  • 1. Data: 2006-10-27 10:08:18
    Temat: pelnomocnictwo (?) z zagranicy do sprzedazy/przerejestrowania auta
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Dwie wspolwlascicielki pojazdu znajdujacego sie w PL mieszkaja w DE, i
    nie zamierzaja przyjezdzac. Sa wlascicielkami pojazdu na podstawie
    wyroku sadu (podzial majatku), ale auto jeszcze nie zostalo
    przerejestrowane na nie. Trzeba sie tego auta pozbyc, bo rdzewieje i
    przeszkadza. Niedlugo bede sie z nimi widziec, bo bede w DE chwile.

    Jak/jakie zalatwic pelnomocnitwo bym ja lub corka wspolwlascicielki
    mogla sprawy w urzedzie komunikacji zalatwic oraz auto sprzedac?
    Wystarczy wlasnoreczny papierek, czy musi byc notarialne pelnomocnictwo?
    Jak notarialne, to jak to w DE zalatwic, zeby jeszcze sie w tlumaczy nie
    bawic i cala reszte...
    Auto warte z 1000zl, ale generuje koszty w postaci OC i przeszkadza,
    wiec olac nie mozna...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 2. Data: 2006-10-28 11:38:48
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@u...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 27 Oct 2006 12:08:18 +0200, BartekK napisał(a):

    > Jak/jakie zalatwic pelnomocnitwo bym ja lub corka wspolwlascicielki
    > mogla sprawy w urzedzie komunikacji zalatwic oraz auto sprzedac?

    Ja ............. PESEL .............. niżej podpisany upoważniam Pana/Panią
    ..................... PESEL ................do załatwienia wszelkich
    formalności związanych z transakcją kupna-sprzedaży samochodu marki .......
    nr rej. ............, w szczególności do reprezentowania mnie i
    podpisywania wszelkich dokumentów związanych z w/w transakcją.

    > Wystarczy wlasnoreczny papierek, czy musi byc notarialne pelnomocnictwo?

    lepiej notarialnie

    > Jak notarialne, to jak to w DE zalatwic, zeby jeszcze sie w tlumaczy nie
    > bawic i cala reszte...

    Można u niemieckiego notariusza, a potem w Polsce przetłumaczyć to u
    tłumacza przysięgłego, ale lepiej u polskiego konsula.
    Konsul ma uprawnienia notariusza zgodnie z USTAWA z dnia 13 lutego 1984 r.
    o funkcjach konsulów Rzeczypospolitej Polskiej

    Dz.U. 2002 nr 215 poz. 1823
    Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 grudnia
    2002 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o funkcjach konsulów
    Rzeczypospolitej Polskiej

    [ pełnomocnictwo pelnomocnictwo konsul upoważnienie upowaznienie ]

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy

  • 3. Data: 2006-10-28 13:27:49
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

    > lepiej notarialnie

    Dla kogo lepiej?

    -------------------+
    -------------------+

  • 4. Data: 2006-10-28 14:40:21
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > Dla kogo lepiej?
    Dla mnie napewno nie, bo:
    1) notariusz skasuje niemalo
    2) tlumacz skasuje tez troszke

    Rozwiazanie z zalatwieniem tego przez konsula zamiast notariusza tez
    chyba kiepskie, bo do najblizszego polskiego konsulatu jest jakies 200km

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173