  • 1. Data: 2007-08-08 12:30:42
    Temat: Paragon bez gwarancji
    Od: "Brigindt" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jeżeli na towar przemysłowy, np. tarkę nie ma specjalnej
    gwarancji a dostaje się jedynie paragon, to jak długo
    jest on "ważny"? To znaczy jak długo po okresie zakupu
    można dochodzić swoich roszczeń w razie wady produktu?

    Brigindt

    --
    Make sure your Tor is configured and working properly:

    http://7czoe44itzlsfcwl.onion/p/index.html - 130Tor
    http://sex23vfpdnt5iuzo.onion/ - PBay

  • 2. Data: 2007-08-08 12:31:51
    Temat: Re: Paragon bez gwarancji
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Brigindt pisze:
> [...]
    > jest on "ważny"? To znaczy jak długo po okresie zakupu
    > można dochodzić swoich roszczeń w razie wady produktu?

    2 lata.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-08-08 12:38:58
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > 2 lata.

    A jaka jest podstawa prawna ?
    No i co jeśli sprzedawca mówi mi ze daje on gwarancje na 3 miesiące ?

  • 4. Data: 2007-08-08 12:59:44
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mz" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A jaka jest podstawa prawna ?

    podstawa prawna - art. 9 i 10 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej (Dz. U. z 2002r., nr 141, poz. 1176 z późn. zm.) - najlepiej
    na stronie www.sejm.gov.pl w dziale prawo - tam są teksty ujednolicone
    wszystkich ustaw
    terminy - musisz zgłosić wadę do sprzedawcy (listem, osobiście) przed
    upływem 2 miesięcy od dnia jej stwierdzenia, nie później jednak niż 2 lata
    od dnia jej stwierdzenia; w razie wymiany towaru termin ostatni biegnie na
    nowo - tak mówią powyższe przepisy

    > No i co jeśli sprzedawca mówi mi ze daje on gwarancje na 3 miesiące ?

    tzn. że masz gwarancje na ten produkt niezaleznie od prawa do zgłoszenia
    wady w ramach niezgodności towaru z umową - patrz wyżej wskazane artykuły;
    kwestię gwarancji reguluje także wskazana ustawa w art.13, szczegóły jednak
    musi wskazać udzielający gwarancji; gwarancja musi byc na piśmie pod rygorem
    niewazności - art.13 mówi o dokumencie gwarancyjnym więc umowe gwarancyjną
    sporządza się w formie pisemnej - obowiązek gwaranta;

    wybór czy skorzystasz z gwarancji czy w ramach odpowiedzialności sprezdawcy
    za zgodność towaru z umową (wady fizyczne i prawne) nalezy do ciebie

    pzdr

  • 5. Data: 2007-08-08 15:32:35
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    Dnia 08-08-2007 o 14:30:42 Brigindt <b...@g...SKASUJ-TO.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > jest on "ważny"? To znaczy jak długo po okresie zakupu
    > można dochodzić swoich roszczeń w razie wady produktu?

    przepraszam bardzo ale co mozna zepsuc w tarce ?
    brak mi tu czesci ruchomych, a zlamanie podpada pod
    "uszkodzinia mechniaczne"

    leon
    --
    Bog Bogiem, Budda Budda, a nieskonczonosc to tylko okres przejsciowy.

  • 6. Data: 2007-08-08 20:29:17
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 8 sierpnia 2007 17:32
    (autor leon
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <o...@w...telgam.pl>):

    > przepraszam bardzo ale co mozna zepsuc w tarce ?

    Ostrza się stępią... Zardzewieje.

    > brak mi tu czesci ruchomych, a zlamanie podpada pod
    > "uszkodzinia mechniaczne"

    No ale może się złamało, bo było źle wykonane? Jakaś skaza materiału?

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 7. Data: 2007-08-09 06:14:12
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Wrak Tristana porozsypywal nastepujace haczki:

    > Ostrza się stępią... Zardzewieje.

    Normalne zuzycie, wzglednie niewlasciwe przechowywanie

    > No ale może się złamało, bo było źle wykonane? Jakaś skaza materiału?

    Tylko ze niestety ciezko to wykazac

    --
    badzio

  • 8. Data: 2007-08-09 08:13:00
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 9 sierpnia 2007 08:14
    (autor badzio
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f9ebmv$qaq$1@inews.gazeta.pl>):

    > Normalne zuzycie, wzglednie niewlasciwe przechowywanie

    No ale np. napisane jest ,,tarka ze stali nierdzewnej''... A zardzewiała. No
    to znaczy się nie była zgodna z umową. :D Albo ,,tarka ze stali nierdzewnej
    z nietępiącymi ostrzami'' :D

    > Tylko ze niestety ciezko to wykazac

    Ale pytanie brzmiało: ,,co mozna zepsuc w tarce ?'' a nie ,,jak udowodnić
    winę sprzedawcy''

  • 9. Data: 2007-08-09 14:01:11
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    Dnia 09-08-2007 o 10:13:00 Wrak Tristana <n...@s...pl> napisał(a):

    > No ale np. napisane jest ,,tarka ze stali nierdzewnej''... A
    > zardzewiała. No
    > to znaczy się nie była zgodna z umową. :D

    niektore instrukcje obslugi informuja aby po umyciu przetrzec na sucho

    > Ale pytanie brzmiało: ,,co mozna zepsuc w tarce ?'' a nie ,,jak udowodnić
    > winę sprzedawcy''

    i nadal nie wykazane co mozna zepsuc. lecz wskazano jedynie wady
    materialowe
    czyli niezgodnosc towaru z umowa

    leon
    --
    Bog Bogiem, Budda Budda, a nieskonczonosc to tylko okres przejsciowy.

  • 10. Data: 2007-08-10 06:08:43
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Tarka to tylko przykład