  • 1. Data: 2005-10-28 08:10:17
    Temat: Wypowiedzenie umowy najmu - niedozwolony zapis w umowie?
    Od: "ViZi" <v...@u...pl>

    Witam!

    Mam pewien problem, wynajalem mieszkanie w lipcu z terminowa umowa na rok.
    Sytuacja zmusza mnie do natychmiastowego zrezygnowania z mieszkania. Jak
    mozna taka umowe wypowiedziec? Czy jest jakis przepis ktory to reguluje? Na
    umowie nie ma wzmianki o wypowiedzeniu umowy przez najemce, jest tylko
    powiedziane jak wynajmujacy moze wypowidziec. Slyszalem ze taki zapis jest
    niedozwolony i umowa jest niewazna. Bardzo bym prosił o pomoc
    http://banana.extract.pl/umowa/ pod tym adresem jest zeskanowana umowa..

    Z gory dziekuje

    Pozdrawiam

    Wojciech

  • 2. Data: 2005-10-28 08:32:37
    Od: "MkSystem" <m...@w...pl>

    Użytkownik "ViZi" <v...@u...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > powiedziane jak wynajmujacy moze wypowidziec. Slyszalem ze taki zapis jest
    > niedozwolony i umowa jest niewazna. Bardzo bym prosił o pomoc

    no masz za porozumieniem stron,

    powiedz gosciowi ze nie masz kasy i jak nie rozwiaze tej umowy to nie
    bedziesz placic i tylk onie potrzebnie narazi sie na koszta, od razu Cie
    wyrzuci z mieszkania.

  • 3. Data: 2005-10-28 09:09:55
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

> [...]
    > umowie nie ma wzmianki o wypowiedzeniu umowy przez najemce, jest tylko
    > powiedziane jak wynajmujacy moze wypowidziec. Slyszalem ze taki zapis jest

    Po prostu przestan placic ;)

  • 4. Data: 2005-10-28 11:12:02
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 28 paź o godzinie 10:32, na pl.soc.prawo, MkSystem napisał(a):

    > no masz za porozumieniem stron,

    Przy założeniu ze właściciel mieszkania nie wyrazi zgody na rozwiązanie
    umowy - co daje 'porozumienie' jednostronne?

    > powiedz gosciowi ze nie masz kasy i jak nie rozwiaze tej umowy to nie
    > bedziesz placic i tylk onie potrzebnie narazi sie na koszta

    Skąd założenie że właściciel mieszkania narazi się 'na koszta'?
    Masz na myśli koszta sądowe przy sporze opartym na drodze sądowej?
    Nie martw się - to pokrywa strona 'przegrywająca' - która to jest zresztą
    widoczna gołym okiem.

    > od razu Cie wyrzuci z mieszkania.

    LOL
    Heheheh - od kiedy czytasz tą grupę?

    --
    Herbi
    28-10-2005 13:11:46

  • 5. Data: 2005-10-28 11:16:56
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 28 paź o godzinie 11:09, na pl.soc.prawo, KrzysiekPP napisał(a):

    > Po prostu przestan placic ;)

    Co mu to da?
    Zakładasz że właściciel mieszkania odstąpi od odzyskania swoich należności?
    Dojdą pytającemu koszty sądowe, koszty egzekucji.... :)

    Do pytającego:
    - ja bym poszedł w stronę ugody z właścicielem *mieszkania* ale po
    'zapytaniu' czy też on opłaca podatek z tytułu nieruchomości w wysokościach
    jak za lokal do prowadzenia działalności gospodarczej czy w wysokości jak
    za lokal mieszkalny .
    Wyrażnie widać co jest przedmiotem umowy najmu - mieszkanie - które zostało
    'przerobione' na pomieszczenia biurowe - a więc właściciel tego lokum
    winien odprowadzać duuużo większy podatek.

    ;)

    --
    Herbi
    28-10-2005 13:16:42

  • 6. Data: 2005-10-28 15:03:34
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    ViZi napisał(a):
> [...]
    > umowie nie ma wzmianki o wypowiedzeniu umowy przez najemce, jest tylko
    > powiedziane jak wynajmujacy moze wypowidziec. Slyszalem ze taki zapis jest

    Nawet jeśli coś jest nieważne, to raczej jedno postanowienie, a nie cała
    umowa - art.58§3 kc.
    .
    KG