  • 1. Data: 2009-03-26 10:37:56
    Temat: Allianz i szkoda z OC sprawcy
    Od: "Funaki" <T...@v...pl.TNIJ>

    Witam,

    Pytanie kieruję do obeznanych w temacie.

    Jak wiecie, wariata na drodze może spotkać każdy, więc spotkałem i ja.
    Pamiatką z tego spotkania są przetarte listwy boczne. No ale przedtem było
    picuś glancuś i chcę to naprawić :)

    I teraz pytanko. Był wczoraj rzeczoznawca obejrzeć co i jak, teraz otrzymuję
    mailem pismo, w którym zawarty jest taki fragment:

    "Uprzejmie informujemy, że TU Allianz Polska S.A. potwierdza przyjęcie
    zawiadomienia o ww. szkodzie. Aby móc
    przeprowadzić postępowanie likwidacyjne prosimy o dostarczenie następujących
    dokumentów:
    1. deklaracja formy rozliczenia - podpisana przez właściciela pojazdu."

    Czy mam obowiązek już teraz na tym etapie dokonać wyboru formy
    rozliczenia? Żadnej wyceny jeszcze nie dostałem. Niech ktoś rzuci jakimś
    sensownym paragrafem.
    Nie mam oporu by naprawiać to bezgotówkowo, ale nie chcę też być rozbiony w
    słoik.

    Za oceny "wydaje mi się" serdecznie dziękuję ;-)

    Fun.

  • 2. Data: 2009-03-27 07:57:49
    Temat: Re: Allianz i szkoda z OC sprawcy
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Czy mam obowiązek już teraz na tym etapie dokonać wyboru formy
    > rozliczenia?

    Odpisz, że czekasz na wycenę bo zamierzasz się odwoływać. No i oczywiście
    się odwołuj. Prawie zawsze dokładają z 5-10%.

    *

  • 3. Data: 2009-03-27 11:49:13
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 27 Mar 2009 08:57:49 +0100, *piotr'ek* napisał(a):

    > Odpisz, że czekasz na wycenę bo zamierzasz się odwoływać.

    Od czego ma się odwoływać?
    Przecież nie dostał jeszcze wyceny.

    > No i oczywiście się odwołuj.

    Ot tak - dla samej zasady?
    Pieniactwo.

    > Prawie zawsze dokładają z 5-10%.

    To jakaś norma?
    To ja Ci powiem że w moim przypadku było to ponad 220% z kwoty 5100,00 PLN

    Do autora:
    - ja mam polisę AC w Allianzie i miałem szkodę. Zgłosznie przez help-line,
    w ciągu dwóch dni przyszedł likwidator szkód, spisaliśmy protokół w którym
    m.in. wybiera się formę rozliczenia, porobił zdjęcia pojazdu, dokumentów
    itp.
    W miejscu formy wyboru usuwania szkody nie wpisałem NIC bo nie wiedziałem
    jeszcze jak to się rozwinie. Tego samego dnia wieczorem dostałem mejla z
    wyceną i informacją że powinienem podać jaki wybieram sposób naprawy.
    Ja z kolei wtedy pojazd oddałem do ASO i oni zrobili swoją wycenę,
    przedstawiłem wtedy pełnomocnictwo/upoważnienie temu ASO do reprezentowania
    mnie przez TU (najpierw złożyłem to w Tua kopię wysłałem do ASO).
    Wycena TU: 5 100 PLN
    Wycena pierwsza ASO: 12 300 PLN
    dodatkowe oględziny w ASO: 16 600 PLN
    TU uznało te wyceny i zapłaciło ASO tą kwotę.
    Powiem więcej, TU Allianz jest bardzo elastyczny w tej materii. Mnie
    "poszedł na rękę" bo ASO sobei robiło chyba "jaja" i tak de fakto były
    chyba 2-3 oględziny więcej niż tutaj podałem,bo po ostatnich oględzinach po
    prostu ASO "przestrzeliło" i zrobiła się "szkoda całkowita". Napsiałęm do
    TU że to skandla by ASO potrzebowało tylu oględzin do "zwykłego prostego
    szlifu" i że moim zdaniem to próba wyłudzenia max odszkodowania ze strony
    ASO. Wtedy dopiero ASO widząc że "się narobiło" - napisali pismo
    wyjaśniające do TU że "zapomnieli zastosować rabat dla klienta"!!!
    I po tym rabacie TU Allianz uznał te wyjaśnienia i zrobiła się z powrotem
    "szkoda częściowa".

  • 4. Data: 2009-03-27 12:27:43
    Od: "Funaki" <T...@v...pl.TNIJ>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > - napisali pismo wyjaśniające do TU że "zapomnieli zastosować rabat dla
    > klienta"!!! I po tym rabacie TU Allianz uznał te wyjaśnienia i zrobiła

    A jak z nimi korespondowałeś/odpisywałeś, mailowo czy "tradycyjnie" pocztą?

    --
    Pzdr
    Fun

  • 5. Data: 2009-03-27 12:36:31
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    Funaki wrote:
    [...]
    > I teraz pytanko. Był wczoraj rzeczoznawca obejrzeć co i jak, teraz
    > otrzymuję
    > mailem pismo, w którym zawarty jest taki fragment:

    Z tymi z ktorymi mialem do czynienia kontakt mejlowy zawsze mialem
    dobry, moze po prostu napisz do niego i sie dopytaj...

> [...]
    > następujących
    > dokumentów:
    > 1. deklaracja formy rozliczenia - podpisana przez właściciela pojazdu."

    jak juz Ci poradzono - napisz, ze czekasz na wyceny z kilku serwisow (a
    przynajmniej z ASO)

    > Czy mam obowiązek już teraz na tym etapie dokonać wyboru formy
    > rozliczenia? Żadnej wyceny jeszcze nie dostałem. Niech ktoś rzuci jakimś
    > sensownym paragrafem.

    jakos nigdy nie musialem sie w tym momencie decydowac na wycene, a juz
    kilka szkod (co prawda z AC) u nich likwidowalem

    > Nie mam oporu by naprawiać to bezgotówkowo, ale nie chcę też być rozbiony w
    > słoik.

    O jakim sloiku mowisz? - naprawa bezgotowkowa jest IMHO bardzo uczciwa...

    Pozdro

    Maseł

  • 6. Data: 2009-03-28 22:56:08
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Ot tak - dla samej zasady?
    > Pieniactwo.

    Zasada... do OC zawsze dokładają

    > To ja Ci powiem że w moim przypadku było to ponad 220% z kwoty 5100,00 PLN

    Do AC, a to róznica jest.

    *

  • 7. Data: 2009-04-10 13:25:00
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Funaki pisze:

> [...]
    > sensownym paragrafem.
    > Nie mam oporu by naprawiać to bezgotówkowo, ale nie chcę też być rozbiony w

    Z Allianz odszkodowanie brałem 3 razy, za każdym razem wystarczyło na
    takie pytanie powiedzieć "najpierw bym chciał wstępną wycenę" i
    przysyłali wstępną wycenę i potem można było zdecydować. I za każdym
    razem była to wycena na tyle uczciwa, że akceptowałem. Zarówno z mojego
    AC jak i OC sprawcy.

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \