  • 1. Data: 2005-10-28 09:51:38
    Temat: ROZLICZENIE KOSZTÓW OGRZEWANIA
    Od: Aska24 <A...@i...pl>

    Witam.
    Dzisiaj dostałam rozliczenie kosztów ogrzewania za poprzedni sezon.
    Dodam, że mieszkam w bloku na 4 piętrze, w dodatku jest to mieszkanie
    szczytowe. Spółdzielnia jakis czas temu założyła nam na kaloryfery
    podzielniki ciepła, które rozlicza na koniec sezonu. Przez cały rok
    płacę wyższą stawkę przedpłaty na c. o. a mimo to co roku mam bardzo
    dużą dopłatę, rzędu 1000zł. Dodam, że w mieszkaniu wcale nie jest za
    ciepło. Po prostu staram sie troszkę oszczędzać i dlatego nie grzeję
    "pełną parą". Mimo to, muszę bardzo dużo dopłacać. Z kolei moi sąsiedzi
    mają zawsze zwrot pieniędzy (Nie wspomnę, że siedzą ubrani jak na
    Syberii we własnym mieszkaniu...). Czy Ktoś spotkał się z takim
    przypadkiem, że jeden cały czas dopłaca a drugi korzysta?? Przeciez
    jeżeli w klatce prawie nikt nie grzeje to ktos musi pokryć koszty
    spółdzielni mieszkaniowej. Spółdzielnia absolutnie nie chce się zgodzić
    na zdjęcie podzielników i płacenie według innej stawki. Czy jest na to
    jakiś przepis, czy to jest zgodne z prawem i co zrobić w takiej
    sytuacji?? Jeżeli ktoś mieszka na niższych piętrach, w dodatku w
    mieszkaniu środkowym to jemu opłaca sie oszczędzanie ale nie na 4
    piętrze. Bardzo prosze o jakies propozycje jak "wygrać " ze
    spółdzielnią? Jak rozmawiać z Prezesem, który nic sobie z tego nie
    robi?? Mieszkanie ma 56 m2 a koszty ogrzewania wyniosły ponad 2000tys.!
    Z góry dziękuje za pomoc.

  • 2. Data: 2005-10-28 10:16:25
    Temat: Re: ROZLICZENIE KOSZTÓW OGRZEWANIA
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Aska24 wrote:

    > robi?? Mieszkanie ma 56 m2 a koszty ogrzewania wyniosły ponad
    > 2000tys.! Z góry dziękuje za pomoc.

    To czym oni grzeją? Złoto i platyna są niepalne!. Więc skąd 2 miliony?

  • 3. Data: 2005-10-28 10:30:08
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

> [...]
    > spółdzielnią? Jak rozmawiać z Prezesem, który nic sobie z tego nie
    > robi?? Mieszkanie ma 56 m2 a koszty ogrzewania wyniosły ponad 2000tys.!

    Niewiele możesz zrobić. Jestem w podobnej sytuacji. Poza tym przez 6 lat
    byłem w Radzie Nadzorczej swojej spółdzielni (bardzo małej, ale zawsze) więc
    troszkę się orientuję w temacie :-). Spółdzielnia najprawdopodobniej
    założyła podzielniki zgodnie z jakąś uchwałą RN więc za bardzo nie da się
    tego odkręcić. U mnie wygląda to w ten sposób, że firma wybrana do obsługi
    tego całego bałaganu plombowała podzielniki tylko przez pierwszy rok. Potem
    już nie, i wykorzystują to nieuczciwi lokatorzy. Demontują je i chowają do
    lodówki. Jeszcze będąc w RN zauważyliśmy, że u niektórych z nich zużycie
    jest niższe niż wynikałoby z naturalnego parowania, nawet gdyby zupełnie nie
    grzali!!! Ja osobiście zacząłem się wkurzać kiedy trzeci rok z rzędu,
    pomimo, że oszczędzam tak jak Ty, mam ciągle po kilkaset zł dopłaty.
    U Ciebie może być kilka powodów tej sytuacji:
    1. Firma rozliczająca po prostu nie bierze pod uwagę współczynników
    korekcyjnych. To się zdarza niestety. I liczy Twoje jednostki tak samo, jak
    z mieszkania "wewnątrz" bloku.
    2. Nieuczciwi sąsiedzi demontują podzielniki w ciągu sezonu grzewczego i
    zakładają je dopiero przed odczytami (najbardziej prawdopobna przyczyna).
    3. Spółdzielnia pobiera za niskie przedpłaty miesięczne. To akurat wylicza
    się na podstawie poprzedniego roku. Ale wtedy prawie nikt nie miałby
    zwrotów, a twierdzisz że inni mają (pytanie ilu z nich?). Jeśli zwrotów nie
    ma prawie nikt to przychylałbym się do tego punktu.
    Pewnie nie wymieniłem tu wszystkiego, ale może trochę naświetliłem Ci
    sprawę.
    Pozdrawiam
    RJ

  • 4. Data: 2005-10-28 11:35:25
    Od: Aska24 <A...@i...pl>

    Robert J. napisał(a):

> [...]
    > ma prawie nikt to przychylałbym się do tego punktu.
    > Pewnie nie wymieniłem tu wszystkiego, ale może trochę naświetliłem Ci

    Bardzo dziękuję za odpowiedź. Ale w takim razie jeżeli spółdzielnia
    założyła podzielniki zgodnie z jakąś ich uchwałą to czy nie można od
    niej odstąpić?? Przecież każdą umowę można wypowiedzieć. A tak naprawdę
    nie maja ode mnie na piśmie, że zgadzałam sie na te
    podzielniki...Zgodnie z ich rozumowaniem jestem skazana DO KONCA ŻYCIA
    na te podzielniki skoro nie można z nich zrezygnować??

  • 5. Data: 2005-10-28 12:39:18
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Bardzo dziękuję za odpowiedź. Ale w takim razie jeżeli spółdzielnia
    > założyła podzielniki zgodnie z jakąś ich uchwałą to czy nie można od
    > niej odstąpić?? Przecież każdą umowę można wypowiedzieć

    Być może można, ale nie wiesz czy spółdzielnia nie podpisała z tą firmą
    umowy na jakiś długi czas i jej rozwiązanie nie ma jakichś skutków.

    > A tak naprawdę
    > nie maja ode mnie na piśmie, że zgadzałam sie na te
    > podzielniki...

    Nie muszą mieć Twojej zgody. To jest spółdzielnia, w której decydujący głos
    ma Walne Zgromadzenie :-). Ewentualnie Rada Nadzorcza, jeśli nie jest
    wymagana zgoda WZ.

    >Zgodnie z ich rozumowaniem jestem skazana DO KONCA ŻYCIA
    > na te podzielniki skoro nie można z nich zrezygnować??

    Bycie członkiem spółdzielni ma wady i zalety. Jedną z wad jest to, że nie na
    wszystko masz bezpośredni wpływ i czasem można zrobić coś wbrew Tobie :-).