  • 1. Data: 2003-07-05 23:34:49
    Temat: Parkowanie na zakazie
    Od: "PePe" <p...@k...pl>

    Witam grupę.
    Zaparkowałem samochód na chodniku w sposób opisany w art. 47 ust. 2.
    (cały pojazd osobowy na chodniku, 1,5 m przejścia dla pieszych) czy takie
    parkowanie jest zgodne z prawem mimo
    obowiązywania na danym odcinku jezdni znaku zakazu zatrzymywania się ?
    Oto artykuły kodeksu drogowego na których opieram moje rozumowanie:

    Art. 47. 1. Dopuszcza się zatrzymanie lub postój na chodniku kołami jednego boku
    lub przedniej osi pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nie
    przekraczającej 2,5 t, pod warunkiem że:

    1) na danym odcinku jezdni nie obowiązuje zakaz zatrzymania lub postoju,

    2) szerokość chodnika pozostawionego dla pieszych jest taka, że nie utrudni im
    ruchu, i jest nie mniejsza niż 1,5 m,

    3) pojazd umieszczony przednią osią na chodniku nie tamuje ruchu pojazdów na
    jezdni.

    2. Dopuszcza się, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 pkt 2,
    zatrzymanie lub postój na chodniku przy krawędzi jezdni całego samochodu
    osobowego, motocykla, motoroweru lub roweru. Inny pojazd o dopuszczalnej masie
    całkowitej nie przekraczającej 2,5 t może być w całości umieszczony na chodniku
    tylko w miejscu wyznaczonym odpowiednimi znakami drogowymi

    Pozdr. PePe

  • 2. Data: 2003-07-06 08:16:26
    Temat: Re: Parkowanie na zakazie
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "PePe" <p...@k...pl> napisał:

    >czy takie parkowanie jest zgodne z prawem mimo
    >obowiązywania na danym odcinku jezdni znaku zakazu zatrzymywania się ?
    Oczywiscie, że NIE jest ! ( w oparciu o art. 5.1 PoRD)

    Artur Golański
    ----------------
    http://strony.wp.pl/wp/artgola/kodeks

  • 3. Data: 2003-07-06 12:03:23
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "PePe" <p...@k...pl> napisał w wiadomości
    [ciach]
    takjak juz dostales odpowiedz, jesli na danym odcinku obowiazuje zakaz
    postoju lub zatrzymywania to w mysl nowych przepisow, dotyczy on zarowno
    jezdni, jak i chodnika czy pobocza, aby tak nie bylo musi byc tabliczka, o
    wylaczeniu pobocza, chodnika, czy zatoczek, spod tego zakazu

    kolejny przepis wymyslony przez jakiegos zlosliwego suk..syna

  • 4. Data: 2003-07-06 12:44:26
    Od: "PePe" <p...@k...pl>

    Dzięki już wszystko rozumiem par.5.1 PoRD jest bardzo jasny i jednoznaczny.
    pozdr. PePe

  • 5. Data: 2003-07-06 13:32:06
    Od: "PePe" <p...@k...pl>

    Zapewnie przegram sprawę w tym zakresie w sądzie i będę musiał zapłacić
    mandacik, ciekawe w jakiej
    wysokości, czy w takiej jak proponowali strażnicy miejscy 100zł + 1pkt karny czy
    może w innej wysokości. (odmówiłem przyjęcia takiego mandatu ) Jaką strategię
    przyjąć w sądzie ? teraz będędzie druga rozprawa. Może warto podjąć taki temat -
    nie zgadzam się z wysokością nałożonej grzywny a nie z jej merytoryczną
    podstawą.
    Pozdr. PePe

  • 6. Data: 2003-07-06 16:29:12
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "PePe" <p...@k...pl> napisał:

    >proponowali strażnicy miejscy 100zł + 1pkt karny
    Punkty i ich ilość przypisuje się w komendzie woj. Policji, jesli
    dotrze do nich informacja o ukaraniu cię przez sąd.

    >Jaką strategię przyjąć w sądzie ?
    Ja przyznałbym się do błędu (nieusprawiedliwiona niewiedza o zmianie
    rozp. ws. znaków...). Proś o niską karę ze względów socjalnych ;-)

    >nie zgadzam się z wysokością nałożonej grzywny
    Wg tzw. taryfikatora mogli ci zaproponować do 200 zł.

    Artur Golański

  • 7. Data: 2003-07-06 18:53:23
    Od: "PePe" <p...@k...pl>

    Tak mogli do 200 zł ale nie musieli. Przecież są także inne środki np. niższa
    grzywna, pouczenie.
    Ja tam stałem dosłownie 2 minuty...:(((
    Pozdr. PePe

  • 8. Data: 2003-07-06 19:21:25
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "PePe" <p...@k...pl> napisał:

    >mogli do 200 zł ale nie musieli. Przecież są także inne środki np. niższa
    >grzywna, pouczenie.
    190 zł też jest niższa grzywna ;-D przecież proponowali z 50% upustem.
    Za to wykroczenie przewidziano grzywnę, a nie pouczenie.

    >Ja tam stałem dosłownie 2 minuty...:(((
    Zgodnie z prawem nie powinieneś w ogóle.

    P.S. Tnij zbędny tekst i odpowiadaj pod, a nie nad postem (netykieta)

    Artur Golański

  • 9. Data: 2003-07-06 20:02:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Za to wykroczenie przewidziano grzywnę, a nie pouczenie.

    W wypadku każdego wykroczenia można poprzestać na pouczeniu (art. 41 kw).

  • 10. Data: 2003-07-07 08:32:18
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >W wypadku każdego wykroczenia można poprzestać na pouczeniu (art. 41 kw).
    Oczywiście. Jednak minister w rozp. z 11.10.2002 zażyczył sobie
    grzywnę do 200 zł ;-)

    Artur Golański