  • 21. Data: 2005-10-29 19:06:02
    Temat: Re: Pasy - mandat
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@h...fm> napisał w wiadomości
    news:dk0d1j$gmj$1@opal.icpnet.pl...

    > Jego problem.

    Czy aby na pewno będzie jego, gdy sprawa trafi do sądu?

    > Odpięcie pasa przez dziecko dopuściłeś;)

    Bo foteliki najczęściej są tak skonstruowane, że dziecko samo otworzyć
    zapięcia nie może.

  • 22. Data: 2005-10-29 19:13:31
    Od: "Leszek" <l...@h...fm>

    > Czy aby na pewno będzie jego, gdy sprawa trafi do sądu?

    Podstawa prawna do ukarania jest. Reszta w rękach sądu.
    Niejeden morderca się wykpił, więc czemu nie? ;))

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 23. Data: 2005-10-29 19:22:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > wiadomości news:dk0h7c$el4$1@inews.gazeta.pl...
    > Podstawa prawna do ukarania jest. Reszta w rękach sądu.
    > Niejeden morderca się wykpił, więc czemu nie? ;))

    Wychodząc z tego założenia, to postaw kierowcy od razu zarzut o
    usiłowanie zabójstwa. Podstawa prawna też jest - w kodeksie. :-)

  • 24. Data: 2005-10-29 19:31:42
    Od: "Leszek" <l...@h...fm>

    > Wychodząc z tego założenia, to postaw kierowcy od razu zarzut o
    > usiłowanie zabójstwa. Podstawa prawna też jest - w kodeksie. :-)

    Cosik moduł logicznego myślenia ci szwankuje.
    Kierowca nie dopilnowując pasażera narusza przepis prawa. Czytałeś art.45 ust.2
    pkt.3. Prord? Narusza prawo a więc może ponieść za to karę. Nadążasz?
    Dlaczego kierowcy miałbym stawiać zarzut usiłowania zabójstwa??

  • 25. Data: 2005-10-29 19:55:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > art.45 ust.2 pkt.3. Prord? Narusza prawo a więc może ponieść za to
    > karę. Nadążasz? Dlaczego kierowcy miałbym stawiać zarzut usiłowania

    Leszku! Nie możesz interpretować przepisu PoRD w oderwaniu od kodeksu
    wykroczeń w kontekście ewentualnego karania sprawcy. Samo wyczerpanie
    strony formalnej nie stanowi wystarczającej przesłanki do
    stwierdzenia, że popełnił wykroczenie. I o to się pieniaczę cały czas.

  • 26. Data: 2005-10-29 21:15:20
    Od: "Leszek" <l...@h...fm>

    > Leszku! Nie możesz interpretować przepisu PoRD w oderwaniu od kodeksu
    > wykroczeń w kontekście ewentualnego karania sprawcy.

    A kto odrywa? Z K.W to art.97. Ten sam który mówi o zapinaniu pasów przez
    kierowcę. Art. 78 ust.4 Prord nie pozwala "zapomnieć" właścicielowi kto w danym
    dniu kierował autem a "wątkowy" artykuł nie pozwala jechać z niezapiętym
    pasażerem. Czego tu nie rozumiesz?? Przecież przepis jest prosty jak budowa
    cepa.

  • 27. Data: 2005-10-29 21:17:30
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Lincoln napisał(a):
    > A ja sie podepne: Ma ktos wytluamczenie co to jest dokaldnie "pas
    > bezpieczenstwa"? Mam pasy 4 punktowe zapinane centralna klamra. Czy moge
    > jezdzic tylko na pasach biodrowych czy musze tez gorne szelki zapinac?

    Mysle ze odpowiedz znajduje sie w homologacji pojazdu.
    AFAIK wymiana seryjnych pasow na jakis wynalazek wymaga zrobienia badan
    technicznych nowych pasow.
    Jezeli pisze ze nowe pasy sa 4-ro punktowe, to musisz jezdzic w nich
    takich jakie masz.

  • 28. Data: 2005-10-29 22:42:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > w danym dniu kierował autem a "wątkowy" artykuł nie pozwala jechać
    > niezapiętym pasażerem. Czego tu nie rozumiesz?? Przecież przepis

    Leszek! Zauważ, że kodeks wykroczeń poza częścią szczególna, ma część
    ogólną. Poczytaj tak z przodu tego aktu. Nie każdy czyn wyczerpujący
    formalnie znamiona części szczególnej jest wykroczeniem!

  • 29. Data: 2005-10-30 15:09:28
    Od: "Lincoln" <l...@p...pl>

    > AFAIK wymiana seryjnych pasow na jakis wynalazek wymaga zrobienia badan
    > technicznych nowych pasow.

    Pasy maja homologacje wiec musze jechac na przeglad?! Pasy sa 4 punktowe.
    Mam jeszcze pas krokowy ktory robi z nich 6pkt. Tylko te punkty to mocowania
    w samochodzie a nie w klamrze. Takze nie wiem, czy moge sobei tylk ow
    biodrowym jezdzic (tak jak z tylu pasazer ktory siedzi na srodku).

    --
    Pozdrawiam Lincoln
    Fiat Tipo 1,4ie PMS+LPG Edition

  • 30. Data: 2005-10-30 17:27:59
    Od: "Leszek" <l...@h...fm>

    > Nie każdy czyn wyczerpujący
    > formalnie znamiona części szczególnej jest wykroczeniem!

    Ten jest.