  • 1. Data: 2004-05-20 13:38:03
    Temat: legalnosc softleru
    Od: "...:::QRT:::...." <k...@b...terramail.pl>

    Witam
    zasadniczo mam problem z ową aukcją -

    jak wyglada legalość owego oprogramowania w polsce?
    Przeszukiwalem sobie archiwum pod tym kontem ale znalazlem ino dyskusje na
    temat zasad licencjonowania OEM przez MS.

    pozdrawiam
    krzysiek

    --
    m...@w...terramail.pl
    j...@c...pl

  • 2. Data: 2004-05-21 20:14:38
    Temat: Re: legalnosc softleru
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 May 2004, ...:::QRT:::.... wrote:
    [...]
    >+ Przeszukiwalem sobie archiwum pod tym kontem ale znalazlem ino dyskusje na
    >+ temat zasad licencjonowania OEM przez MS.

    Ja tylko wKF: spora część owych dyskusji dotyczy "OEM jako takiego",
    czyli problemu "prawo do rozporządzania egzemplarzem utworu". Bez
    znaczenia czy to M$ czy Adobe :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-05-25 07:27:31
    Od: "...:::QRT:::...." <k...@b...terramail.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisal
    ezjan.zabrze.pl:

    > Ja tylko wKF: spora część owych dyskusji dotyczy "OEM jako takiego",
    > czyli problemu "prawo do rozporządzania egzemplarzem utworu". Bez
    > znaczenia czy to M$ czy Adobe :)

    najgorsze jest to ze w dyskusje na temat OEM maja po ponad 100 postow i w
    sumie ciezko sie dowiedziec z nich konkretów. No chyba ze słabo szukam :)

    pozdrawiam

    --
    m...@w...terramail.pl
    j...@c...pl

  • 4. Data: 2004-05-25 19:10:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 May 2004, ...:::QRT:::.... wrote:
    [...]
    >+ najgorsze jest to ze w dyskusje na temat OEM maja po ponad 100 postow

    E, chyba źle zera zapisałeś ;) W 10000 bym uwierzył :)

    >+ i w
    >+ sumie ciezko sie dowiedziec z nich konkretów. No chyba ze słabo szukam :)

    Nie, dobrze szukasz. Jest jak jest...
    I nie jest to "tylko pogląd Arka" - ubolewam że nie zapisałem sobie
    namiarów na gościa z policji który w Polskim Radiu stwierdził publicznie
    że w razie stwierdzenia "tylko" naruszania umowy w zakresie OEM policja
    do postępowania "karnego" (zbierania dowodów) się nie zabiera.
    Kwestia ew. sporu cywilnego poruszania nie była.
    Ale to był jakiś "wysoki policjant", którego poziom znajomości prawa
    pewnie jest w okolicach grupowiczów (niektórych też policjantów :)).
    A jak się czyta o SAMOWOLNYM zabraniu się przez policjanta do oceniania
    legalności software... (ściganie jest NA WNIOSEK jakby ktoś przeoczył !)
    to... szkoda gadać.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-05-25 19:45:39
    Od: JanuszHr <h...@p...com>

    20 May 2004 13:38:03 GMT, na pl.soc.prawo, ...:::QRT:::.... napisal(a):

> [...]
    > Przeszukiwalem sobie archiwum pod tym kontem ale znalazlem ino dyskusje na
    > temat zasad licencjonowania OEM przez MS.

    OEM to OEM - poprostu na każdej płytce z oprogramowaniem jest również w
    formie pdf lub tekstowej umowa licencyjna ,przeczytaj ją i wszystkiego się
    dowiesz ,facet na alegro -mówiąc słowami znanego polityka- rżnie głupa
    Warunki umowy okresla firma produkująca oprogramowania w tym wypadku nie
    ważne gdzie kupiłeś tylko co - firma określa ,że to OEM - więc sprawa jest
    jasna
    JanuszHr