09:46:53
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Fri, 27 Oct 2006 11:19:08 +0200,
    Big Jack <a...@b...zz> screamed:

    > No i co z tego? Tychy - Tychów, a nie Tych, to tak dla przykładu.
    > Włoszczowa - Włoszczowej. Nadrzędny jest lokalny sposób odmiany.

    Chyba tylko dla tych, którzy tam lokalnie po polskawemu "muwiom".

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:234B ]
    [ 11:47:10 user up 11142 days, 23:42, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Being Politically Correct means Always Having to Say You're Sorry.

  • 15. Data: 2006-10-27 10:03:24
    Od: "B L" <m...@...mail.pl>

    a TY niby to stamtąd jesteś??

  • 16. Data: 2006-10-27 10:07:33
    Od: "Harold" <krańtór@póćżtą.óńęt.pł>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
    >W wiadomości: news:ehshd3$vug$1@news.onet.pl

    > No i co z tego? Tychy - Tychów, a nie Tych, to tak dla przykładu.
    > Włoszczowa - Włoszczowej. Nadrzędny jest lokalny sposób odmiany.

    Ale osssoo si choziii!?

    Napisałem:
    Hint-podpowiedź, usus(uzus) językowy.
    Czyli zwyczaj językowy, obejmujący rownież "lokalny sposób odmiany"
    jak byłeś uprzejmy napisać.

    Zajrzyj na oficjalna stronę WŁOSZCZOWY
    http://www.gmina-wloszczowa.pl/
    I zanim odpiszesz, zapoznaj się u źródła z lokalną odmianą nazwy tej
    miejscowości i porównaj ze sjp, że o TVN24 nie wspomnę :-)
    Jestem przekonany, że zrobisz to porządnie, ze zrozumieniem.

    --
    H.

  • 17. Data: 2006-10-27 10:23:36
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2006-10-27 10:22, B L napisał(a):
    > a wogóle to powinno być "peron we Włoszczowej"

    Beneficjent abolicji maturalnej? :->
    Polecam przed wymądrzaniem się i poprawianiem innych zajrzeć do lektury:
    "Nowy słownik poprawnej polszczyzny" (red. prof. A.Markowski, PWN
    Warszawa 2002) na str.1469:
    "Włoszczowa ż IV, D. Włoszczowy (nie: Włoszczowej), CMs. Włoszczowie
    (nie: Włoszczowej), B. Włoszczowę (nie: Włoszczową)"

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 18. Data: 2006-10-27 11:11:04
    Od: "B L" <m...@...mail.pl>

    "Natomiast wahania Włoszczowy czy Włoszczowej są zupełnie uzasadnione,
    ponieważ większość nazw miejscowych z przyrostkiem -owa ma odmianę nie
    rzeczownikową, ale przymiotnikową, por. Limanowa - Limanowej, Wiśniowa -
    Wiśniowej, choć: Częstochowa - Częstochowy (= osada, wieś Czestocha =
    Czestochowa osada, wieś (> Częstochowa).
    Włoszczowa należy właśnie do tego typu nazw miejscowych, od imienia
    właściciela (albo osadźcy). "

    prof. dr hab. Mirosław Skarżyński

  • 19. Data: 2006-10-27 11:24:06
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2006-10-27 13:11, B L napisał(a):
    > "Natomiast wahania Włoszczowy czy Włoszczowej są zupełnie uzasadnione,
    Co nie zmienia faktu, że napisane było poprawnie: peron we Włoszczowie.
    EOT

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 20. Data: 2006-10-27 11:27:50
    Od: "B L" <m...@...mail.pl>

    zgadzam się - po sprawdzeniu - nie miałem racji że się pomylili - jednak
    uważam że powinni trzymac się w całym tekście jednej wersji

    Bart