  • 1. Data: 2010-12-11 16:28:19
    Temat: Parametry pracy wodociagow gminnych/miejskich
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    Witam

    Czy ktos z Was wie, czy obowiazuje u nas jakas ustawa (czy
    rozporzadzenie itd) okreslajace parametry pracy sieci wodociagowej
    gminnej (lub miejskiej)?
    Chodzi mi glownie o cisnienie minimalne w instalacji.

    Od kilku tygodni mam taki problem, ze w godzinach "szczytu" (czyli
    rano/wieczorem, oraz weekendy do poludnia) cisienie wody jest bardzo
    slabe, doslownie ciurek tylko z kranu leci.

    Telefonicznie skargo do zarzadcy niestety nie pomagaja, i chce uderzuc
    do niego juz pisemnie (a przy okazji oprzec sie jakims paragrafem).

    BTW: Kto jest podmiotem odpowiedzialnym za utrzymanie i eksploatacje
    wodociagow? Gmina?
    BTW 2: Jesli parametry pracy wodociagow okresla prawo, to kto ma
    uprawnienia do kontroli/egzekwowania tych paramentrow pracy?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2010-12-11 18:30:01
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 11 Gru, 17:28, Rafal M <r...@g...com> wrote:
> [...]
    > BTW 2: Jesli parametry pracy wodociagow okresla prawo, to kto ma
    > uprawnienia do kontroli/egzekwowania tych paramentrow pracy?

    Troche mocniej teraz pogooglalem i znalazlem cos takiego:
    Rozporzadzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunkow
    technicznych, jakim powinny odpowiadac budynki i ich usytuowanie z
    dnia 12 kwietnia 2002 r. (Dz.U. Nr 75, poz. 690), dzial 4, rozdzial 1,
    par 114
    pkt 1: Ciśnienie wody w instalacji wodociągowej w budynku, poza
    hydrantami przeciwpożarowymi, powinno wynosić przed każdym punktem
    czerpalnym nie mniej niż 0,05 MPa (0,5 bara) i nie więcej niż 0,6 MPa
    (6 barów).
    oraz pkt 2: Jeżeli minimalne ciśnienie, określone w ust. 1, nie może
    być uzyskane ze względu na występujące stale lub okresowo
    niedostateczne ciśnienie wody w sieci wodociągowej, należy zastosować
    odpowiednie urządzenia techniczne, zapewniające wymaganą jego wielkość
    w instalacji wodociągowej w budynku.

    I teraz tak: jaka instytucja ma prawo kontroli rzeczywistego cisnienia
    wody w sieci wodociagowej? Bo pewnie od ustalenia faktycznego
    cisnienia w ciagu doby trzeba zaczac...

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 3. Data: 2010-12-15 20:46:37
    Temat: Re: Parametry dróg gminnych/miejskich/wiejskich/krajowych
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Uzytkownik "Rafal M" <r...@g...com>

    > Czy ktos z Was wie, czy obowiazuje u nas jakas ustawa (czy
    > rozporzadzenie itd) okreslajace parametry pracy sieci wodociagowej
    > gminnej (lub miejskiej)?

    Mam analogiczne pytanie o drogi

    > Chodzi mi glownie o cisnienie minimalne w instalacji.

    Chodzi mi glównie o wyboje na jezdni, które mozna po prostu zmierzyc.

    > Od kilku tygodni mam taki problem, ze w godzinach "szczytu" (czyli
    > rano/wieczorem, oraz weekendy do poludnia) cisienie wody jest bardzo
    > slabe, doslownie ciurek tylko z kranu leci.

    Ponadto jak poprzedniej zimy, tak i tej jakis idiota rozpoczal prace drogowe
    i w zwiazku z zima zostawil wszystko rozp...lone do wiosny zapewne.

    > Telefonicznie skargo do zarzadcy niestety nie pomagaja, i chce uderzuc
    > do niego juz pisemnie (a przy okazji oprzec sie jakims paragrafem).

    Mysle, ze nie jestem zadnym jezusem, któremu jako jedynemu te wyboje
    przeszkadzaja.

> [...]
    > BTW 2: Jesli parametry pracy wodociagow okresla prawo, to kto ma
    > uprawnienia do kontroli/egzekwowania tych paramentrow pracy?

    Mnie wlasciwie tylko gladkie drogi interesuja, ale ... cisnienie wody tez
    bywa niskie :-) Myslalem czy by wlasnego hydroforu sobie nie postawic albo
    chociaz duzego zbiornika na strychu ...

  • 4. Data: 2010-12-15 20:49:34
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Rafal M" <r...@g...com>

    --
    Nie chodzi czasem o to byś sobie sam zmierzył i hydrofor zamontował ?

  • 5. Data: 2010-12-16 09:13:00
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 11 Gru, 19:30, Rafal M <r...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > I teraz tak: jaka instytucja ma prawo kontroli rzeczywistego cisnienia
    > wody w sieci wodociagowej? Bo pewnie od ustalenia faktycznego

    To o czym piszesz tu odnosi się do instalacji wewnetrznej w budynku a
    nie do sieci wodociagowej. Każdy budynek wysoki ma swoją hydrofornie
    podnoszącą ciśnienie.

    Zacznij szukanie od ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym
    odprowadzeniu ścieków.