  • 11. Data: 2005-10-28 13:54:54
    Temat: Re: Pasy - mandat
    Od: "FlashT" <n...@w...com>

    news:djt5jq$nnm$1@news.task.gda.pl...

    > A skad to wiadomo?
    >
    > Bo z tego co mi wiadomo to jest dokladnie odwrotnie.

    Z praktyki :)

  • 12. Data: 2005-10-28 14:09:41
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > kierowca. nawet w taryfikatorze kierowca otrzymuje 1 pkt karny za
    > przewozenie pasazera niezgodnie z przepisami.

    Moj kolega dostal 1 pkt karny, a mandat zostal wystawiony na pasazera, "bo
    to on ponosi odpowiedzialnosc za swoje czyny, jako osoba dorosla".
    Funkcjonariusz tlumaczyl, ze "kierowca moze dostac 1 pkt karny za
    niedopilnowanie pasazera, ale nie moze dostac kary finansowej za niezapiecie
    doroslej osoby, wiec to pasazer dostaje mandat".

    Ale sprawa, jak widac, nie jest jasna ;-)

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 13. Data: 2005-10-28 15:07:28
    Od: "Joy" <d...@N...pl>

    Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    niezapiecie
    > doroslej osoby, wiec to pasazer dostaje mandat".

    ~~~~~~
    Co jeśli osoba taka jest niepełnolenita?16,17lat? Pkt trafia do mnie a także
    mandat wystawiany jest na mnie ...?
    --
    Pozdrawiam, Joy !! www.Zuam-Music.prv.pl !!! /|\/|\/|\ GG: 597291
    http://www.vinylcharts.net <=-=> www.rebelia.pl

  • 14. Data: 2005-10-28 18:37:57
    Od: "Leszek" <l...@h...fm>

    Użytkownik "FlashT" <n...@w...com> napisał w wiadomości

    > Cala odpowiedzialnosc ponosi kierowca. To on ma obowiazek upewnienia sie, ze
    > wszyscy pasazerowie maja zapiete pasy. A to kto placi to kwestia umowy z
    > pasazerem, jednak powtazam

    Zgadza się .Powtarzasz zasłyszaną gdzieś głupotę.
    Za niezapięte pasy pasażera płaci kierowca i pasażer. Każdy po 100 zł.

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 15. Data: 2005-10-28 19:27:43
    Od: "--<<red>>--" <...@...qq>

    > Jest zobowiazana, ale to kierowca ponosi odpowiedzialnosc karna.

    Karną????

    red

  • 16. Data: 2005-10-28 21:58:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Makutunowicz" <n...@p...org> napisał w
    wiadomości

    Odpowiedzialność ponosi sprawca, czyli osoba, która się niezapięła.
    Chyba, ze to dziecko, to wówczas kierowca.

  • 17. Data: 2005-10-29 06:26:45
    Od: "Leszek" <l...@h...fm>

    > Odpowiedzialność ponosi sprawca, czyli osoba, która się niezapięła.
    > Chyba, ze to dziecko, to wówczas kierowca.

    Nie wiesz? Nie pisz.
    A ponoć było to już 1000 lat temu.
    Pasażer płaci za nie zastosowanie się do art. 39 Prord.
    Art. 39. 1. Kierujący pojazdem samochodowym oraz osoba przewożona takim pojazdem
    wyposażonym w pasy bezpieczeństwa są obowiązani korzystać z tych pasów podczas
    jazdy, z zastrzeżeniem ust. 3

    Natomiast kierowca płaci "za niezapiętego pasażera" za niezastosowanie się do
    art.45 ust.2 pkt.3.
    Leniwcy niech sobie sami poszukają.

  • 18. Data: 2005-10-29 15:33:56
    Od: "Lincoln" <l...@p...pl>

    A ja sie podepne: Ma ktos wytluamczenie co to jest dokaldnie "pas
    bezpieczenstwa"? Mam pasy 4 punktowe zapinane centralna klamra. Czy moge
    jezdzic tylko na pasach biodrowych czy musze tez gorne szelki zapinac?

    --
    Pozdrawiam Lincoln
    Fiat Tipo 1,4ie PMS+LPG Edition

  • 19. Data: 2005-10-29 16:39:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@h...fm> napisał w wiadomości

    > Nie wiesz? Nie pisz.
    > A ponoć było to już 1000 lat temu.

    Rzuć okiem na art. 1§2 kw i zastanów się, jak udowodnisz kierującemu,
    że ponosi winę za to, że chwilę przed kontrolą pasażer się odpiął. Ma
    go wyrzucić z samochodu w biegu, czy jednak może dojechać do
    najbliższego miejsca, gdzie może się zatrzymać. No i ile razy w ciągu
    minuty ma sparwdzać, czy wszyscy są zapięci.

  • 20. Data: 2005-10-29 17:55:00
    Od: "Leszek" <l...@h...fm>

    > Rzuć okiem na art. 1§2 kw i zastanów się, jak udowodnisz kierującemu,
    > że ponosi winę za to, że chwilę przed kontrolą pasażer się odpiął.

    Jego problem. W czasie kontroli pasażer nie miał zapiętych pasów więc zostaje
    ukarany. Więcej go nie weźmie do auta;)
    Ilu pasażerów odpina pas przed kontrolą? Regułą jest sytuacja odwrotna, czyli
    szybkie zapięcie.
    Odpięcie pasa przez dziecko dopuściłeś;)