  • 61. Data: 2009-03-26 11:55:49
    Temat: Re: Palenie przy dziecku w aucie.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Gwyn" <g...@a...pl> napisał w wiadomości news:

    > Nie jestem.

    No to ktoś zadecydował, że badanie Ciebie mija się z celem.
    Chcę wierzyć że wiedział co robi.

    > Ale skoro obecnie nie ma kasy na wykonanie badania chętnych kobiet

    Jest.
    Pod warunkiem, że jest po co.
    Jak dostaniesz skierowanie od lekarza, który stwierdzi zasadność tego
    badania u Ciebie (bo np. coś wyczuje) to kasa będzie.

  • 62. Data: 2009-03-26 11:55:51
    Od: krzysiek82 <k...@0...pl>

    Mariano Italiano pisze:
    > Gdybyś zadał inne pytanie (otwarte)...
    >

    > --
    > --
    > Mariano Italiano

    No cóż nie jestem idealny :(

    --
    krzysiek82

  • 63. Data: 2009-03-26 11:56:06
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > IMHO to Ty masz trochę skrzywione pojęcie wolności.

    ja?
    a czy ja na temat wolnosci cos pisalem

    > Nie widzę nic sprzecznego z tym, że ktoś lubi pić szklankę mleka co rano,
    > jednocześnie będąc przeciwnikiem obowiązkowego podawania mleka każdemu
    > obywatelowi.

    troche nie do konca z ta analogia, pomijam juz fakt, ze niektore madre glowy
    twierdza, ze picie mleka przez doroslycch, w duzych ilosciach jest wrecz
    szkodliwe, ale w przypadku badan chodzi o kase, ktorej jak wiadomo jest malo,
    wiec korzystniejszym dla ogolu jest wydawanie jej mniej, a zatem zapobieganie
    czy wczesne wykrywanie chorob niz ich leczenie w stadiach nie rokujacych poprawy

  • 64. Data: 2009-03-26 11:59:36
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 26 Mar 2009 12:51:58 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > IMHO to Ty masz trochę skrzywione pojęcie wolności. Nie widzę nic
    > sprzecznego z tym, że ktoś lubi pić szklankę mleka co rano, jednocześnie
    > będąc przeciwnikiem obowiązkowego podawania mleka każdemu obywatelowi.

    Zgadzam się.
    Jestem przeciwnikiem papierosów, ale wprowadzanie takich zakazów jest
    bzdetne.
    Jestem przeciwnikiem przymusowych badań, ale popieram badanie się.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 65. Data: 2009-03-26 12:01:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

> [...]
    > jest malo, wiec korzystniejszym dla ogolu jest wydawanie jej mniej, a
    > zatem zapobieganie czy wczesne wykrywanie chorob niz ich leczenie w

    Tutaj idealnie pasuje powiedzenie Kisielewskiego: socjalizm to ustrój
    dzielnie walczący z problemami nieobecnymi w żadnym innym nornalnym ustroju.

    Błędem jest to, że zmusza się każdego do płacenia na NFZ, a potem
    obiecuje mu się leczenie. Jako że pieniędzy jest mało, a o ich wydawaniu
    decydują urzędnicy, nic dziwnego zatem, że to urzędnik decyduje kto,
    kiedy i na jakich warunkach będzie zaglądał w pochwy i odbyty
    ubezpieczonych w ten sposób niewolników.

    Jeśli traktujemy człowieka jak człowieka, a nie jak krowę, czyli
    dajemy mu wolną wolę, to sam będzie decydował o tym, kto, gdzie i kiedy
    mu będzie zaglądał, a ewentualne skutki swoich zachowań będzie odczuwał
    poprzez zwiększenie lub zmniejszenie rachunku od lekarza, albo składki
    ubezpieczenia, jeśli takowe będzie miał ochotę sobie wykupić.

    Póki co w Polsce ludzi traktuje się jak krowy. O wszystko musi zadbać
    ich gospodarz, czyli w tym przypadku urzędnik z NFZ.

    --
    Liwiusz

  • 66. Data: 2009-03-26 12:04:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Póki co w Polsce ludzi traktuje się jak krowy. O wszystko musi zadbać
    > ich gospodarz, czyli w tym przypadku urzędnik z NFZ.

    A czy ten wątek nie jest dokładnie o tym?
    Że ktoś za kogoś będzie decydował jak ma żyć?

    Czy kilka innych już takich nie było?
    Np. ten o odbieraniu dziecka bo brat się kłóci z siostrą?

  • 67. Data: 2009-03-26 12:04:52
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Błędem jest to, że zmusza się każdego do płacenia na NFZ

    i tu sie zgadzamy ;)
    znaczy sie doszlismy do pierwszej przyczyny

    niestety jednak na zmiany tutaj nie mamy zadnego wplywu i nie zapowiada sie aby
    one nastapily w najblizszej dajacej sie przewidziec przyszlosci

  • 68. Data: 2009-03-26 12:06:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

> [...]
    >
    > niestety jednak na zmiany tutaj nie mamy zadnego wplywu i nie zapowiada
    > sie aby one nastapily w najblizszej dajacej sie przewidziec przyszlosci

    Czy ja wiem, bankructwo już coraz bliżej. Jak pęknie "bańka
    emerytalna", to do likwidacji starej zapyziałej państwowej służby
    zdrowia nie będzie wiele brakować.

    --
    Liwiusz

  • 69. Data: 2009-03-26 12:06:40
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Jestem przeciwnikiem przymusowych badań, ale popieram badanie się.

    ja tez jestem przeciwniekiem przymusowych badan, chodzi mi tylko o jedno, skoro
    swiadomie z nich rezygnujesz, to automatycznie rezygnujesz ze wszystkiego co sie
    z tym dalej wiaze

    chodzi mi o konsekwencje swoich dzialan

  • 70. Data: 2009-03-26 12:08:59
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 26 Mar 2009 11:12:20 +0100, Paweł Ubysz napisał(a):

    > A czy porównanie palenia przy dziecku do bicia kogoś na ulicy było trafne?

    Jedno i drugie powoduje ubytek na zdrowiu. Palenie przy dziecku nawet
    powazniejszy
    --
    marcin