  • 11. Data: 2022-11-04 20:56:14
    Temat: Re: Palenie w pracy
    Od: n...@o...pl

    "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > zdecydowanie nie.

    Widać nie masz węchu,

    > To czemu tak smierdzi ? :-)

    Bo nie masz węchu.

    PS. Są też "smaki" tytoniowe.

  • 12. Data: 2022-11-05 10:40:11
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 4 listopada 2022 o 19:51:12 UTC+1 n...@o...pl napisał(a):

    > Pewnie jest, ale nikotyna zostaje w płucach, a "rozsiewana" jest para wodna (+
    > zapachy/smaki jeżeli dodaje).

    Nikotyna zostaje? Cała?
    Czyli całe "bierne palenie" papierosów to wymysł?
    Czy tylko substancje smoliste były "rozsiewane"?
    Który koncern sponsoruje pisanie takch bzdur?

  • 13. Data: 2022-11-05 10:46:57
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 04.11.2022 o 19:49, n...@o...pl pisze:

    > Pewnie jest, ale nikotyna zostaje w płucach, a "rozsiewana" jest para wodna (+
    > zapachy/smaki jeżeli dodaje).

    Nie ma takiej możliwości żeby 100% nikotyny zostało w płucach, cześć
    jest wydychana. Ile jest wydychane i jak wpływa na biernych palaczy to
    już oddzielna sprawa.

    Mnie przy e-papierosach zadziwia inna sprawa. Mam kilu znajomych, którzy
    to jarają, większość z nich akurat nie zaszczepiła się na COVID, bo nie
    wiadomo co w tych szczepionkach jest, ale święcie wierzą, że w liquidzie
    jest sama "słodycz".

  • 14. Data: 2022-11-05 12:35:40
    Od: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 5 Nov 2022 02:40:11 -0700 (PDT)
    doszła do mnie wiadomość
    <bf1aaa85-83cb-4130-9150-e4a7c9f8c2d2n@googlegroups.
    com>
    od Dawid Rutkowski <d...@w...pl> :

    >Nikotyna zostaje? Cała?
    >Czyli całe "bierne palenie" papierosów to wymysł?
    >Czy tylko substancje smoliste były "rozsiewane"?
    >Który koncern sponsoruje pisanie takch bzdur?

    To nie są bzdury, pet analogowy wypluwa najwięcej szajeru z palącej
    się końcówki(tak zwany strumień boczny, samo mięsko), to, co się
    wciąga, jest filtrowane w sporym stopniu przez filtr i częściowo
    zostaje w płucach palacza.
    E-pet jest tego efektu(strumienia bocznego) pozbawiony, w dodatku
    zawiera tylko ułamkowe albo śladowe ilości tego, co zwykły pet.
    Nawiasem mówiąc, nikotyna jest zbyt mocno demonizowana, a strategia
    państwa odnośnie minimalizowania skutków palenia to "rzuć całkiem,
    albo zdychaj, ewentualnie przyklej sobie plaster na dupie".
    Szwambuł Trantiputl
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 15. Data: 2022-11-05 12:38:58
    Od: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 5 Nov 2022 10:46:57 +0100
    doszła do mnie wiadomość <63663111$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    od nadir <n...@h...org> :

> [...]
    >to jarają, większość z nich akurat nie zaszczepiła się na COVID, bo nie
    >wiadomo co w tych szczepionkach jest, ale święcie wierzą, że w liquidzie

    Były kiedyś takie bardziej spiskowe teorie, że nikotyna hamuje rozwój
    wirusa SARS-CoV-2, sporo tego jest w internetach, jednak badań
    potwierdzających to chyba nie ma.
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 16. Data: 2022-11-05 23:36:16
    Od: n...@o...pl

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> napisał(-a):

    > Nikotyna zostaje? Cała?
    > Czyli całe "bierne palenie" papierosów to wymysł?
    > Czy tylko substancje smoliste były "rozsiewane"?
    > Który koncern sponsoruje pisanie takch bzdur?

    Który twój nauczyciel tak pięknie zjebał sprawę?
    Masz, nie dziękuj:
    https://www.newsweek.pl/zdrowie-i-nauka/nauka/bierne
    -palenie-e-papierosow-mniej-szkodliwe-niz-papierosow
    -tradycyjnych/6mtx9x2

    "Przeciętna ilość nikotyny emitowana podczas palenia tradycyjnych papierosów
    była 10 razy wyższa niż pochodząca z e-papierosów. ,,To oznacza, że użytkownicy
    e-papierosów mogą niechcący narażać towarzyszące im osoby na znikomy kontakt z
    nikotyną, natomiast osobom tym nie zagrażają toksyczne produkty spalania,
    powstające podczas palenia tradycyjnych papierosów" - powiedział PAP prof.
    Sobczak."

    "Jak jednak podkreślił prof. Sobczak, ilość nikotyny wydzielanej podczas
    użytkownika e-papierosa w zamkniętym, zwłaszcza prawidłowo wentylowanym
    pomieszczeniu nie jest żadnym zagrożeniem dla dorosłej osoby."

  • 17. Data: 2022-11-05 23:41:30
    Od: n...@o...pl

    nadir <n...@h...org> napisał(-a):

    > że w liquidzie
    > jest sama "słodycz".

    W liquidzie jest glikol i gliceryna.
    Leniwców chemicznych informuję, że obie spalają się do monotlenku diwodoru
    (substancja dosyć bezpieczna dla człowieka, choć znane są przypadki, że zalanie
    nią płuc i dróg oddechowych doprowadzało do śmierci).

    A co sobie ludzie jeszcze dodają do liquidów, to już oddzielna sprawa i
    materiał na magisterkę, a może i doktorat. Możliwości jest sporo :)

  • 18. Data: 2022-11-05 23:46:05
    Od: n...@o...pl

    Szwambuł Trantiputl <t...@d...com> napisał(-a):

    > Były kiedyś takie bardziej spiskowe teorie, że nikotyna hamuje rozwój
    > wirusa SARS-CoV-2, sporo tego jest w internetach, jednak badań
    > potwierdzających to chyba nie ma.

    To legendy to chyba raczej ze względu na obecność gliceryny w liqudzie...

  • 19. Data: 2022-11-06 13:20:00
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 5 listopada 2022 o 23:36:50 UTC+1 n...@o...pl napisał(a):

    > Który twój nauczyciel tak pięknie zjebał sprawę?

    Dokładnie - który Twój nauczyciel czytania/rozumienia/myślenia?

    > Masz, nie dziękuj:
    > https://www.newsweek.pl/zdrowie-i-nauka/nauka/bierne
    -palenie-e-papierosow-mniej-szkodliwe-niz-papierosow
    -tradycyjnych/6mtx9x2

    "Mniej szkodliwe" to jest nadal szkodliwe, a nie nieszkodliwe.

> [...]
    > użytkownika e-papierosa w zamkniętym, zwłaszcza prawidłowo wentylowanym
    > pomieszczeniu nie jest żadnym zagrożeniem dla dorosłej osoby."

    "Dla dorosłej" - a co z dziećmi?
    "Nie jest zagrożeniem" - nie znaczy nieszkodliwe.
    "Zwłaszca prawidłowo wentylowanym" - a jak nie jest "zwłaszcza"?

    No i z czym w ogóle dyskusja, z artykułem w gazetce?
    Zapewne sposorowanym.

    Ale jak to jest ogólnie - to są takie "liquidy" bez nikotyny?
    To po co oni to ssą? Smoczka brakuje? Z japy śmierdzi?

  • 20. Data: 2022-11-06 14:04:28
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    n...@o...pl napisał(a) :

> [...]
    > (substancja dosyć bezpieczna dla człowieka, choć znane są przypadki, że zalanie
    > nią płuc i dróg oddechowych doprowadzało do śmierci).

    Monotlenek diwodoru jest wg mnie dosyć niebezpieczną substancją.
    Spożycie jego dużych ilości w postaci zanieczyszczonej innym
    substancjami jest z reguły mało szkodliwe lub w ogóle. Jednakże, o
    dziwo, spożycie dużych ilości czystego chemicznie, zwykle prowadzi
    do śmierci.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65