  • 1. Data: 2004-05-20 14:04:35
    Temat: POMOCY!!! PRAWA AUTORSKIE !!!
    Od: "tweety102" <t...@p...onet.pl>

    Jest taka sprawa:)
    Ktos chce ode mnie zakupic prawa autorskie do moich referatow itp. dot. UE,
    które zgromadzilem przez lata moich studiow. Ten ktos chce je wykorzystac w
    portalu internetowym i pyta mnie jaka bylaby cena wykupu licencji na zakup
    praw autorskich, gdyz nie wyklucza iz w przyszlosci moze chciec je
    odsprzedac wraz ze stronka.
    Problem w tmy ze ja wogole nie mam pojecia ile to moze byc warte ??
    Jaka mam cene zaproponowac ???
    Rozumiem iz powinnismy zawrzec standardowa umowe przeniesienia praw
    autorskich lub licencyjna ??
    Prosze niech mi to ktos dokladnie wytlumaczy jak mam postepowac w tej
    sprawie..kompletnie nie wiem.

    tweety102
    gg 1889886

  • 2. Data: 2004-05-20 20:13:28
    Temat: Re: POMOCY!!! PRAWA AUTORSKIE !!!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "tweety102" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Umowa w tym wypadku powinna odzwierciedlać ... treść Waszej umowy. To
    znaczy do czego go upoważniasz i za ile. A co do ceny? Wolny rynek. Tego
    typu rzecz jest warta tyle, ile zapłaci ktoś za nią. Jak obraz albo inne
    dzieło sztuki.

  • 3. Data: 2004-05-21 14:41:56
    Od: Agrida <a...@e...com.pl>

    Użytkownik tweety102 napisał:
> [...]
    > autorskich lub licencyjna ??
    > Prosze niech mi to ktos dokladnie wytlumaczy jak mam postepowac w tej

    Na poczatku proponowałabym poczytać sobie ustawę o prawie autorkim i
    prawach pokrewnych. Tam znajdziesz wszystkie istotne informacje.
    W duzym skrócie: niezależnie czy zdecydujesz się na sprzedaż swoich
    referatów czy na idzielenie licencji umowę zawrzyj na pismie. - przy
    sprzedaży praw umowa taka jest obligatoryjna pod rygorem nieważności.
    Ustawa wymaga, aby w umowie było wyraźnie okreslone tzw. pola
    ekspoatacji utworu (są one wymienione w ustawie). Nie mozesz napisać w
    umowie, że dotyczy ona wszystkich znanych pól ekspoatacji - musisz je
    wynienić pokolei. Jeżeli chcesz oddać utwór nieodpłatnie - to też musi
    być wyraźnie w umowie stwierdzone. Jeżeli nie umówicie sie inaczej
    przysługuje ci odrebnie wynagrodzenie za kozystanie z utworu w kazdym z
    określonych pól ekspoatacji.

    Aga

  • 4. Data: 2004-05-21 20:11:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 May 2004, tweety102 wrote:
    [...]
> [...]
    >+ które zgromadzilem przez lata moich studiow. Ten ktos chce je wykorzystac w
    >+ portalu internetowym i pyta mnie jaka bylaby cena wykupu
    ^^^^^^^^
    >+ praw autorskich,
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    >+ gdyz nie wyklucza iz w przyszlosci moze chciec je
    >+ odsprzedac wraz ze stronka.
    ^^^^^^^^^^

    Ja wKF: aczkolwiek raczej skłaniałbym się w stronę uznawania że
    licencja to prawo autorskie :) ("do użytkowania", odsprzedawane !)
    to puryści lubia stawiać ściankę między "licencją" (tylko prawa
    "do użytkowania") oraz "przekazaniem praw" (czyli praw do rozporządzania:
    powielania, publikacji, odsprzedaży, licencjonowania egzemplarzy...).

    >+ Problem w tmy ze ja wogole nie mam pojecia ile to moze byc warte ??
    >+ Jaka mam cene zaproponowac ???

    Hm... ja tam prawnikiem nie jestem.
    Ale widzisz przeszkodę, aby np. odsprzedać prawo np. do 50% przychodów
    z tytułu rozporządzania dziełem, sobie pozostawiając pozostałe 50% ?
    :)

    >+ Rozumiem iz powinnismy zawrzec standardowa umowe przeniesienia praw
    >+ autorskich lub licencyjna ??

    Nie wiem czy jest jakiś "standard" :) Jak dla mnie przykład powyżej
    (podział przyszłych przychodów - lub dochodów, ale tu byłbym ostrożny :))
    to też "standard" :]

    >+ Prosze niech mi to ktos dokladnie wytlumaczy jak mam postepowac w tej
    >+ sprawie..kompletnie nie wiem.

    Hm... "rób co chesz" ??
    Przecież to są TWOJE prawa. Jak ci wytłumaczę że masz sporządzić umowę
    nieodpłatnego przekazania tych praw mi (i "dokładnie wytłumaczę" co
    masz zapisać) to uznasz to za dobry pomysł ?? ;)
    Czy szukasz (przyszłego) kozła ofiarnego - "bo mi tak powiedzieli" ???
    :)

    pozdrowienia, Gotfryd