  • 51. Data: 2009-03-26 11:45:01
    Temat: Re: Palenie przy dziecku w aucie.
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl> napisał w wiadomości
    news:gqfq1j$o53$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    znaczy ze co?
    ze pluca palacza filtruja dym i pozbawiaja go wszelkich szkodliwych substancji?

  • 52. Data: 2009-03-26 11:45:12
    Od: Gwyn <g...@a...pl>

    szerszen pisze:
    > nie wystarczy nauczyc sie czytac, trzeba jeszcze rozumiec sens,
    > cavallino ci napisal o co chodzi
    >
    > kasa jest wspolna, a zdecydowanie mniej kosztuje zapobieganie niz leczenie
    Byłeś już na badaniu prostaty?

    Gwyn

  • 53. Data: 2009-03-26 11:45:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Gwyn" <g...@a...pl> napisał w wiadomości

    > W przypadku możliwości rezygnacji z ubezpieczenia w NFZ.

    Bez.
    W końcu z leczenia innych chorób taka rezygnacja nie musi zwalniać.
    Ale żeby wszystko było lege artis - to może być leczenie z dopłatą 99,99%
    jeśli rezygnujesz z regularnych badań.

    > Wtedy się zgadzam.
    >
    > PS. Mam 30 lat i wyobraź sobie, że lekarze NIE chcą mi wykonać mammografi.
    > Jestem za młoda, dopiero po 50 mogę się przebadać w państwowej placówce
    > zdrowia.

    A jesteś w grupie ryzyka?
    Bo ja znam 30-latki, którym mammografię wykonuje się bez szemrania.

  • 54. Data: 2009-03-26 11:47:19
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Byłeś już na badaniu prostaty?

    nie, ale tez zaproszenia nie dostalem ;)

  • 55. Data: 2009-03-26 11:49:47
    Temat: [OT] Bierne palenie
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał
    > znaczy ze co?
    > ze pluca palacza filtruja dym i pozbawiaja go wszelkich szkodliwych
    > substancji?

    Nie wiem. Jako ciekawostkę wrzuciłem. Po prostu podobno dowody na korelacje
    między paleniem czynnym a chorobami, wczesną śmiercią itp. są ogromne i
    bezsprzeczne. Przy czym przy paleniu biernem już aż takich wyrazistych
    związków podobno nie ma. Ale może to akurat nie dotyczy dzieci, bo one
    przecież się rozwiją. Ja tam nikogo do palenia przy dzieciach nie zachęcam.

  • 56. Data: 2009-03-26 11:49:50
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > PS. Mam 30 lat i wyobraź sobie, że lekarze NIE chcą mi wykonać mammografi.
    > Jestem za młoda, dopiero po 50 mogę się przebadać w państwowej placówce
    > zdrowia.

    troche jestes niekonsekwentna w swoich wypowiedziach

    z jednej strony masz pretensje ze nie chca ci wykonac mammografi, a ty chcesz, a
    z drugiej strony jak ci przysla "wezwanie" na zrobienie badania, to krzyczysz ze
    to narusza twoja prywatnosc
    ja rozumiem ze stereotypowa kobieta jest niezdecydowana, ale bez przesady :)

  • 57. Data: 2009-03-26 11:51:50
    Temat: Re: [OT] Bierne palenie
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Ja tam nikogo do palenia przy dzieciach nie zachęcam.

    no tego akurat nie sugeruje ;)
    ale skoro pluca palacze nie robia za filtr, to oznacza ze wydychany przez niego
    dym jest nadal szkodliwy, a zatem wdychany z powietrzem przez "biernego palacza"
    nadal szkodzi, w mniejszym stopniu, ale nadal

  • 58. Data: 2009-03-26 11:51:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

> [...]
    > badania, to krzyczysz ze to narusza twoja prywatnosc
    > ja rozumiem ze stereotypowa kobieta jest niezdecydowana, ale bez

    IMHO to Ty masz trochę skrzywione pojęcie wolności. Nie widzę nic
    sprzecznego z tym, że ktoś lubi pić szklankę mleka co rano, jednocześnie
    będąc przeciwnikiem obowiązkowego podawania mleka każdemu obywatelowi.

    --
    Liwiusz

  • 59. Data: 2009-03-26 11:52:32
    Od: Gwyn <g...@a...pl>

    Cavallino pisze:

    > A jesteś w grupie ryzyka?
    > Bo ja znam 30-latki, którym mammografię wykonuje się bez szemrania.
    Nie jestem. Ale skoro obecnie nie ma kasy na wykonanie badania chętnych
    kobiet (a zapewne jest to jakiś niewielki odsetek), to jak to się ma
    do planów wprowadzenia obowiązkowych badań dla wszystkich pracujących
    kobiet w wieku 25-59 lat?

    Gwyn

  • 60. Data: 2009-03-26 11:55:26
    Od: "Mariano Italiano" <m...@s...gov.pl>

    krzysiek82 napisał(a):

    > I w ten oto sposób kończy się temat, ale nie rozwiązuje się problem,
    > masakra :(

    Gdybyś zadał inne pytanie (otwarte)...

    Mariano Italiano